Hoppa till innehåll
Anime.se

Gissa animen


Gogo
 Share

Rekommenderade inlägg

första jag tänkte på var K-On, men har en känsla av att det inte är fallet, då det inte var länge sen den gissades förut >.<

 

(har egentligen sett på tok för lite anime för att klara mig i den här tråden xD)

 

Det räcker inte med att ha sätt mycket för att klara denna tråden. Jag kan kanske 1/10 som postas o jag hinner aldrig först när det väl kommer en jag känner igen, o då är min MAL lista endå uppe i snart 300 :/

 

 

 

 

 

men för att ge sig på en gissning också: Bounen no Xamdou

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, det ända sättet är ju att just ha sätt en hel del och ha bra minne av dom samt frekvent besöka tråden i hop om att ingen annan knyckt svaret!

 

Det och att kanske inte ta serier från 1920-talet(överdrivet) som varit på tal innan. ^^

 

Jag testar något jag inte sätt ens, "only yesterday"?

 

EDIT: Såg nu Voffes förslag, det låter rätt bra, att inte dra ut på det alltför mycket vilket ofta gör att man tröttnar på tråden efter ett tag när man vet att man inte kan svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tre blider gång vet jag inte om det är en bra idé, men att den som har hand om bilderna kikar in flera gånger i timmen och lägger upp en ny bild efter några felsvar, eller om ingen svarat inom kort tid. Detta förutsätter att de som gissar även kikar in i tråden väldigt ofta, skall den som lägger upp bilder lägga upp dessa fortare än gissare kollar på dom försvinner lite av poängen att lägga upp dessa fort.

 

Själv föreslår jag kluriga och fyndiga bilder på välkända och/eller aktuella filmer eller serier. Speciellt bilder på skolor uppskattas!

 

I övrigt gissar jag på någon eventuell nyutgivning eller remake av Hans och Hennes Omständigheter vilken är den enda serien jag har fräscht i minnet som har skoluniformer som dessa. Men, även denna gång, hävdar ju ARen annorlunda.

 

Uppd. JAG ÅNGRAR MIG, gissar på följande:

 

VI VAR DÄR!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

svåra scener från mer nyare eller mer kända serier kan ju vara en idé som Klibbnisse sa, kanske nåt litet tips gömt i en tillagd mening också, så man får försöka lista ut tipset, har för mig att det dykt upp förut på den här tråden, men är inte säker ._.

 

Den där insekten fick mig att tänka på The melancholy of haruhi suzumiya av någon anledning....men det är troligen helt fel, inte rätt skoluniform 3: (för det är väl en skola på andra bilden?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker inte nödvändigtvis att snabbare omgångar (typ en ny serie var fjärde timme) är så eftersträvansvärt. Det är ju inte alla som är så "hardcore" att de kollar forumet så många gånger om dagen :wink:, och då ökar ju bara risken för att det var något man kunde men missade för att man inte loggade in klockan 04:35 på natten.

 

Personligen försöker jag få till åtminstone nya bilder dagligen (oftare om det är många gissningar). Jag tänker mig att om bollen passas oftare så kan det vara en del som ger upp för att de inte har tid att kolla så ofta -- men de kan åtminstone uppmuntras till dagliga besök med dagliga uppdateringar.

 

Urvalet brukar ju hållas till det nya och/eller det välkända. (Kom ihåg att vad som är nytt och välkänt är subjektivt. Vissa kanske inte tycker att Galaxexpress 999 är välkänd, och vissa tycker kanske inte att en serie från 2004 är ny.) Jag tycker verkligen inte att det ska vara något förbud mot att ta något mer obskyrt då och då.

 

Själv försöker jag hålla mig från att gissa när jag nyss själv lagt upp bilder. Man skulle kunna ha det som en regel -- man får inte gissa om det inte har varit minst två andra ansvariga sedan man själv lade upp bilder. Kanske i kombination med att det måste komma en ny bild åtminstone varje dag.

 

Men jag vet inte, känns inte så jättekul med några godtyckliga regler på det sättet... NÅJA! Ny bild:

 

 

 

EDue7.jpg

 

Gamla bilder:

 

y7nO1.jpg

8Fv7n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Sceleris changed the title to Gissa animen

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...