Hoppa till innehåll
Anime.se

Inslag i SVT:s Pang! Pang!


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Mycket trevlig dokumentär, minst sagt. Efter att ha sett flaskis som allehanda loli-avatarer här på forumet kändes det nästan lite bisarrt att se honom som en medelålders (?) man. Inte för att RL-utseende någonsin har spelat någon större roll på Internet.

 

Det där med att anime är bättre på karaktärsdjup än västerländska serier är ett intressant ämne som jag länge gått och grubblat på. Personligen vill jag hålla med, men när allt kommer omkring har jag inte tillräckligt med kött på benen för att stödja mitt påstående. Jag antar att när man animerar har man mer frihet att visa ansiktsuttryck och utföra monologer, men samtidigt ska man inte underskatta potentialen med att använda riktiga skådespelare. Folk säger till mig att det helt beror på serien i fråga, men jag vill gärna tro att det finns några fundamentala kulturskillnader i spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Missade när det sändes (tittade konstigt nog på Min Granne Tottoro som jag haft liggande i ett par månader) men tittade på nätet istället. Mycket trevligt inslag överlag men måste säga som Largo att chobits-tjejerna drog ner på helheten ganska rejält. Västerländskt tecknad film kan vara minst lika gripande och vuxen, saken är den att det finns få västerländskt tecknade filmer som vänder sig till äldre. Var också lite roligt att se flaskis manga/anime samling då några utav dessa nu är del i min egna samling :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket trevlig dokumentär, minst sagt. Efter att ha sett flaskis som allehanda loli-avatarer här på forumet kändes det nästan lite bisarrt att se honom som en medelålders (?) man. Inte för att RL-utseende någonsin har spelat någon större roll på Internet.

Nu är jag faktiskt bara 23 år gammal :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg programmet och tyckte att Flaskis gjorde en bra insatts och förklarade ämnet på ett bra sätt som inte alla gånger är lätt för att förklara för folk som inte är intresserade. Ett litet plus att man nu vet hur Flaskis ser ut irl ;)

 

Själva programmet tycker jag var förvånansvärt bra och programledarna gjorde ett bra jobb genom att vara seriösa men också blanda in lite humor i det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg programmet och tyckte att Flaskis gjorde en bra insatts och förklarade ämnet på ett bra sätt som inte alla gånger är lätt för att förklara för folk som inte är intresserade. Ett litet plus att man nu vet hur Flaskis ser ut irl :wink:

 

Själva programmet tycker jag var förvånansvärt bra och programledarna gjorde ett bra jobb genom att vara seriösa men också blanda in lite humor i det hela.

Säg att jag inte ser medelålders ut! Snälla! :(

 

F.ö var Mattias och Melker två riktigt sköna personer. De var helt underbara att prata med och det blev många skratt under hela inspelningen :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Säg att jag inte ser medelålders ut! Snälla! :(

Nej då, du är fortfarande en ungdom. Mina föräldrar fyller 50 om några år, och DE klassar sig själva som medelålders. Jag tror det är en relativ term, som mest beror på hur gammal man känner sig inuti. Det är svårt att avgöra åldern efter utseendet; jag märker ofta på mig själv att jag tyvärr (?) ser äldre ut än jag är ibland.

 

För övrigt kan man undra om dessa Mattias och Melker började titta på anime själva efter reportaget. En av dem sa ju lite på skämt att "tja, man kanske inte behöver någon annan film-form", så man kan ju hoppas ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Flaskis, du är nog den enda personen i 23årsåldern i min närkrets som ser ut att vara så medelålders!!

 

HAHA!!! YES!!! word up säger jag bara! Inge mer flak mot mig!!! Nu är det flaskis som får vara gammal!

Du är fortfarande fem år äldre än mig :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns avsnittet fortfarande på svt:s hemsida för beskådning? Missade mer eller mindre när det visades och har inte haft tid heller för att kolla upp om det kommer visas igen. Vore iaf skoj att se på avsnittet någon gång.

 

Undrar hur det går med planen om att lägga upp det på youtube med engelsksub, vi satsar på att göra flaskis världskändis!

 

Ajabaja, inte ens nämna sådant i en nyhetspost! /flaskis

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bah, räknas flaskis intervju som en fansub, tror inte ens den är olaglig. Rent tekniskt sätt så är det nåt fel på den paragrafen, finns fortfarande väldigt mycket lagligt på *biiiiiip* hemsidor, så om man länkar till nåt lagligt så borde det inte vara fel -_____-

 

Men, tänker inte ge mig in på en djupare diskussion om det, då trots allt det mesta som finns på de hemsidorna är olagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

RÖD VARNING! RÖD VARNING!

RÖD VARNING! RÖD VARNING!

 

Kollar man på flaskis inslag när han visar upp ett klipp från Clannad dyker följande text upp på rutan "Clannad (© Toei Animation Company 2007)", det är ju KyoAni som animerat den, men Toei har ingenting med den att göra. Är det ditt misstag flaskis eller är det något SVT blandat ihop?

 

Uppdatering: Lämna inte spelaren på så länge så att du kommer till Chobitstjejerna igen... jag gjorde misstaget och fick snabbt kramper...

 

RÖD VARNING! RÖD VARNING!

RÖD VARNING! RÖD VARNING!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...