Hoppa till innehåll
Anime.se

WoW


aSet
 Share

Rekommenderade inlägg

Någon mer än jag som väntar på world of warcraft ?

skriv gärna om ni gör det... och era förväntningar (stava)

 

jag har väntat i 4 år... och börjar bli lite otålig.. spelet släpps här i december... så det är bara ett litet tag kvar innan jag får prova... man blir jävligt läskad... men blizzard spel är värda att vänta på

 

 

andra spela som jag spelar just nu är NWN och wc3....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 166
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

blizzars sa december? då blir det i juni nästa år.. blizzard har förvana att dra ut allt till ett halv år längre

 

Nej, blizzard hard inte sagt någonting officiellt ännu... och det gör det aldrig heller, utan så fort den speltidning eller sida "gissar" ett releasedatum så tar alla förgivet att det är så det ska vara, och därför blir alla titlar från blizzard "försenade". Fast de aldrig egentligen sagt ett releasedatum.

 

 

Det där om december, var läste du det? De skrev förut att de förväntar(alltså inget officiellt releasedatum) att släppa spelet i Staterna och Korea runt Nobember/December, och beträffande Europa har de ingen aning om när det kommer bli klart. Med tanke på att den europeiska betan inte ens börjat ännu lär inte vi få spelet på ett bra tag(efter den stängda betan kommer det bli en öppen betatest, sedan en release).

Betatestningen i USA har för den delen hållt på i strax ett halvår, så jag skulle tippa på att spelet kommer ut i Europa om ca 1 år, om du inte har något som stärker det där om december iaf.

 

 

Jag har väntat på spelet i fyra år jag med, och börjar bli lite otålig... om jag bara kommer med i betatestningen nu så :/

 

Human Warrior är självklara valet för mig, alla säger att warriorn är den mest fulländade klassen de sett(nog lite överdrivet, men ändå), och den verkar onekligen rolig att spela med, inte bara att attackera och vänta som i de flesta andra RPGs.

Om jag gör någon ny sedan hade jag tänkt en Orc/Night-elf/Undead - shaman/druid/warlock

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

låt mig förklara... det första releasedatumet skulle varit i juni men det blev försenat ( inte förvånad ) jag har skickat en massa mail till blizzard och frågat och tjatat... detta var deras svar:

spelet släpps i amerika nån gång i september.. och här i europa i början av december...

 

jag är besatt av detta spel... jag checkar allt dom skriver om det.... så tro mig... jag vet >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tror att det stod 14.99 US$ i Månaden, lite mer än 100 kr då. Och billigare om man köper 2, 6 eller 12 månaders. Och vilken ras man skall spela är en riktig svår frågaeftersom det finns 8 spelbara raser. http://www.blizzard.com/wow/townhall/ Men det blir förmodligen en god snubbe man kör, i allafall i början.

 

Vad jag vet hade Blizzard en poll med alternativ från 10.99 till 19.99 , men det blir väl $14.99 iaf, det är ju i princip standard i dagsläget.

 

Men eftersom vi bor i Europa ska det läggas 17.5% VAT på det priset också =(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tror att det stod 14.99 US$ i Månaden, lite mer än 100 kr då. Och billigare om man köper 2, 6 eller 12 månaders. Och vilken ras man skall spela är en riktig svår frågaeftersom det finns 8 spelbara raser. http://www.blizzard.com/wow/townhall/ Men det blir förmodligen en god snubbe man kör, i allafall i början.

 

Vad jag vet hade Blizzard en poll med alternativ från 10.99 till 19.99 , men det blir väl $14.99 iaf, det är ju i princip standard i dagsläget.

 

Men eftersom vi bor i Europa ska det läggas 17.5% VAT på det priset också =(

 

100kr eller 150kr, sa samma, billigt är det iaf. Knappast någon som inte har råd med det, förutom de yngre, som för den delen ska hålla sig borta från wow :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

100kr eller 150kr, sa samma, billigt är det iaf. Knappast någon som inte har råd med det, förutom de yngre, som för den delen ska hålla sig borta från wow :)

 

50% mer, det är en del =)

 

Det är dock som du säger, alla har råd, även de yngre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jepp ... man borde vara minst 15 år för att få spela wow.... kolla bara på dagens wc3 Bnet... det finns fan bara 13- där som bara säger mogna ord som noob och lol

 

ehh? det stämmer inte. finns många spelare som över över 20+ och säger ord som noob. och vem skulle hindra en som är under 15+ att spela spelet? det är liksom 18 årsgräns på spel som 15 åring spelar till exempel

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok... om du inte tor mig så gå in på Bnet... tur att nwn finns... där bannar man sånna...

 

 

jag kan också vara barnslig och jobbig ( när jag är trött) så jag ska inte säga något.. Men dom går mig fan på nerverna... dom vet ju inte ens vad noob står för

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppas WOW blir bra, men jag har tvivel om jag gillar det. Nivå och klass systemet har aldrig varit en favorit i datorspel. och varför är magiska föremål så vanliga, det ska ju kännas WOW! kolla vad jag hittade, inte hmm en magiskt rustning +5 näää den orkar jag inte släppa på, om de ens har ett realistiskt viktsystem.

 

å det här med köpa karaktärer och föremål på ebay icon_kopfschuettel.gificon_kopfschuettel.gificon_kopfschuettel.gificon_kopfschuettel.gificon_kopfschuettel.gificon_kopfschuettel.gificon_kopfschuettel.gificon_kopfschuettel.gificon_kopfschuettel.gificon_kopfschuettel.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppas WOW blir bra, men jag har tvivel om jag gillar det. Nivå och klass systemet har aldrig varit en favorit i datorspel. och varför är magiska föremål så vanliga, det ska ju kännas WOW! kolla vad jag hittade, inte hmm en magiskt rustning +5 näää den orkar jag inte släppa på, om de ens har ett realistiskt viktsystem.

 

å det här med köpa karaktärer och föremål på ebay *Smilies*

 

Inget direkt fel på klassystem och nivåsystem i sig anser jag, jag är snarare rädd att Blizzard gör spelet för lätt. Jag anser iaf att man bör ha minst 1000 spelade timmar för att nå maxlevel. Jag tror inte fullt på ett realistiskt viktsystem, de delarna som borde vara tunga brukar inte hålla riktigt realistiskt viktförhållande till de lätta delarna.

 

Ebay är ju bara bra, så har man en inkomstkälla när man blir höglevel ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med tanke på att den europeiska betan inte ens börjat ännu lär inte vi få spelet på ett bra tag(efter den stängda betan kommer det bli en öppen betatest, sedan en release).

Betatestningen i USA har för den delen hållt på i strax ett halvår, så jag skulle tippa på att spelet kommer ut i Europa om ca 1 år, om du inte har något som stärker det där om december iaf.

Kan någon förklara för en MMORPG-nybörjare varför de måste betatesta en gång till, då de egentligen bara startar upp nya servrar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Moi spelade alpha idag.. var ganska lovande.. En polare hade drat de från DH det enda man kunde göra va springa runt och se på den fina naturen. inget annat. den va på 3 gig typ. Men denna släpptes ganska längesen och bara att springa runt där var ganska kul. Grafiken var skit snygg för att va alpha

 

Vi är ett gäng i denna stad som väntar på WoW.

 

Så nu sitter man här och väntar och väntar ,) ( värre än julafton själv)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med tanke på att den europeiska betan inte ens börjat ännu lär inte vi få spelet på ett bra tag(efter den stängda betan kommer det bli en öppen betatest, sedan en release).

Betatestningen i USA har för den delen hållt på i strax ett halvår, så jag skulle tippa på att spelet kommer ut i Europa om ca 1 år, om du inte har något som stärker det där om december iaf.

Kan någon förklara för en MMORPG-nybörjare varför de måste betatesta en gång till, då de egentligen bara startar upp nya servrar?

 

För att servrarna ska stå i Europa så vill de med största sannorlikhet testa sin anslutning här också så att den orkar med. Om man sedan översatt spelet till t.ex. tyska och franska så vill man testa så att översättningarna fungerar. Jag själv är dock av meningen att dessa stora beta-tests är rätt onödiga, då säkert 90% ser det som en chans att spela gratis och inte att en chans att leta buggar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...