Hoppa till innehåll
Anime.se

Inslag i SVT:s Pang! Pang!


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Nu den 28 oktober klockan 19:05 på SVT Barnkanalen kommer Pang! Pang! att sända ett avsnitt med inriktning på japansk populärkultur. Under detta avsnitt kommer även jag personligen (!) att synas under en intervju som Pang! Pang!:s programledare förde hemma hos mig. Så om ni vill se mig göra bort mig på TV-skärmen så kan ni ta och tuna in på SVTB eller gå in på Pang! Pang!:s hemsida där man kan streama avsnitten i efterhand under menyvalet "Play".

 

I programmen söker Melker och Mattias upp proffsen som jobbar med hantverket film och försöker lära sig så mycket som möjligt av dem. Detta för att i slutet av varje program kunna göra en egen filmscen på riktigt.

Det handlar om svärdstrider med orcher, klassiska spökscener på övergivna hotell eller kamper mellan trötta poliser och superskurkar. Dessutom bjuds det på filmtips, kuriosa och intervjuer med filmentusiaster och skådespelare från hela vårt filmälskande land.

 

Själv är jag lagom nervös över att se mig själv på skärmen :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Coolt. Fick du ta om någonting under intervjun? Inte för att det betyder någonting, jag är bara nyfiken på om sånt förekommer. : )

Nu såhär efter åtta månader minns jag inte så mycket, men jag fick ta om några gånger, t.ex när jag av misstag nämde CDON som ett ställe där man kan köpa anime, och när jag vid ett par gånger råkade titta in i kameran, vilket är ett stort no-no :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Coolt. Fick du ta om någonting under intervjun? Inte för att det betyder någonting, jag är bara nyfiken på om sånt förekommer. : )

Nu såhär efter åtta månader minns jag inte så mycket, men jag fick ta om några gånger, t.ex när jag av misstag nämde CDON som ett ställe där man kan köpa anime, och när jag vid ett par gånger råkade titta in i kameran, vilket är ett stort no-no :3

 

Epic fails! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu såhär efter åtta månader minns jag inte så mycket, men jag fick ta om några gånger, t.ex när jag av misstag nämde CDON som ett ställe där man kan köpa anime, och när jag vid ett par gånger råkade titta in i kameran, vilket är ett stort no-no :3

Fixa videon så vi kan ha Anime.se-exklusiva bloopers!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jäklar! Höll på att missa pga. anime.ses downtime igår... blir till att skribera på lite andra sidor och bänka sig framför tvn imorgon!

 

Öhhhm... jag läste nyss beksrivningen av programmet på TV.nu...

 

[...] Mattias och Melker träffar också den här veckan animé-älskaren Sasha som lever och andas japansk tecknad film. [...]

 

GRATTIS FLASKIS! DU LEVER!

 

Uppdatering: Dubbelkollat, texten är kopierad direkt från SVTs sida, där de också påstår att du lever. Alltid bra att de skriver det så ingen skulle råka tro att du är död =)

 

Uppdatering igen: Aha, nu när jag dubbelläste såg jag att jag läst fel, inte lika kul längre -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ALL JOIN THE FELLOWSHIP OF FLASKIS!

 

 

För att skriva nåt mer konktret, flaskis insatts var fenomenal, sen kommer "chobits"-tjejerna och sänker de med sitt snack om sailor moon och pokemon som "vuxnare"-anime. Och ribban som höjdes med 50, tack vare flaskis, hamnar på negativa värden igen :(

 

Men men, keep up the good work flaskis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I min mening så brukar inslag om anime i svensk TV oftast skada dess anseende och spä på med fördomarna som finns hos folk, men det här blev faktiskt riktigt lyckat. Jag tycker att flaskis var superbra och presenterade sitt intresse på ett sätt som visade att anime är ett medium (inte en genre) som kan ha minst lika bra djup och handling som "vanlig film". Det är just detta som brukar missas när anime uppmärksammas i svensk media.

 

Synd att de var tvungna att visa sjuttonåriga tjejer utklädda till "Chobits" som tycker att Aailor moon, Pokémon och Dragonball är bättre än Kalle Anka eftersom "det känns mer vuxet". Ribban som flaskis precis hade höjt blev nedriven direkt (som någon skrev på IRC) av dessa två figurer.

 

Mangatjejen Yosh(?) gav också ett bra intryck tycker jag. Totalt sett ett riktigt bra inslag. Synd att det förmodligen inte är så många som tittar på Pang Pang och kunde se det :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg det på nätet just nu, skrattade ihjäl mig efter flaskis inslag då någon tjej sa att hon var "Chobits"... tyckte det var sjukt kul!

 

Okaj, sett klart nu... total sammanställning. De två programledarna verkar grymt sköna, iväg till SciFi-mässan här i Göteborg (som jag tyvärr missade <.<) och sedan hem till flaskis. Visst, klippet vart kanske inte direkt så som jag förväntade mig men helt klart ett bra inslag! Sedan när de gick tillbaka till SciFi-mässan och chobitstjejerna kom fram igen så... ja... ni förstår, resten vart la lite godkänt.

 

Förresten, flaskis... hur bortförklarade du fansubsen? De måste väl ändå haft några synpunkter på dem...?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...