Hoppa till innehåll
Anime.se

Övriga köp


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Animeforumet har sin köptråd, mangaforumet likaså. Men all merchandise passar ju inte under "Figurköp", så jag tar initiativet och skapar en tråd för allt annat Japanrelaterat som är köpbart!

 

Jag kan börja med att både visa och tipsa intresserade min förhandsbokning av K-ON! ED single "Don't Say "Lazy""(Limited Edition):

http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=PCCG-70038

 

1200 yen, men ändå värt det IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta skulle egentligen blivit en post som visar min beställning av ett animesvärd men nu blir det en portofråga ist :S

Eller ja vi tar det från början ist ;) Jag tänkte nämligen beställa följande Sakabato (Länken går till Trueswords men eftersom de inte skickar utanför USA så hade jag tänkt beställa svärdet från Swordcompany men eftersom bilden var bättre på Trueswords så går länken dit)

Hur som hälst svärdet kostar $94,99 men portot låg på hutlösa $148 eller något sånt så jag var snabb på att avbryta den där beställningen.

Kan det vara så att det finns liknande sidor som är lite generösare med portokostnader alternativt sidor i europa eller nåt som säljer samma saker?

För jag är inte glad för att betala mer för portot än varan jag beställer, särskillt inte när det handlar om sådana summor :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

induce: Jag köper alla mina skivor från cdJapan. Det gjorde jag till och med när jag bodde i Japan (fast i Japan heter de NeoWing). De skickar oftast ut 2 dagar innan release för att den ska hinna fram till kunden på release-dagen. Eftersom jag bodde i Tokyo, och de skickar ut därifrån, så fick jag skivorna redan på eftermiddagen, två dagar innan release! :D

 

Till Sverige har de relativt billig frakt. Om man jämför med t.ex. Amazon.co.jp, där man får 25%(?) rabatt om man förbokar, så blir det nästan alltid billigare i slutändan att ändå köpa från cdJapan. Dessutom har de ett poängsystem och man får trevliga extrapoäng under vissa perioder. Dessa poäng kan man sedan växla till yen. Många skivor har jag fått nästan gratis tack vare detta. De noterar även om skivan är first press eller inte, vilket jag tycker är väldigt bra. Förut åkte jag aldrig på tull deras paket, men nu med senaste köpet därifrån (Perfume Budoukaaaaaaaaan!!!!) så fick jag pröjsa. Jag kanske glömde klicka i gift. Man brukade kunna göra det förut iaf, och då åker det betydligt lättare igenom i tullen.

 

Nog svamlat om cdJapan, klicka dig dit nu och beställ! Antar att det här är skivan du sökte.

OLIVIA inspi' REIRA (TRAPNEST) [w/ DVD, Limited Release]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lucky star kudde + 2 shana kuddar
Bild008.jpg

 

shana kuddarna inköpta för ett tag sen, lucky star köptes idag.

Jag sniffar bootleg på dem :s

 

 

F.ö så köper jag nästan enbart från CDJapan, förutom när de två veckor efter att de avslöjade att volym 8 av Clannad AS kommer innhålla en Kyou-OVA fortfarande inte hade lagt upp den för förbokning. Då drog jag till Amazon där de hade en specialrabatt om man bokade volym 7+8 av AS ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köper också mina cd och dvd från cd japan, tycker att det är ett bra ställe för japansk musik :) .

 

@riyu, Jag är också ett fan av Perfume, har både Game tour och Fan service bitter dvd, har beställt budoukan dvd nu!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Funderar på att göra ett visakort med eget motiv på, men kan inte bestämma mig (. _ . ). Har experimenterat med olika motiv i bilden nedan (en del behöver givetvis lite tweakande för att se helt bra ut). Märkte att det blev riktigt bra om man lutar bilden som i nr 5.

XMIWbRRxb.png

 

Se även http://www.sankakucomplex.com/2009/05/1 ... edit-card/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Funderar på att göra ett visakort med eget motiv på, men kan inte bestämma mig (. _ . ). Har experimenterat med olika motiv i bilden nedan (en del behöver givetvis lite tweakande för att se helt bra ut). Märkte att det blev riktigt bra om man lutar bilden som i nr 5.

Tror inte någon utav de där kommer att godkännas då motiven förmodligen är upphovsrättskyddade. Kommer ihåg att någon på ett annat forum ville ha ett med tv-spelsmotiv men blev nekad utav den orsaken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror inte någon utav de där kommer att godkännas då motiven förmodligen är upphovsrättskyddade.

Jag tror dock inte att någon på swedbank känner igen motiven, så de kan omöjligt veta vem som har upphovsrätten. annars så borde ju inte en enda bild godkännas, det kan alltid finnas någon annan som har upphovsrätten.

 

Dopplers kort:

macrossvisa.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror inte någon utav de där kommer att godkännas då motiven förmodligen är upphovsrättskyddade.

Jag tror dock inte att någon på swedbank känner igen motiven, så de kan omöjligt veta vem som har upphovsrätten. annars så borde ju inte en enda bild godkännas, det kan alltid finnas någon annan som har upphovsrätten.

Beror väl på hur uppmärksamma de är med sin "granskning" egentligen, verkar ju variera. Nåja, hoppas du får igenom någon utav dina bilder, behöver nämnligen ett nytt själv snart så det skulle vara trevligt om man kunde lyxa till det med ett animemotiv också :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...