Hoppa till innehåll
Anime.se

ANI.ME, domännamn!


Klibbnisse
 Share

Rekommenderade inlägg

Tjo gott folk! För ett par månader sedan slängde jag in ett par tusen för att komma åt auktionerna för .ME-domäner, lustig som jag är tyckte jag att domännamnet ani.me var en hysteriskt rolig kombination. Då jag inte har några kronor på mig just nu kan jag inte delta i budgivningen (just nu ligger priset på 305 dollar) som pågår i två dagar till.

 

Så handen på hjärtat pojkar och flickor, är det någon är som lagt något bud, eller på något sett är relaterad med detta domännamn? Samt, vad tycker ni om det till att börja med?

 

Själv tycker jag att det ser lite knasigt ut med att ha en punkt mitt i namnet, men awesomenessen att ha det sjönk inte ändå...

 

Prisuppdateringar:

Sön kl. 23:42: $355

Mån kl. 00:41 $1,510

Mån kl. 01:21 $3,671

Mån kl. 01:26 $4,005

Mån kl. 13:35 $4,206

Mån kl. 19:22 $4,215

Tis kl. 04:05 $4,530

Tor kl. 19:39 $8,020 (avslutad)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjo gott folk! För ett par månader sedan slängde jag in ett par tusen för att komma åt auktionerna för .ME-domäner, lustig som jag är tyckte jag att domännamnet ani.me var en hysteriskt rolig kombination. Då jag inte har några kronor på mig just nu kan jag inte delta i budgivningen (just nu ligger priset på 305 dollar) som pågår i två dagar till.

 

Så handen på hjärtat pojkar och flickor, är det någon är som lagt något bud, eller på något sett är relaterad med detta domännamn? Samt, vad tycker ni om det till att börja med?

 

Själv tycker jag att det ser lite knasigt ut med att ha en punkt mitt i namnet, men awesomenessen att ha det sjönk inte ändå...

 

Prisuppdateringar:

Sön kl. 23:42: $355

 

Tycker det är mycket ballare att ha anime.se ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker det är mycket ballare att ha anime.se ;)

 

Sant... fast det är inte du som äger det =) Han där Tomas hade en jäkla tur som vart ute i god tid och köpte riktigt heta domännamn imo... -.-

 

Åhfan, står det fortfarande så, borde vara ändrat vid nästa update nudå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker det är mycket ballare att ha anime.se ;)

 

Sant... fast det är inte du som äger det =) Han där Tomas hade en jäkla tur som vart ute i god tid och köpte riktigt heta domännamn imo... -.-

 

Åhfan, står det fortfarande så, borde vara ändrat vid nästa update nudå.

 

Jasså? Har du köpt över det... eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Prisuppdateringar:

Sön kl. 23:42: $355

Mån kl. 00:41 $1,510

Mån kl. 01:21 $3,671

Mån kl. 01:26 $4,005

Mån kl. 13:35 $4,206

Det där är inte priset som stiger, det är dollarvärdet som sjunker. :D

 

:P XD

 

Very Funny, men om man räknar om dollar till kronor så snackar vi om nästan 30 000 kr för att skaffa ett sådant domännamn. Man kan bara drömma om såna pengar, eller finns det någon nyrik här som kan köpa domännamn åt anime.se! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Auktionen avslutades för sisådär sju minuter sedan och in i min inbox kom ett meddelande med den summa som domännamnet såldes för.

 

Domännamnet ANI.ME såldes för följande summa:

 

$8 020

I svenska kronor blir det

50 305.50 kr

 

Nu när många auktioner börjar dra sig till sitt slut kommer MEDomains att börja med standardsäljning av dommännamn, såkallad "GoLive", eller mer känd på svenska som "Först till kvarn". NameISP, den enda som dessutom säljer .ME-domäner i Sverige har dessutom sänkt sina priser till endast 496 kr (exkl. moms) för två år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...