Hoppa till innehåll
Anime.se

Rebuild of Evangelion


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 months later...

Yoshiyuki Sadamotos Evangelion-manga kommer ut i sin sista volym i Japan imorgon, men eftersom de kör på internationell release så släpps den i några olika språk samtidigt. Några bilder från den italienska utgåvan har läckt ut, nämligen av extrakapitlet som är gjort endast för samlingsvolymen, och i det kapitlet... Tja, jag kan inte italienska, men det händer något intressant.

 

(Mangan och filmerna)

Spoiler
Det verkar utspela sig på en skola, och man ser två unga forskarstudenter, två kvinnor. Jag tänkte först att det på något sätt var Rei och Asuka, men... det var Yui och Mari Makinami!

 

Minns nu Eva:Q där Mari säger om Rei-Q att "ditt original var trevligare". Jag undrade om detta original var Rei-2, eller Rei-1, eller Yui. Detta extrakapitel ger det sista alternativet lite mer tyngd, antingen genom att det är en prequel till filmerna (usch), eller att det är inspirerat av dem, dvs att Sadamoto vet att Mari och Yui var vänner i högskolan i filmhandlingen så att han låter dem vara det i mangan också.

 

Om Mari var vän med Yui så betyder det att Mari mycket riktigt är äldre än vad hon ska föreställa i Eva:2.0. Kanske är Mari för original-Mari vad Rei är för Yui. En klon. Fast med sitt ursprungliga minne.

 

En till poäng här är fotot som Fuyutsuki visar Shinji. Man ser en kvinna med glasögon som man har tänkt kan vara antingen ingen särskild, eller så Asukas mamma, eller en äldre Mari. Det är alltså ingen ny teori, det här med "Mari kände Yui". Men intressant.

 

osjb.jpg

 

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 years later...
Skrivet (redigerade)

Sista(?) filmen har fått premiärår – den kommer år 2020 – och nu även en teaser:

Det är något i stil med teasern som följde Evangelion:Q:

Lite intressant att jämföra. Anno hade uppenbarligen en idé om en kombinerad Evangelion-robot 2012, men konceptet har ändrats. Man ser heller inte vad Mari kämpar mot, kanske det är så pass ofärdigt. Jag vill minnas att Q blev färdig mindre än ett halvår innan premiär, så jag kan tänka mig att det är mycket som de ännu inte benat ut inför fyran.

Redigerad av Sceleris
Ersatt borttagen video.
  • Gillar 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 11 months later...
Skrivet (redigerade)

Khara visade 10 första minuterna av Eva 3.0+1.0 på några platser på jorden, bland annat på Japan Expo i Paris, så här ett år innan premiär.

Så nu har vi lite mer att sätta förhandsvisningen i slutet av Eva:Q i sitt sammanhang: Mari skyddar en operation (förflyttad till Europa) som ska säkerställa reservdelar till deras Eva. (Maris rosa robot har tappat armarna och fått… vad det då är.) Och anmärkningsvärt att förhandsvisningen från ifjol inte visar staden; det såg mest ut som rött hav.

Red.: Från Reddit, “Bit of information from before the preview : 50 % of the voicework for the movie is already complete according to Megumi Ogata, she also confirmed that 3.0+1.0 will be the final Rebuild movie.”

Redigerad av Sceleris
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känner mig delad efter inför den sista delen av filmserien. Jag vill vara hypad, Evangelion är ju för böveln en av mina absoluta favoritserie genom tiderna men samtidigt känner jag ingen glöd som jag kände inför film nummer 2 och 3. Kanske är jag i en svacka eller har intresset svalnat lite efter alla år som vi väntat på den. Jag får hoppas att jag blir mer taggad när det börjar närma sig, om inte efter att jag har tittat om filmerna. Trailern hoppar jag nog över för att inte göra väntan längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

8 minuter sedan sa Klona:

Känner mig delad efter inför den sista delen av filmserien. Jag vill vara hypad, Evangelion är ju för böveln en av mina absoluta favoritserie genom tiderna men samtidigt känner jag ingen glöd som jag kände inför film nummer 2 och 3. Kanske är jag i en svacka eller har intresset svalnat lite efter alla år som vi väntat på den.

Det gäller nog många av oss, även mig. Men i och med hur jobbigt det verkar vara för Anno så ska man väl inte klaga. Han gör sitt bästa, och resultatet blir vad det blir. Allt jag vill är att han gör den anime som han vill, och allt jag hoppas på är att det inte blir mediokert. (Och säga vad man vill om Eva:Q, medioker var den inte.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

18 timmar sedan sa Sceleris:

Det gäller nog många av oss, även mig. Men i och med hur jobbigt det verkar vara för Anno så ska man väl inte klaga.

Jag visste att han blev förstörd efter Evangelion men jag visste inte att det hände varje gång han jobbar med ett evangelion-projekt. Då förstår jag mer varför det tar sån tid. Jag minns att jag var förvirrad och något besviken efter att ha sett Eva:Q  men det behöver inte alls betyda att filmen var dålig (jag behöver se den igen), jag hade nog lite för höga förväntningar och trodde att den skulle ta en annan riktning än den gjorde. Jag hoppas att Anno kan knyta ihop säcken som han vill med sista filmen så att han slipper göra en ny version av den om han nu mår så dåligt av att göra dem. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...