Hoppa till innehåll
Anime.se

Toradora!


Volbla
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 74
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Aj :P

 

24

...

 

Rymma...

 

Jag hajar inte, men å andra sidan vet jag väl inte helt vad ett giftemål innebär i japan.

 

Hela mentaliteten i Toradora att folk blir arga på varandra för dom anser sig vara snälla när dom hindrar den andra från att vara snäll tycker jag har blivit lite för mycket. Författaren låter alla vara sånna (förutom kanske Ami) och det blir... för mycket. Som om alla karaktärer stannat vid samma ställe i sina funderingsbanor. Man tyckte väl att Ryuuji skulle inse hur löjlig han är när han såg att Yasuko också rymt och tyckte att hon var löjlig. Det kanske han gjorde också, men man fick ju inte höra sista ordet. What the hell!

 

Och kom igen, det är klart hon inte skulle vara lyckligare utan dig. Då skulle hon ju inte ha dig! Det är inte som att hon offrar karriär n stuff för att hon känner sig tvingad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aj :P

 

24

Hela mentaliteten i Toradora att folk blir arga på varandra för dom anser sig vara snälla när dom hindrar den andra från att vara snäll tycker jag har blivit lite för mycket. Författaren låter alla vara sånna (förutom kanske Ami) och det blir... för mycket. Som om alla karaktärer stannat vid samma ställe i sina funderingsbanor.

Svar

Det är ju just därför Ami blev så himla förbannad på alla, och speciellt på Ryuuji under julfesten. Hon är den enda som ser det stora hela och försöker göra allt för att förhindra det. Nu är hennes personlighet inte precis lagd för att stötta folk ärligt, så hon resolverar till att skämta, reta och förudmjuka personerna hon bryr sig mest om. Jag tror på ett riktigt bra slut, vilket blir om två dagar!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite seriösare än det tidigare inlägget...

 

24

Helt seriöst så tyckte jag avsnitt 24 svängde lite åt ett håll som påminner om någon amerikansk b-film...Vilket kanske inte är speciellt positivt. I och för sig så är det nog ett koncept som körts genom åren och inte bara i b-filmer. Dock flöt det upp en smula besvikelse.

 

Men jag hoppas också på ett bra sista avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svar
Det är ju just därför Ami blev så himla förbannad på alla, och speciellt på Ryuuji under julfesten. Hon är den enda som ser det stora hela och försöker göra allt för att förhindra det. Nu är hennes personlighet inte precis lagd för att stötta folk ärligt, så hon resolverar till att skämta, reta och förudmjuka personerna hon bryr sig mest om. Jag tror på ett riktigt bra slut, vilket blir om två dagar!

Aa jo

men ändå. Det bidrar väl lite till Amis coolhet, men gör resten bara mer frustrerande. Till och med Yasuko? :/

 

Aw well. Vi får väl se var den här bergochdalbanan slutar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

25

Hmm. Jag vet inte.

 

...

 

Och hela serien?

Hmm. Jag vet inte.

 

Först och främst tycker jag fortfarande inte om svängen till det seriösa som gjordes i mitten. Det här är ju något av det roligaste jag sett i förta halvan, men helt plötsligt så försvinner det nästan helt för att fokusera på en romans som även den i början berättades mest humoristiskt.

 

Sen märkte jag i sista avsnittet att serien försöker vara mer än vad den är (imo). Det är en skolromans, men den eskalerar till ett krig. Det händer aldeles för mycket och komplicerade grejer som passar in i varandra för att fungera i "bara" en skolromans.

 

Hela drama business var jag inte så mycket för alls egentligen. För mycket konstiga och frustrerande saker som händer >:/

 

MEN! Den var trots allt värd att se, om så bara för första halvans skull. Långt ifrån en favorit dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och hela serien?
Hmm. Jag vet inte.

 

Först och främst tycker jag fortfarande inte om svängen till det seriösa som gjordes i mitten. Det här är ju något av det roligaste jag sett i förta halvan, men helt plötsligt så försvinner det nästan helt för att fokusera på en romans som även den i början berättades mest humoristiskt.

 

Sen märkte jag i sista avsnittet att serien försöker vara mer än vad den är (imo). Det är en skolromans, men den eskalerar till ett krig. Det händer aldeles för mycket och komplicerade grejer som passar in i varandra för att fungera i "bara" en skolromans.

 

Hela drama business var jag inte så mycket för alls egentligen. För mycket konstiga och frustrerande saker som händer >:/

 

MEN! Den var trots allt värd att se, om så bara för första halvans skull. Långt ifrån en favorit dock.

Jag struntar i hide-taggen eftersom detta ändå inte är en spoiler.

 

Serien är egentligen ingen vanlig skolromans. Boken är mycket mer djupgående, och det finns hela moment som animen helt har skippat. Imo var slutet ett bra avslut på en riktigt bra serie. Jag gillade serien skarpt, och hamnar på min top-5 lista. 10/10 utan tvekan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Serien är egentligen ingen vanlig skolromans.

Njaej, egentligen inte, men i början i alla fall försöker den framstå som det, och "*POOF* nu är vi ingen vanlig skolromans längre" tycker jag inte är så lajban.

 

Om man delade hela serien på längden och gjorde en komedi och en Toradora 2.0: srs style skulle jag säkert tycka båda var bra. Båda idéerna är ju bra egentligen, men sammansmältningen tyckte jag inte passade sig.

 

Sen tycker jag ju det finns en massa (till synes triviala) småfel i serien som kanske knuffar ner det ännu en placering.

 

Men som sagt värd att se :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag struntar i hide-taggen eftersom detta ändå inte är en spoiler.

 

Serien är egentligen ingen vanlig skolromans. Boken är mycket mer djupgående, och det finns hela moment som animen helt har skippat. Imo var slutet ett bra avslut på en riktigt bra serie. Jag gillade serien skarpt, och hamnar på min top-5 lista. 10/10 utan tvekan.

Håller med till fullo

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg klart i helgen, blev lite väl hoppig mot slutet tycker jag. Allas känslor verkade flängde hit och dit och så slets serien mellan allvar och humor på ett halvdan utfört sätt. Var dock för det mesta riktigt underhållande och välgjord med ett intressant karaktärsgalleri så 8/10 lyckas den skrapa ihop i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Nu när tråden ändå är uppbumpad tar jag tillfället i baken och ställer frågan rakt ut. Serien är väl i grund och botten en light novel om jag inte minns helt fel, någon som vet om den översatts till engelska ännu?

 

(Detta är egentligen en ganska lam fråga från min sida då jag vet att jag kan få svaret genom att kika här men jag tycker ändå det är lite slöseri med kraft att göra det när man skrivit färdigt halva kommentaren. Dessutom kan den här posten starta upp en liten semi-off-topic-diskussion om skillnaderna mellan animen och originalet och de som läst böckerna (vilket flaskis verkar ha gjort) kan rekommendera den till andra (som jag) och säga att de är förbannat bra (vilket de också förmodligen är). Därför skriver jag det här inlägget trots att den uppenbara avsikten är att få reda på om det är en light novel från start och om den finns översatt och utgiven på engelska, två frågor jag egentligen skulle kunnat googla fram men som jag ändå låter ställas för att ge den från början till synes oskuldsfulla frågan en djupare mening.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 years later...

Jag såg denna serien igen nu precis, 6år efter att jag såg den första gången.

 

Jag tycker fortfarande den är fruktansvärt bra!

Jag blir överraskad varje gång om hur många små signaler den har i sig när man ser om den, och hur mkt mer man förstår av karraktärerna.
Om jag skulle vilja något mer så är det att man kanske kunde fått lite mer backstory om hur deras liv väl blev sen när de sågs igen. 

 

Lite typ ala FMA: Brotherhood typ?

Men ja alltså, fy fan. Jag kommer inte kunna lämna lägenheten på typ en timme nu minst då jag har helt rödsprängda ögon av de 6 sissta avsnitten..

 

 

är det någon mer än jag som sett den igen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

såg den förra året, den var mycket bra!

Tydligen gör några av karaktärerna en cameo i serien "Ookami-san and her twelve companions".

 

Jag har inte kommit till de avsnitten än, men tanken på att få lite fortsättning på deras liv verkar nice!

 

 

 

- EDIT -

 

Så fick man ingen insikt över huvud taget, de bara nämndes i förbifarten.. Depp!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...