Hoppa till innehåll
Anime.se

Skulle du köpa anime om...


Zassim
 Share

Rekommenderade inlägg

det låg en välsorterad butik nära dig med rimliga priser? Det är nämligen så att jag är inte alldeles för långt ifrån att starta ett företag, och även då jag är väldigt insatt i hur populärt anime och manga är i Sverige så kan det ju inte skada att fråga Er kära användare av anime.se forumet.

 

Kan passa på också att fråga hur det är med merchandize. Är det något som du skulle lägga dina surt förvärvade korvören på?

 

Kan förövrigt säga att butiken är planerad att hamna på västkusten och kommer enbart sälja anime, manga samt relaterade produkter.

 

(insåg nu att detta kanske hamnade i fel forumdel, ursäkta min inkompetens isåfall ;))

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

för min del beror det lika mycket på kvalitén av dvderna som priset, Köper mest USA import när jag väl köper för även om de Amerikasnka releaserna inte har den bästa kvalitén eller den bästa översättningen, så är de allt som oftast mycket mycket bättre än de svenska releaserna.

 

Merchandize är väldigt intressant för min del också, så länge priserna är rätt. Har väldigt länge varit inne på att skaffa någon form av wallscrolls eller affischer. Får se hur mycket plats jag har på väggarna i studentrummet.

 

Att vara fokuserad är helt klart bra, men att slänga in lite rollspel, brädspel, kortspel och t.ex. warhammer fantasybattles/40k kan vara ett bra förslag också beroende på hur lokalen ser ut, de flesta anime/manga affärer jag varit inne på brukar ha den blandningen och inte vara helt anime/manga-exklusiva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det låg en välsorterad butik nära dig med rimliga priser? Det är nämligen så att jag är inte alldeles för långt ifrån att starta ett företag, och även då jag är väldigt insatt i hur populärt anime och manga är i Sverige så kan det ju inte skada att fråga Er kära användare av anime.se forumet.

Jag skulle då besöka butiken regelbundet, med tanke på att Science-Fictionbokhandeln ligger relativt nära mig.

Kan passa på också att fråga hur det är med merchandize. Är det något som du skulle lägga dina surt förvärvade korvören på?

Det gör jag redan :P

Men då i form av onlinebutiker som säljer direkt eller indirekt från Japan.

Kan förövrigt säga att butiken är planerad att hamna på västkusten och kommer enbart sälja anime, manga samt relaterade produkter.

Äsch, sveriges framstjärt ska väl också kunna få ett bra utbud av japansk populärkultur, så jag är okej med det ;p

 

(insåg nu att detta kanske hamnade i fel forumdel, ursäkta min inkompetens isåfall ;))

Lugnt, jag flyttar tråden till merchandise-avdelningen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle du köpa anime om...

Nej. Jag tycker att fippla med skivor så fort man ska se på film är väldigt osmidigt. Jag lägger hellre mina pengar på merchandise och manga i så fall, vilket jag också redan gör.

 

Jag skulle kunna tänka mig att betala för anime om det fanns nerladdningstjänster.

 

Om en butik nära mig sålde figurer till rimliga priser så skulle jag kanska handla där. Problemet är att jag köper nästan allt på pre-order så det är i princip en förutsättning att butiken erbjuder det i så fall. Å andra sidan så känns det lite meningslöst att gå till en fysisk butik för att beställa något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle du köpa anime om...

Nej. Jag tycker att fippla med skivor så fort man ska se på film är väldigt osmidigt. Jag lägger hellre mina pengar på merchandise och manga i så fall, vilket jag också redan gör.

 

Jag skulle kunna tänka mig att betala för anime om det fanns nerladdningstjänster.

 

Om en butik nära mig sålde figurer till rimliga priser så skulle jag kanska handla där. Problemet är att jag köper nästan allt på pre-order så det är i princip en förutsättning att butiken erbjuder det i så fall. Å andra sidan så känns det lite meningslöst att gå till en fysisk butik för att beställa något.

 

Pre-order och webtjänster i all ära, men en fysisk butik agerar också som en social mötesplats. Nåja, ser dina argument och ang. pre-order så är det något som jag ser som alldeles för lukrativt för att avstå. Butiken kommer inte heller enbart finnas rent fysiskt utan det kommer också finnas en webshop då internet är en otroligt stark säljmarknad i dagens samhälle ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...