Hoppa till innehåll
Anime.se

Higashi no Eden


Saya
 Share

Rekommenderade inlägg

FLNNFCyyO.png

 

 

tATdtsdUK.png PQKopTAEI.png

KnBxsIbXt.png bZnGLfYkO.png

IEUlfDVIw.png LelQoFaha.png

RrekZatzV.png

 

 

I november 2010 slår tio missiler ner i Japan men kräver inga offer, så incidenten faller snart i glömska. Tre månader senare är den 22-åriga Saki Morimi i Washington på studieresa inför sin universitetsexamen. Utanför det vita huset hamnar Saki i trubbel med polisen och undsätts av en jämnårig japansk man, Akira Takizawa, som därtill är naken, har en pistol och en mystisk mobiltelefon laddad med 8,2 miljarder yen (686 miljoner kronor).

 

Higashi no Eden görs av ett stjärnspäckat team på Production I.G med Ghost in the Shells Kenji Kamiyama som regissör, Honey and Clovers skapare Chika Umino som character designer och musik av Kenji Kawai (Fate/stay night, Higurashi, Gundam 00). Seriens intro är det brittiska bandet Oasis låt Falling Down. Higashi no Eden börjar sändas i elva avsnitt, ett för varje dag i serien, den 9:e april på Fuji TVs noitaminA, följt av en film senare i år.

 

För mig som fan av flera medverkande har detta potential att bli årets bästa serie.

 

Trailer: http://share.saya.se/anime/eden.mkv

Bilder: http://news.dengeki.com/elem/000/000/144/144831/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg på trailern nyss och den ser onekligen ut att ha potential. Intressant concept att varje avsnitt kommer spegla en dag i personernas liv, är ärligt talat lite trött på serier som inte ger en någon uppfattning om hur lång tid den utspelar sig under.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Volbla måste vara full eller något! Detta ser väldigt väldigt intressant ut, hoppas den kan leverera så att säga.

Hohoho. Först tyckte jag att plotoutlinen med en kille utan minnen lät väldigt kliché, men nu kollade jag på trailern också.

 

Ser ju lovande ut :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Avsnitt 1

Efter sett klart första avsnittet var jag starkt impad pa animationen, musiken (Oasis ftw!!!!!) :P och röstskådespelarena som utgjorde sig utmärkt med rösterna inklusive de amerikanska som inte sög som varit tidigare standard. Handling känns verkligen bra gjord om en kille utan minne som träffar en tjej och tillsammans startar ett äventyr.

 

Det kommer bli spännade vad Kamiyama kan hitta på med denna vårserie plus att det ska bli en film senare detta år. Bästa vårserien hittills tillsammans med FMA 2.

 

Bästa ED på länge för mig!

http://www.youtube.com/watch?v=4Urtx5ekQUQ

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

vet knappt vad man ska säga men måste säga riktigt bra op och ending , sen deras engelska passade faktiskt in och blev inte sådär halv dant som det brukar bli , för övrigt verkar serien väldigt intressant , funderar lite fortfarande vad hans mening i serien är men de märker man väll snart hoppas jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Såg trailer, följande saker åkte genom huvudet:

- Verkar helt asball... killen är ju naken!

- Måste se!

- Vänta lite... djup story? Måste se mer!

- Älskar tecknarstilen, påminner om Nodame och H&C!

 

Såg första avsnittet, följande saker åkte genom huvudet:

- Måste se mer! Bara 11 avsnitt? Vänta tills allt är färdigt!

- Killen är naken, asballt!

- Hmm... det känns lite "Bourne Identity"... <.<

- Tjejen är ju helskön

- Killen är nästan skönare

- Vassa repliker

- Asballt!

 

Kort sagt, jag gillar den starkt och är fast besluten om att vänta en månad tills den gått klart!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...