Hoppa till innehåll
Anime.se

Ragnarök Online


Japs
 Share

Rekommenderade inlägg

och jag säger... priv servrar eller diskussion om hur man tar sig in på dessa borde knappast få förekomma på det här forumet.

 

det är i princip detsamma som piratkopiering. JA, du stjäl Gravitys produkt rakt av.

 

om det är okej här så är det lika okej att posta anime torrents och annat över hela forumet också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 216
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

och jag säger... priv servrar eller diskussion om hur man tar sig in på dessa borde knappast få förekomma på det här forumet.

 

det är i princip detsamma som piratkopiering. JA, du stjäl Gravitys produkt rakt av.

 

om det är okej här så är det lika okej att posta anime torrents och annat över hela forumet också.

 

Nej, man stjäl ingenting. dom har gett ut koderna så det är bara setta upp en egen om man kan det. det är inget olagligt med att ha en egen privat server uppe så länge man inte tar betalt av dom som spelar där (gäller inte om dom som spelar där själva vill ge pengar för att stödja servern).

 

nej, det är inte ens i närheten av piratkopiering.

 

ta reda på fakta innan du yttrar dig tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har spelat på Clownnphobia i två dar nu. Blev bannad tillfälligt nyss, för att jag försökte logga in när servern var nere för många gånger ^^.

 

Nån som vet hur länge banningen håller i sig? bara en liten stund hoppas jag. Hade ju kommit ganska långt med min swordie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja du...efter som vi endå visar jobiga bilder så kan jag visa några av mina XD

 

1:a gr jag dog^^

 

2:a gr jag dog

 

3:e gr jag dog

 

jag ser ett mönster här...gör ni???

 

och nu till lite info som jag hittade på Ragnarok's hemsida

| namn | ras | atribut | level

__________________________________

| Dark Illusion | Demon | Undead4 | 77

dark_illusion.gif

 

| namn | ras | atribut | level

__________________________________

| Dark Lord | Demon | Undead4 | 80

dark_lord.gif

The king of Demons.

Rumor has it that he is considerably weaker in the mortal realm,

still he's the one of strongest enemies to human adventurers.

 

jag säger bara aj...aj...aj...^^'

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den där dark lord droppar smaskiga saker, tro mig :D

 

och, det är inte precis skämmigt att dö på en dark lord om man är lvl 25. min 90 mage o min brorsas 98 hunter brukar dö på dom :)

 

Shaman king: Ändring av guildskapande? det är bara skriva /guild "name". fast du kanske menar att man fick alla skills och så direkt? isåfall va det bara för att dom testade War of Emperium. det är inte så längre.

 

Japs: Det är bara tillfälligt, det är en bugg som alla får lite då och då. prova om typ nån timme igen så fixar det sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående Ro ja kan inte spela på gratis sarvern clownphobia :( är det nån som kan det eller har ja gjort nåt fel? ja har lite bilder när ja sitter i fängelset för att en person som stod brevid mej sa ordet F*U*****

 

(ursäkta ordet) men ja ladda hem projektRO nu istället :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Thosen, vad hette din gubbe?

 

EDIT: Fängelset kommer man till när/om man bryter mot en regel som inte innebär avstängning totalt. Ex. ta andras saker som fiender droppa efter att dom döda den, döda monster som andra håller på att slå på och sånna småsaker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Har haft det i en vecka nu men jag får inte i gång det! Samma >:D felmedelande kommer upp: canno´t init d3d OR grf file has a problem. Får inte i gång de snälla hjälp nån!!

 

kör du med iRO client eller Sakray client? för om du har Sakray måste du ha en annan också som jag glömt namnet på. om det är iRO så måste du väl updatera bara..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag spelade på IRO (inetnational ragnarok online) tills jag var en lvl 70 sassain, sen bytte jag till Q-RO (quality ragnarok online) där jag nu har en lvl 90 champion (bättre monk) men efter allt detta spelande har jag trötnat och orkar kanpps se det mer XD fast visst e det skit kul... eller va...

 

Om ni vill veta så kan man vara 750+ online på Q-ro

5/3/3 rates om någon vet vad det betyder

 

jag vet typ allt om det spelet o då menar jag allt så undrar ni något, fråga

vilka sats man ska lägga på vilken mvp some e bra att döda, vad man hittar eq och vilken eq man ska ha mm (jag kan allt :D )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som jag berättade i en annan tråd så har jag börjat spela MMORPG:et Ragnarök Online. Spelet är baserat på Myung Jin Lee's manwha med samma namn. fast namnet är det enda som egentligen binder de två samman. Är det någon mer än jag som upptäckt just detta underbara spel? För dom som inte vet vad jag snackar om lägger jag upp några skärmdumpar från mina små äventyr.

 

Den mest klassiska av RPG fiender, gele-klumpen!:

http://img13.photobucket.com/albums/v39/japan5/screenChaos010.jpg

 

Jag tar mig tid att rota lite i min inventarie:

http://img13.photobucket.com/albums/v39/japan5/screenChaos029.jpg

 

Jag träffar Katay för första gången:

http://img13.photobucket.com/albums/v39/japan5/screenChaos031.jpg

 

Det är mycket sittande involverat i spelet:

http://img13.photobucket.com/albums/v39/japan5/screenChaos042.jpg

 

Om ni känner er frestade att prova så kan ni ladda hem spelet från hemsidan http://iro.ragnarokonline.com/ OBS! Filen är på 632Mb!

 

När man registrerar ett nytt spelkonto (gratis) så ska man berätta vilket kön man har. I och med detta kan man bara spela som kille om man är kille och tvärtom och en mysko funktion som tar tillvara på det i spelet är möjligheten att låta två karaktärer gifta sig! :rolleyes:

 

Det ska också tilläggas att jag aldrig tidigare tyckt att MMORPG verkat intressant.

Jag kan tillochmed tänka mig att börja betala för att få fortsätta spela!

 

Det der ju helt och hållet roligt ut..Varför tyckte du att det var intressant tidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
Eller så tankar man cracken så att man kan lira på en privat server. Men det är ju lagom lagligt.

 

(Dessutom så brukar det vara runt 25 personer online på den servern.)

 

jag provade en server för ett tag sen (www.xaosro.org)... där är ca 700 online dygnet runt

och jo... de e faktiskt lagligt så länge de som lagt upp servern inte tar betalt (eftersom gravity släppte källkoderna)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har spelat på Clownnphobia i två dar nu. Blev bannad tillfälligt nyss, för att jag försökte logga in när servern var nere för många gånger ^^.

 

Nån som vet hur länge banningen håller i sig? bara en liten stund hoppas jag. Hade ju kommit ganska långt med min swordie.

 

Japs ja hammnade i finkan och fick inte ens spela mer.. :( pga

 

stod jämte en person som sa ordet "Fu..."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...