Hoppa till innehåll
Anime.se

Gissa animen


Gogo
 Share

Rekommenderade inlägg

Det börjar bli svårare att välja en serie som ni ska gissa på, så jag tänkte varför inte bryta mönstret bara för denna gången?

 

Istället för en-i-taget-från-en-serie så lägger jag upp en bild med NIO bilder på karaktärer från NIO olika serier.  :colonthree: Gör en lista med vilken serie hör till vilken bild. Försten att gissa rätt får bollen. GO!

 

xvYN.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inget fancy, bara...

Spoiler
  1. ??? Ser ut som gammal cellanimation, typ samtida med Rurōni Kenshin, men jag har ingen aning om vad det kan vara.
  2. Fate Zero, men inte helt säker. Kan vara nya UBW också antar jag. Det ser absolut ut som "Saber by Ufotable".
  3. Campione säger jag men är osäker.
  4. Jormungand.
  5. Witchblade.
  6. Hellsing Ultimate skulle jag tippa.
  7. Medaka Box.
  8. Strike Witches, men jag har aldrig sett Strike Witches så jag vet inte om det är första TV-serien eller andra TV-serien eller filmen eller OVA-serien.
  9. Angel Beats.

 

Men jag har inget emot formatet!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan säga att den som gissar rätt på ettan och trean vinner bollen även om Scellan har gissat nästan alla rätt. För vi bryter metan idag. Kan du något som Sceleris inte kan? Du får kakan och äran!  :reallyhappy: *Erbjudantet gäller endast för en kort tid.*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och där sätter vi stopp. Och nu till det mytomspunna facit:

 

1. Benawi (Utawarerumono)

2. Saber (Fate/Zero)

3. Rita Ainsworth (Sakurasou no Pet na Kanojo)

4. Sofia "Valmet" Valmer (Jormungand)

5. Masane Amaha (Witchblade)

6. Alucard (Hellsing Ultimate)

7. Zenkichi Hitoyoshi (Medaka Box)

8. Gertrud Barkhorn (Strike Witches (2))

9. Kanade Tachibana (Angel Beats)

 

Sceleris fick sju av nio och därmed också bollen. Bring the old beat back senpai!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, jag var alltså tio år fel med vad jag tyckte att första såg ut som (men det såg fan gammalt ut! Med såna där sicksackhögdagrar och allt). Och Rita! Nåja, de var inte jätteolika, Rita och hon från Campione. Samma sorts hårfäste.

 

Men det var ett kul sätt att krydda lite. Om någon annan har några såna roliga idéer så är det ju bara att köra på.

 

Jag är dock gammal och tråkig och fantasilös, så jag kör på gammalt recept.

 

dWxE.jpg

 

"Zzz... orkar inte

äta mer... zzz..."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Sceleris changed the title to Gissa animen

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...