Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se tråden STORT Problem


Bob87
 Share

Rekommenderade inlägg

Hur tror ni att folk som precis har hittat hit till anime.se kommer att använda sidan/forumet? Jag ser det som positivt att man kan läsa trådar i forumet utan att vara medlem. Men vem orkar läsa en tråd på 150 sidor om animetips som kanske inte ens passar in på sina egna förväntingar på en bra anime. Så jag föreslår att när en förfrågan om en sorts anime är besvarad och läst av den sökande att de inlägg som har varit med i frågan tas bort. Kanske inte av en moderator utan av de personer som var delaktiga eller eller trådskaparen.

På så sätt tror JAG att anime.se skulle få fler att kolla på anime, ett mer städat forum. Och till och med mer forumaktivitet.

För de är väl i största intresse för anime.se att få folk att kolla på mer anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kanske inte hängt med på syftet med animetipstråden, men jag trodde att den bara var till för att fråga efter en sorts serie och sedan få svar, inte att läsa igenom. Då spelar ju föregående inlägg ingen som helst roll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men vem orkar läsa en tråd på 150 sidor om animetips som kanske inte ens passar in på sina egna förväntingar på en bra anime.

Det är just DÄRFÖR man blir medlem och frågar i den nämnda tråden då får man personliga svar och kan dessutom debattera om serierna för att få ett sånt bra hum om vad serierna handlar om som man själv känner nödvändigt. Om man nu inte känner för det får man vara utan tips helt enkelt.

 

Varför krångla till det genom att ta bort inlägg osv? Tycker att det fungerar felfritt som det är och förstår verkligen inte vart du vill komma med detta. Sen så tror jag inte själva forumet skulle på något sätt se mer städat ut om en tråd skulle göra det. Sen så skulle detta snarare har en negativ effekt på aktiviteten, skulle jag gissa på iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej Bob87!

 

Du behöver absolut inte läsa igenom de 159 sidorna som tråden idag består av. Vitsen är att du i den tråden kan be om hjälp och på så sätt hitta något att se på som passar just dig och din smak. Det som står i första posten om att man bör läsa igenom tråden innan man ställer en fråga som kanske redan är besvarad var uppenbarligen inte avsett för en tråd som är så här pass lång. Det var något som trådförfattaren inkluderade i sin post när han skapade tråden.

 

Visst ser vi gärna att folk ser på mer anime och jag måste säga att vi skulle motarbeta det syftet om vi tog bort de aktuella posterna så snart den frågande parten har fått ett svar och tagit del av det. Det här rör sig inte om en exakt vetenskap där det finns "ett rätt svar". Om någon hade frågat vad 2+2 är, fått svaret "4" och sedan tackat för hjälpen hade vi kunnat ta bort de posterna, men när vet man att en person som ställt en fråga här har fått tips på precis de serier som skulle vara perfekta för honom eller henne? Bara för att person A har tipsat om tre serier och har fått ett "tack, jag ska ta en titt på dem" tillbaka betyder inte det att det inte finns en mängd klockrena tips som person B tipsar om när han eller hon surfar in på sidan en vecka senare.

 

Se på tråden som ett kontinuerligt flöde av förfrågningar med tillhörande tips från aktiva användare. Jag har svårt att förstå hur de 158 första sidorna skulle ha en distraherande inverkan på det som händer på sidan 159. Man surfar väl ändå till en Q&A-tråds senaste sida (och inte till den fyra år gamla förstasidan) om man har tänkt be om tips?

 

Jag vill passa på att hälsa dig välkommen hit! Det är bra att ställa frågor och att ifrågasätta saker och ting då det ofta leder till något. Det är även en god idé att ta en titt på en tråds första sida för att se "vad som gäller". För att förhindra framtida missförstånd har jag lagt till en liten "edit" i den aktuella trådens första post. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack Meatrose för din utförliga förklaring, men!

Eftersom Bob87 från början missförstod hur tråden skulle användas ska jag ta en titt på tråden för att rensa den från alla gamla inlägg samt kolla med andra i crew om hur man kan ändra rubriken och innehållet i första tråden för att folk som reggar sig direkt ska förstå vad det handlar om.

 

(Såklart att vi aldrig vill ställa ett krav på en nyregistrerad medlem att kolla igenom en 160 sidor lång tråd innan de får "tillåtelse" att skriva. Det är nästan samma sak som att stänga av registreringenför forumet).

 

Edit: Nu ska det se (relativt) bättre ut!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...