Hoppa till innehåll
Anime.se

Anti-Gaijin protest!


Gravskopan
 Share

Rekommenderade inlägg

sett nåt sånt på YT och det skräms mig att finns japaner som inte vill ha utlänningar i sitt land.

 

sen bli kallad för weeaboo bara för man gillar anime/manga/tv-spel/japanska tjejer och säger personen att han/hon hatar sånt
tyckte det va rasistisk.

 

sen finns det el del affärer å krogar som inte ta emot gaijins bara för dem inte kan engelska.

 

sen tycker jag skit dåligt att inte skolorna prata om rasismen heller.

  • Nedröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När det kommer till kritan är etnicitet och kultur något som separerar människor, och att forcera något slags bevarande av kultur/etnicitet är att utöva ett tvång mot de individer som förväntas ska bygga upp den. "Nej, du får inte gifta dig med den där mörkhyade människan", "nej, du får inte lära dig engelska", "nej, du får inte bli en fullständig medborgare i vårt land". Det går emot frihetliga principer om att en människa ska vara fri att söka sin lycka var som helst där hon inte orsakar skada.

 

Ja, kulturer och etniciteters utveckling har något att lära oss, och de har ett värde, så de bör bevaras -- i historiska dokument, inte genom att hållas vid liv med kulturkollektivistiska tvångsmedel som ska bromsa utvecklingen.

 

Lyckligtvis behöver jag knappast oroa mig så mycket. Världen är ganska progressiv (även om motsättningarna mellan progressiva och konservativa verkar leda till en viss polarisering), främlingsfientliga är inte så många att de kan påverka socialpolitiken så mycket. I framtiden, under loppet av hundratals eller tusentals år, kommer mänskligheten att förenas allt mer under en gemensam etnicitet, ett gemensamt språk och en global kultur: konsolidering av en global art.

Jag tycker all kultur i världen ska bevaras vid liv så länge som folket som vill ha kulturen medverkar i kulturen, men självklart är jag emot tvång för den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...