Hoppa till innehåll
Anime.se

Hur fångar man dagen?


NoFFeR
 Share

Rekommenderade inlägg

Okej, såhär är det. Jag har en polare som helt utan anledning bestämde sig för att avstå från livets små sötsaker som godis och dricka , så numera håller han sig till nötter och loka. Jag menar, vad blir ett lan om man inte fyller kroppen med så mycket socker att det helt enkelt inte går att sova? Iallafall så har ett halvår passerat och nu har han blivit extremt kaxig och säger saker som " ingen av er skulle klara er ett halvår utan dricka" och mycket annat. Ingen vart nått större proviserad utav det förens vi var och köpte dricka som vi skulle ha med oss in på bion The Dark Knight och han klämmer ur sig "Jag förstår inte ens hur ni tycker dricka är gott". Då tände det till i mig och jag bestämde mig för att ge upp nått jag gör ofta också. Så äfter en inte allt för long genomgång av vad jag gör mycket av bestämde jag mig för att aldrig mer spela spel (jag tänkte först dumpa skolan men det värkar helt enkelt inte ge nån större vinst i livet).

 

Så nu finner jag migsjälv ha några timmar extra varje dag som jag inte vet vad jag ska göra på och för att sätta punkt för den här otroligt longa förklaringen , vad gör ni för att få dagarna rulla på lite snabbare? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

... vad svarar man på ett sånt här inlägg egentligen. Jag hängde inte direkt med i ditt resonemang, men för att direkt svara på din fråga innan jag fortsätter skriva resten tipsar jag dig om att skaffa en hobby! Testa lite olika grejer, pilbågsskytte, Geocaching etc, finns massor. Hittar du något du gillar så stannar du vid det och fortsätter med det!

 

Och nu till resten, jag förstår inte riktigt varför du slutade spela mitt i allt, din kompis avstod från läsk och godis, right? Visst, det irriterar mig att han biffar upp sig och blir stöddig och sublimt försöker få er andra att gå i hans fotspår. I en sådan situation skulle jag bara påpeka för honom att jag väljer att göra det jag har valt, han väljer det han har valt. Punkt. Jag skulle inte ge efter och slänga bort min identitet bara för att ens kompis påstår sig leva bättre än mig.

 

Dessutom roar det mig en liten bit när han sa "jag förstår inte ens hur ni kan tycka dricka är gott", jag menar... drack inte han det för ett halvår sedan? Han borde ju komma ihåg att han gillade det då.

 

Visst, din kompis kanske lever sundare än vad ni andra gör, men så länge man inte mår dåligt av det man gör ser jag ingen anledning till att sluta med det. Och för att återgå till dina extratimmar som du har fått tillgång till, spendera den tiden på att testa så mycket olika saker som du aldrig någonsin ens funderat på, och det som du kanske funderat på också för den delen. Gör så mycket du kan, faktum är att ingenting kan vara tråkigare än att sitta ensam inne. Visst, är i full fart med att göra någonting kan man tycka att det man gör är riktigt trist, men när det väl är över kommer man alltid tycka att det fanns något kul i det man nyss gjort.

 

Visste du förresten att man bara lever i 2 366 820 000 sekunder? Lite drygt 2 miljarder sekunder, bara! Det är lite! Räknar man bort tiden man sover, och ens tio första år (man gör inte så mycket under den tiden ändå) har man bara 1 367 496 000 sekunder kvar, och för min egen del har jag nyss spenderat ungefär 700 av dem för att skriva detta!

 

Vet du dessutom vad som är ännu roligare? Plockar man bort den tid man slösar i skolan och på jobbet så har vi bara en bra bit under en miljard kvar att spendera! Jag säger inte till dig att bli arbetslös eller att sluta skolan, vill bara ge dig ett litet bredare perspektiv.

 

 

 

 

Så testa nya grejer! Gör något kul!

 

---

 

 

Just det, när jag först såg titeln på tråden tänkte jag dra ett litet skämt, något som dock inte passade så bra när jag läste trådens innehåll... men här är det ändå!

 

"Med håv."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha ojj, fick det att låta välldigt extremt att sluta bara på grund av honom. Antar att det är så det går när man inte läser vad man skriver xD. Om jag ska va helt ärlig så hade jag sedan länge tänkt att trappa ner på spelandet då jag märkt att jag spelat alldeles för mycket och att mitt sociala liv påverkats av det. + Att jag ser det som ett litet eget experiment för att se om jag ens klarar det (med tanke på att jag typ föddes med ett nintendo runt hallsen). Tyvär äre så att jag brukar binda händelser till vändpunkter i mitt liv och att han tror att han är den enda som klarar en sådan sak blev det som jag förhoppningsvis kommer att kalla vändpunkt för mitt spelande :)

 

Och tro det eller ej, men jag har faktist andra nöjen i livet än att spela. Anime och manga är en av dom :D . Jag menar, gick inte in på en anime sida för att jag ville ha bra recept på hur man kokar kräftor ;)

Ville faktist bara veta vad folket gjorde under dagarna, fast det kanske inte framgick så tydligt i mitt första meddelande...Det framgick nog inte så tydligt i rubriken heller XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aha! Fick uppfattningen om att du var purken på din kompis och ville sätta honom på plats xD (btw, jag hade kommit hit och frågat om kräftkokning... <.<)

 

 

Nej men... vad man gör på fritiden. Iom att jag är webbdesigner blir det ändå en hel del tid framför datorn... och så programmerar man... etc. utöver det slavgörat har jag en oerhörd förmåga att impulsköpa all möjlig skit.

 

Någonting som du skulle kunna göra är att försöka skaffa dig ett extrajobb! Det är (ibland) roligt, det ser fint ut på CVt och du tjänar pengar på det, inga nackdelar alls!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

din fråga verkar grunda sig på en rätt fin basic sak:

"Vad gör man idag utan teknik och bekvämligheter?"

läsk, spel, datorer, tv, tåg, etc är egentligen dagens bekvämligheter.

Är man omgiven och haft det sedan födseln är det svårt att bryta sådan vardag och levnadssätt.

 

Så frågan blir då: Vad gör man utan det?

 

Ptja....

Börja titta på vad man gjorde "förr" i tiden när det inte fanns. testa gör det DE gjorde. bara att forska på det tar tid....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tackar för alla tips. :) Att ge upp all teknisk bekvämlighet är något jag kan se mig prova i typ en vecka eller två. Då blir det typ att ge sig ut i skogen med ett tält och se om jag skulle klara mig en vecka :P Kan kalla det "eget experiment 2"! Och detdär med extrajobb låter riktigt lockande, tyvär fins det nog inga jobb som passar mina tider då jag fortfarande är studerande :/

 

Men faktist har jag klarar mig rätt bra utan spelandet. Jag kan tillochmed säga att jag inte har haft mindre kul änså länge, nästan tvärtom. Till-exempel så börja jag dagen med att stå och lura i fönstret så att grannarna kastar oroliga blickar mot mitt hus xD. kanske inte låter så kul, men jag är rätt lättroad :P Och senare idag ringde en gammal polare som jag inte snackad med på år och dar och vi bestämde oss för att gå ut och palla äpplen( man kanske inte kan kalla det palla för att vi drog en klassiker och åt upp äpplena medans dom fortfarande var kvar i trädet >:D ). Och imörra har jag bokat in mig och 5 andra på paintball banan :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har faktist andra nöjen i livet än att spela [...]

Vad är det du säger?! Hädelse! Gör bot och bättring och kom tillbaka till ljuset!

 

...

 

...nej, skämt åtsido finns det definitivt andra saker att göra än att spela. Även jag, som anser mig själv leva för det syftet, har andra intressen att syssla med mellan varven. Att jag läser manga och tittar på anime (och dylikt) är väl självklart, men jag får också stort nöje av att vandra runt i naturen, utforska stora skogar. Att skriva historier är inte heller så dumt. Att koncentrera sig på studierna är inte heller en dum idé. Tycker dock absolut inte att du ska ge upp spelandet helt och hållet (jag antar att du snackar om TV- och Data-spel?). Spel är någonting som berikar våra sinnen, ger oss ett syfte och mål. Att spela för mycket är förståss inte bra, men man bör inte heller se spel som bortslösad tid.

 

Om inte annat kan man ju böja på definitionen av "spel". Vad som helst som håller sinnena skärpta kan betraktas som sådant; brädspel och sporter kom trots allt innan teknikens era. Så palla du dina äpplen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...