Hoppa till innehåll
Anime.se

Gissa animen


Gogo
 Share

Rekommenderade inlägg

Rätt svar var Akikan, en bisarr “magisk krigarflickvän”-serie (normal snubbe träffar/skapar/köper/framtrollar av en slump en tjej med icke-/övermänskliga egenskaper, och hon är i något slags strid mot andra tjejer av samma art; ofta blir flera kära i snubben) från vintern 2008-2009; i Akikan är tjejerna läskburkar. Den är inte bra, men den är mer “crazy” än de brukar vara.

Byter:

gissaanimen.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

18 minuter sedan sa Klona:

Testar returen med Bubblegum Crisis 

Believe it!

De tre första bilderna är från de första få minuterna av första avsnittet, där protagonisten Priss förbereder sig för den konsert som inleder serien (Blade Runner-influenserna är tunga; redan Priss grupp heter “Priss & The Replicants”!) och vars låt är en av 80-talets absolut bästa animelåtar, om inte en av de bästa någonsin.

(Jag har inte ens sett serien själv, jag har bara älskat låten sedan jag först hörde den för 18 år sedan.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Serien i fråga är Dangaioh som släpptes som OVA 1987. Jag har bara sett första avsnittet och jag tyckte att det var riktigt häftigt då. Intro-låten är fortfarande riktigt häftig och medryckande, Crossfight heter den för den som är intresserad.

Jag lägger upp en ny bild till en ny serie, den här något nyare än min förra.2018-07-19.thumb.png.478e1ad86fdbadc1f7a3f8b1f4ff7f29.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Sceleris changed the title to Gissa animen

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...