Hoppa till innehåll
Anime.se

Övriga köp


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Storyboard böcker för Evangelion avsnitt 1-20. Kommer bli intressant att se om serien med dessa tillhands, lär bara hitta den 5e boken också med de sista avsnitten (borde nästan vara mest intressant av dem alla) samt End of Evangelion.

 

1dBZu.jpg

rkSU3.jpg

pozId.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Storyboard böcker för Evangelion avsnitt 1-20. Kommer bli intressant att se om serien med dessa tillhands, lär bara hitta den 5e boken också med de sista avsnitten (borde nästan vara mest intressant av dem alla) samt End of Evangelion.

Nice. Jag har suktat efter dem själv, men inte ännu löpt linan ut. Hittat på Ebay? Och kan du japanska tillräckligt väl för att få ut så mycket ur dem? Med handstil och fackspråklig bildmanusjapanska blir det väl lite mer avancerat... :V

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nice. Jag har suktat efter dem själv, men inte ännu löpt linan ut. Hittat på Ebay? Och kan du japanska tillräckligt väl för att få ut så mycket ur dem? Med handstil och fackspråklig bildmanusjapanska blir det väl lite mer avancerat... :V

Inte alls men det var inte heller det som intresserar mig. Det jag vill vill få ut är hur den visuella presentationen i storyboarden (med utsnitt, övergångar etc) har adapterats till färdig animation. Visst går jag miste om en del notiser från storyboardmakaren men det är inte ofta man får chansen att jämföra på detta sätt. Jag köpte dem faktiskt, hör och häpna, via ett forum för ynka 150kr. Ett riktigt fynd men det kommer ta emot att betala ungefär fyra gånger det priset för att få tag i de två andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Ok, vilka har jag missat/fått fel på?
Kan inte svära på att bilden du kallar "Laputa?" är rätt.

 

Rad 2, utan identifiering: Hotaru no haka (vänster). Till höger är det eventuellt från Sen to Chihiro no kamikakushi, men jag är ytterst tveksam till det. Något med bilden påminner om färgbuggen i filmen som gör bilden röd.

Rad 3, utan identifiering: Heisei tanuki gassen pompoko (vänster) och Mononoke hime (höger)

Rad 4, utan identifiering: Tonari no Yamada-kun (tror jag) och Neko no ongaeshi (nästan helt säker)

Rad 5: Ta bort frågetecknen. Men vad föreställer sista bilden?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Tekniskt sett så är väl detta inte ett köp egentligen, men det passar den här forumdelen bra nog.

Jag och mina två närmaste vänner har bestämt oss för att när en av oss fyller 20 (vilket är i år för alla tre) så ska de två andra lägga ihop till något roligt och speciellt att ge den tredje i present. Jag fyllde den femtonde oktober men har inte haft möjlighet att träffas under rätt omständigheter förrän i går, då jag med glädje tog emot de här sakerna.

 

2druv15.jpg

Aldrig mer sova ensam!

 

För kuddarna valdes Haruhi förmodligen för att de visste att det är en karaktär som jag inte tycker illa om, att fråga mig vem jag helst skulle vilja ha skulle vara lite genomskinligt, och jag hade ärligt talat inte kunnat svara på rak arm ändå, men måste säga att jag är mycket nöjd med den. Den andra kudden (som jag inte är helt säker på om det ska föreställa Yuko eller Hideyoshi, nån insatt som kan se skillnaden?) valdes på grund av ett inside-skämt som är grundat i att jag någon gång råkat slinka ur mig en kommentar om hur animekaraktärer kan vara designade att attrahera vem som helst oavsett vilken ålder och vilket kön de har enligt storyn. Har även sagt något angående samma ämne om att "det man inte vet har man inte ont av". Trots det är jag inget vidare insatt i traps men jag uppskattar humorn. :P

 

5eyiyc.jpg

Va? Till mig?

 

Fick även de här två. Som ni kan se så tyckte jag att trots att de bara är två än så länge så kunde det vara roligt att sätta figurerna i något slags scenario, de är ju trots allt rörliga av en anledning. :>

 

Som en person som otroligt nog inte hade några som helst animeprylar innan detta så känns det lite som att bli kastad ur sitt fågelbo, dags att flyga för nu har jag en image att leva upp till, glad att jag har egen lägenhet. x)

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...