Hoppa till innehåll
Anime.se

Se Naruto med flera på sändningsdagen i Japan?


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Precis som Sceleris skrev, så pratade jag om Kemono no Souja Erin-

Jag kan inte säga om det var en viktig replik (japanska är inte min starka sida trots alla år av anime-tittande) eller inte, men det var en relativt lång mening de hoppade över tycker jag. F.ö. så går jag och väntar på att de ska släppa boken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Har ju talats lite om detta fenomen nu, tycker jag, så tänkte kolla lite hur många det är på anime.se som använder sig av den här tjänsten. Tycker ni det är värt det, och vad finns det för för- och nackdelar?

Jag använder, jag tycker det är värt det. En ynka spottstyver för en ganska lång rad serier. Visst är det inte världens bästa uppställning, men det är en början -- de har ju inte varit igång ens ett år ännu. Ge dem ett par år till att gå japanernas förtroende och få igång lite pengaflöde så kanske det kan bli riktigt bra.

 

Vad man kan se i Sverige just nu/snart.

Spoiler

Inte en komplett lista, men det mesta av det som kan vara intressant för anime.se:are.

 

11Eyes

BLASSREITER

Catblue Dynamite

Dear Boys

Erin (Kemono na Souja)

Eyeshield 21

Fairy Musketeers

Fairy Tail

Gintama

Hanaukyo Maid

Happiness

Hayate no Gotoku!! (inte Hayate no Gotoku!)

Kigurumikku

Koihime Musou & Shin Koihime Musou

Kono Aozora ni Yakusoku wo

La Corda d'Oro - Primo Passo & La Corda d'Oro - Secondo Passo

La Maison en Petits Cubes

Linebarrels of Iron

Miracle Train

Mizu no Kotoba

Moegaku5

Myself Yourself

Naruto Shippuden (inte Naruto)

Neo Angelique Abyss & Neo Angelique Abyss -Second Age-

Nogizaka Haruka no Himitsu (inte Nogizaka Haruka no Himitsu 2)

Pale Cocoon

Saki

School Days

SHANGRI-LA

Shugo Chara & Shugo Chara Party

Skip Beat!

Sora No Otoshimono

Speed Racer (1967)

Steel Angel Kurumi & Steel Angel Kurumi 2 Shiki & Steel Angel Kurumi Zero

Tegami Bachi: Letter Bee

The Book of Bantorra

The Diary of Tortov Roddle

The Tower of DRUAGA -the Aegis of URUK- & The Tower of DRUAGA -the Sword of URUK-

Time of Eve

White Album & White Album 2

Wonder Beat Scramble

Yokuwakaru Gendai Maho

 

Nackdelar är att översättning och textsättning i vissa serier (översättarna varierar) är inspirerad av fansubvärldens sämsta exempel, med översättarnotiser, svårlästa typsnitt och rena dumheter. Det är en allvarlig brist. En annan nackdel är att videokvalitet inte är tillräckligt bra för allas smak. Ännu en nackdel är att det är störande med serier på sajten som inte är tillgängliga för alla. (ò_ó)

 

Seriöst, jag har drömt om en "betala en liten månadssumma, se hur mycket du vill av allt vi erbjuder"-sajt sedan jag började titta på japantecknat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med på alla Sceleris punkter, och vill tillägga att ännu en nackdel med sidan är communityn, styrd av en hord illiterära fjortisanimefans som varken kan grammatik eller forumvett, och lämnar ofta inlägg som "i agre" och "lol xDDD". Tillkommer gör också en avsaknad av sökfunktion, så även om man skulle vilja diskutera något på forumet måste man först hitta rätt kategori och sedan leta igenom trådarna tills man hittar rätt ämne.

 

Ett annat lite problem jag har märkt av på sistone är hur undertext-spåren ibland inte är tajmade ordentligt, så att texten inte försvinner innan nästa rad dyker upp, vilket ledar till att de dyker upp ovanför det första. Inget ödesdigert problem, med det hänt att jag fått läsa en textrad som puttats upp mitt på skärmen.

 

Som sagt, de flesta problem kommer säkerligen redas ut i sinom tid, och jag kan redan nu vittna om att sidan har förbättrats ganska mycket på de tio månader som jag varit medlem. Visserligen får man fortfarande inga namn på vem som översätter vad, och inte heller får man veta när katalogavsnitten kommer ut (som, säg, avsnitt 19 och upp på Erin), men animeindexet listar nu bara tillgängliga serier, och de ofta spoilerfyllda kommentarerna har flyttats så att de inte sys direkt på seriens huvudsida. Utbudet ökar ju också för varje säsong som går, och inom en snar framtid kanske man vågar hoppas att samtliga säsongsnya serier kommer få CR-release.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...