Hoppa till innehåll
Anime.se

Gissa animen


Gogo
 Share

Rekommenderade inlägg

Kan vi ta nästa bild nu ? :P

 

Och gärna något mer aktuellt, jag vet att vi tagit den här diskussionen tidigare men att ta anime som ser ut att vara minst 30 år gammal funkar inte alla gånger för oss som rätt nyligen börjat se på anime. Jag försöker förvisso se ett brett utbud av genre och tidsålder men nu har ni ju kört på något äldre och mindre bra/kända(?baserat på MAL poäng) verk och ni märker väll själva att det nästan bara är "the oldies" som är med i leken? Jag vill gärna leka jag med, och även om man tar något mer kända eller nyare verk och även sådant som redan varit uppe så kan man ju listigt ta bilder på sånt som inte är direkt avslöjande men ändå inte som i nuläget omöjligt för "noobsen".

  • Uppröstad 1
  • Nedröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så illa har det väl inte varit? Dessa är de senaste femton.

 

Amatsuki är ny (2008).

07 Ghost är ny (2009).

Getsumen to Heiki Mina är ny (2007).

Suteki Tantei Labyrinth är ny (2007).

World Destruction är ny (2008).

Kara no Kyoukai är känd och ny (2007-2009).

Nanaka 6/17 är inte så gammal (2003).

Oishinbo är en känd kulinarisk långkörare (1988-1992).

Gintama är känd (Shounen Jump) och ny (2006-2010)

Queen Emeraldas är lätt att känna igen på Leiji Matsumotos design.

Fuuma no Kojirou är desto svårare.

Higurashi no naku koro ni är känd och ny (2006).

Cyber City Oedo 808 är måttligt känd och lätt att känna igen på Yoshiaki Kawajiris design.

Djurgården gick som barnprogram i Sverige.

Votoms är en mycket känd gammal mechaserie.

 

Jag tycker att det är friskt blandat mellan det som är gammalt och nytt, känt och okänt.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har självklart rätt Sceleris i att det är blandat, tyvärr kanske fenomenet med få gissningar mer beror på låg forumaktivitet överhuvudtaget i kombination med min egen okunskap om de olika designerna av serier och kända verk, tyvärr går jag fortfarande mycket på rekommendationer och det är sällan de lite äldre verken kommer upp där.

 

Kör vidare så får vi se om det blir lite mer aktivitet, vilket ju alltid är roligt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vadå, jag är ju gammal räv och klart inte noob (eller just det, det var jag, ja) och jag har inte den blekaste om vad som postas i den här tråden över huvud taget alls.

 

Ser inte ut som Georgie. Känner inte igen det alls, men jag kan slänga iväg en vild gissning på Sandybell.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om det är okej att fuska, så vet jag vad det är nu.

 

Eller ja, vet och vet. Men jag kan avslöja att jag inte ens hade hört talas om animén alls, så den som faktiskt kan gissa borde få prispallen i alla fall.

 

Hur du än må ha gjort så fuskade du säkert inte, grundlig efterforskning är inte fusk, lika lite som eventuellt handgemäng vid informationsutbyte. Kasta ut ditt svar och släng upp en ny serie! >.</

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är "O! Familj!" av Taeko Watanabe. Jag fuskade genom att googla Katsutoshi Kobayashi helt enkelt, det stod på bilden. Fusk genom kunskaper i japanska alltså. Men jag kan ju skryta med att jag i alla fall läst lite av Vinden Glittrar (Kazehikaru), så helt fetalost var jag inte. Hade i alla fall läst något av originalförfattaren.

 

Slänger upp något enkelt inom kort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Sceleris changed the title to Gissa animen

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...