Hoppa till innehåll
Anime.se

WoW


aSet
 Share

Rekommenderade inlägg

Blacksmithing och mining, som lesser profession kanske fishing skulle vara något. Vi får se.

 

låter bra... hade tänkt köra på blacksmithing/Mining me, men sen hoppade jag över till Dwarf/Hunter.

å då e de ju inte så passande me blacksmithing/Mining XD .

så ska nog köra på Leatherworking/Skinning

och som Lesser Profession Fishing...förmodlingen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 166
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

[och som Lesser Profession Fishing...förmodlingen

 

när man kör på Fishing börjar man med ett fiskespö då lr måste man köpa ett?

 

skulle gärna villa veta hur de är uppbyggt när man fiskar, för skillsen måste ju göra att du får mer fisk lr större lr nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Onlinespel(eller stöd för den delen) till konsoler är nog den löjligaste "uppfinning" jag sett. Varför inte börja lägga in stöd för att skriva i Word och andra program också? :/

 

Känns ungefär lika löjligt som spel till PCn, det vore helt ärligt lättare för alla om spel endast utvecklades till konsoller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

[och som Lesser Profession Fishing...förmodlingen

 

när man kör på Fishing börjar man med ett fiskespö då lr måste man köpa ett?

 

skulle gärna villa veta hur de är uppbyggt när man fiskar, för skillsen måste ju göra att du får mer fisk lr större lr nåt.

 

tror inte att man får börja med ett fiskespö, men skulle nog tro att man får ett när man lär sig fishing hos en tränare, lr köpa det för en liten summa. tror att man kan äta fisken man får upp och på så sett få upp lite liv. man kan också få uppdrag, som att fiska upp en stövel till nån stackars fiskare som tappat i den. kan nog säkert fiska upp en hel del kul saker XD

 

 

 

Onlinespel(eller stöd för den delen) till konsoler är nog den löjligaste "uppfinning" jag sett. Varför inte börja lägga in stöd för att skriva i Word och andra program också? :/

 

Känns ungefär lika löjligt som spel till PCn, det vore helt ärligt lättare för alla om spel endast utvecklades till konsoller.

 

du skämtar :| ?

skulle nog säga så att om man var tvungen att välja på att ta bort konsollen lr datorn skulle det utan tvekan vara konsollen som ryker. PC`n och konsollen är i två helt olika divisioner...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du skämtar :| ?

skulle nog säga så att om man var tvungen att välja på att ta bort konsollen lr datorn skulle det utan tvekan vara konsollen som ryker. PC`n och konsollen är i två helt olika divisioner...

 

Nu läser du ju inte vad jag skriver, du ska inte ta bort PCn, bara sluta spela spel på den. Konsollen är överlägsen på så vis att då slipper man ha fem miljoner olika hårdvarukonfigurationer som spelen måste anpassas till. Om alla spel vore till konsoll skulle vi troligtvis se en högre utvecklingstakt på den fronten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men vad jag vet så är spelen dyrare till konsoler oftast...och alla spel kommer inte till alla konsoler...så då måste men skaffa flera konsoler om man vill ha spelet...men om allt kommer till pc så har du en station som du kan uppgradera...och som du nog har betydligt längre...eftersom du kan uppgradera den...men visst det är lite conf på en pc...men då är ju frågan vart problemet sitter...i PC:n eller hos programerarn hur mycket du kan confa...desutom kan du använda pc till mer saker....men om man bara ska spela så kan man ju gå över till konsol helt..men jag tycker inte att man ska ta bort utveklingen på spel till PC....fast det är klart...om folk anväder mer konsoler och köper spelen..så kanske det blir billigare..fast som inne i PC världen, så finns det alltid folk som inte vill köpa spelen så då blir det förluster i företaget som lancerar spelen ..och oftast blir det så att företagen svarar med att höja priserna på spelen ist för att sänka för att få in förlusterna på dom brända/kopierade spelen..så jag tror pc kommer ligga främnst på spelfronten tills det kommer en konsol (som ja iaf inte tror att det finns) som man kan uppgradera graffakort med mera..men då är ju iofs steget ifrån en PC inte så långt..så...hmm vilket är bäst tro??

 

(jag kollade lite snappt på spelbutiken.se och på webhallen.se och såg att nya spel va dyrast till xbox...sen kom PS2 och billigast på nya spel va PC...och jag kolla bara lite snabbt iofs...men det stämmer la ganska bra? eller?)

 

vart lite ot där men jag tror ja skaffa WoW me...verkar riktigt ski...=)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äsch, man chippar sitt xbox så att man kan um.... installera linux?

 

Japp, spel till konsol är dyra som fan, förstår verkligen inte varför... kan det ha med att de måste punga ut rejält med pengar för ngn cp lisence? Utvecklings kostnaden borde vara betydligt lägre också, i och med att du måste utveckla bara för en sorts hårdvara och att för pc måste du utveckla för massa olika hårdvaru konfigurationer... iofs har du möjlighet att patcha ett spel till pc vilket egentligen borde också öka priset... argh!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men vad jag vet så är spelen dyrare till konsoler oftast...och alla spel kommer inte till alla konsoler...så då måste men skaffa flera konsoler om man vill ha spelet...men om allt kommer till pc så har du en station som du kan uppgradera...och som du nog har betydligt längre...eftersom du kan uppgradera den...men visst det är lite conf på en pc...men då är ju frågan vart problemet sitter...i PC:n eller hos programerarn hur mycket du kan confa...desutom kan du använda pc till mer saker....men om man bara ska spela så kan man ju gå över till konsol helt..men jag tycker inte att man ska ta bort utveklingen på spel till PC....fast det är klart...om folk anväder mer konsoler och köper spelen..så kanske det blir billigare..fast som inne i PC världen, så finns det alltid folk som inte vill köpa spelen så då blir det förluster i företaget som lancerar spelen ..och oftast blir det så att företagen svarar med att höja priserna på spelen ist för att sänka för att få in förlusterna på dom brända/kopierade spelen..så jag tror pc kommer ligga främnst på spelfronten tills det kommer en konsol (som ja iaf inte tror att det finns) som man kan uppgradera graffakort med mera..men då är ju iofs steget ifrån en PC inte så långt..så...hmm vilket är bäst tro??

 

(jag kollade lite snappt på spelbutiken.se och på webhallen.se och såg att nya spel va dyrast till xbox...sen kom PS2 och billigast på nya spel va PC...och jag kolla bara lite snabbt iofs...men det stämmer la ganska bra? eller?)

 

vart lite ot där men jag tror ja skaffa WoW me...verkar riktigt ski...=)

 

PCn kommer ha kvar problem med olika hårdvarukonfigurationer så länge som det finns fler än en tillverkare av en komponent, vilket troligtvis också är vad som gör att det inte kostar lika mycket att uppgradera PCn. Förvisso får du en ny konsol för samma pris som top of the line grafikkort i dagsläget.

 

Jag menade inte att man skulle ta bort spel till PCn, jag kommenterade bara hur dumt det var att säga att onlinespelande på en konsoll var onödigt.

 

Själv kommer jag iaf inte köpa WoW, ska jag spela ett MMORPG så ska det helst ta mer än två månader att nå maxlevel, så det blir EQ2 om något för mig.

 

Ang pris på spel, om vi tar Fable till Xbox och Rome: Total War till PC så skiljer det ~150kr i Sverige (Fable är alltså 150kr dyrare). Tittar vi i USA kostar båda spelen $49.99

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

anledningen till att PC spel är så biliga är nog för att det är så många som kan göra spel...det är inte lika låst till att göra spel till en pc...och många har kunskap om hur man gör...men om ja har en ide till spel på PS2 eller Xbox så kan ja omöjligt göra ett spel....men om nu PC spelen skulle vara något nytt så tror ja nog att det skulle vara mycket dyrare än spelen till alla konsoler...men det är klart..utan en PC så skulled det nog inte finnas så mycket kraftiga konsoler...eller iaf inte så stor marknad...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv kommer jag iaf inte köpa WoW, skall jag spela ett MMORPG så skall det helst ta mer än två månader att nå maxlevel, så det blir EQ2 om något för mig.

 

WoW kommer inte ta två månader att nå maxlevel >:(

och när du väl når den så är det bara att spela på som vanligt, sen kommer dom kommer höja maxlevel i patcherna...

sen går inte spelet ut på att nå maxlevel, du ska ju följa storyn, köra uppdragen.

utforska världen, jag kommer inte få nog av WoW, kommer spela lääänge

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv kommer jag iaf inte köpa WoW, skall jag spela ett MMORPG så skall det helst ta mer än två månader att nå maxlevel, så det blir EQ2 om något för mig.

 

WoW kommer inte ta två månader att nå maxlevel >:(

och när du väl når den så är det bara att spela på som vanligt, sen kommer dem kommer höja maxlevel i patcherna...

sen går inte spelet ut på att nå maxlevel, du skall ju följa storyn, köra uppdragen.

utforska världen, jag kommer inte få nog av WoW, kommer spela lääänge

 

Hmm, level 30 på en vecka så jag har svårt att se att det kommer slöa ner så förbannat efter det. Det är ju också genom att följa uppdragen man når maxlevel då det är något sjukt vad man får för rewards för att klara av quests. Jag gillar inte PvP och tycker Blizzards raid-content än så länge verkar ganska begränsat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, level 30 på en vecka så jag har svårt att se att det kommer slöa ner så förbannat efter det. Det är ju också genom att följa uppdragen man når maxlevel då det är något sjukt vad man får för rewards för att klara av quests. Jag gillar inte PvP och tycker Blizzards raid-content än så länge verkar ganska begränsat.

 

som Shikamaru sa så kommer de ta väldigt lång tid om man ska maxa i level. Du kan inte räkna med en vecka, inte ens en tysk som sitter inne 20 timmar i dygnet på wow kan komma upp till max level. Du bör veta mer om wow och hur lång tid det tar att komma till max level innan du säger nåt onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, level 30 på en vecka så jag har svårt att se att det kommer slöa ner så förbannat efter det. Det är ju också genom att följa uppdragen man når maxlevel då det är något sjukt vad man får för rewards för att klara av quests. Jag gillar inte PvP och tycker Blizzards raid-content än så länge verkar ganska begränsat.

 

som Shikamaru sa så kommer de ta väldigt lång tid om man skall maxa i level. Du kan inte räkna med en vecka, inte ens en tysk som sitter inne 20 timmar i dygnet på wow kan komma upp till max level. Du bör veta mer om wow och hur lång tid det tar att komma till max level innan du säger nåt onödigt.

 

Jag sa ju två månader, inte en vecka. Att man kan komma till level 30 på en vecka är dock bevisat och gjort ett flertal gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Max Level på två månader går säkerligen på i princip alla MMORPGs skulle jag tro. Bara man spelar som en tok varje dag...

Om man spelar i "normal" takt, dvs kanske en 2-4 timmar om dagen(vilket de flesta som inte är arbetslösa/pensionärer troligtvis gör) så tar det ett bra tag att bli max level.

Andra spel jag testat har blivit så otroligt sega, då det går hyffsat snabbt till ~lvl20, men efter det går det så förbannat slött att man inte alls orkar fortsätta, så jag ser positivt på WoW med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med teron angående att det skall ta minst 10 timmar för att levela!

 

Kaske bara 1 timma för lvl 1 men sedan skall det gå långsamt!

 

Hur ska en vanlig dödlig ens vara i närheten av att komma någonstans då?

10 timmar för en lvl, ok om det är runt lvl 50 då, men efter lvl2? Finns nog inget sådant spel nu ens. För den delen ska man väl inte döma spel innan man testat dem. Vem bryr sig om levlandet om spelet annars är det bästa man spelat? Inte många.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, menar att det gradvis skall stegra mot 10-15 timmar^^

typ

lvl 1 = 1 timma

lvl 2 = 2 timmar

lvl 3 = 3 timmar

o.s.v.

 

 

Och om du inte spelat ett spel där det faktis tar 10 timmar att levela har du aldrig spelat på ngn riktigt seriös rp mud.

 

Visst, men sen när började vi prata om MUDs? grafiska MMORPGs har jag spelat många, och alla har ganska snabba "exp gain" fram till lvl~10-15

 

Att ett spel skulle vara seriösare för att det har slött levlande är löjligt för den delen. Det säger väl inget annat än att spelet i princip enbart är inriktat till riktiga powergamers som spelar mestadels av dygnet, och inte gör annat än slakta monster...TYCKER JAG

Allt har att göra med eget tycke.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aldrig mer blizzard spel. Mer intressant att titta på vad Flagshipstudio kan komma upp med, sedan verkar guild wars bli rätt ok också. Båda två har folk som arbetat på blizzard så jag har förväntningar. Som MMO väljer jag FFXI (dock har jag inte sp mycket tid att spela på) och sedan D&D Online när det kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, menar att det gradvis skall stegra mot 10-15 timmar^^

typ

lvl 1 = 1 timma

lvl 2 = 2 timmar

lvl 3 = 3 timmar

o.s.v.

 

 

Och om du inte spelat ett spel där det faktis tar 10 timmar att levela har du aldrig spelat på ngn riktigt seriös rp mud.

 

har man inget liv så kan man ju sitta och spela spel med sådant levelsystem. Frågan är, vem skulle spela ett sådant spel?

hur kul är det att springa runt å konstant döda monster i 6 timmar, bara för att nå ynkliga level 3... å för att sedan levla upp till futtiga level 8 behöva köra i 36 timmar. om man då bara spelar ca 2-3 timmar om dagen så tar det ett tag...

låt säga att du vill uppnå 60 så tar det då ca 1830 timmar då konstant monster dödande. låter det rimligt att spela så hårt bara för att nå leveln där du först kan börja rida på det andra snabbare riddjuret (?)

så kul är det inte att springa runt 10 timma för att ex gå mellan level 10 och 11 :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har man inget liv så kan man ju sitta och spela spel med sådant levelsystem. Frågan är, vem skulle spela ett sådant spel?

hur kul är det att springa runt å konstant döda monster i 6 timmar, bara för att nå ynkliga level 3... å för att sedan levla upp till futtiga level 8 behöva köra i 36 timmar. om man då bara spelar ca 2-3 timmar om dagen så tar det ett tag...

låt säga att du vill uppnå 60 så tar det då ca 1830 timmar då konstant monster dödande. låter det rimligt att spela så hårt bara för att nå leveln där du först kan börja rida på det andra snabbare riddjuret (?)

så kul är det inte att springa runt 10 timma för att ex gå mellan level 10 och 11 :|

 

Dra bort 500 timmar så tycker jag det börjar låta som en bra tid för att nå maxlevel. Minns i Everquest där det kunde ta 80-150 timmar om inte mer att gå från level 59 till 60. Då kunde man iaf känna att man verkligen hade avancerat i spelet. Detta i jämförelse med D2 där man kunde pressa 20 levels på en dag och då var det mera "jaha" när man fick en ny level. Självklart ska man ha en något mer exponentiell experience modell, så att det inte tar 10 timmar att gå från lvl 10 till 11 men istället tar det längre tid när man börjar närma sig maxlevel.

 

Intressant är också att de MMORPG där levlande är relativt slött ligger i topp när det gäller subscribers (för jag vill minnas att Lineage var hyfsat segt att levla i). http://pw1.netcom.com/~sirbruce/Subscriptions.html

Lineage 2 klagar alla på att det tar för lång tid att levla i. Everquest levlar man nu riktigt snabbt i men innan gick det även där väldigt segt och antalet subscribers har hållt sig stadigt. FF XI levlar man också långsamt i. Sen kommer det MMORPGs där man levlar hyfsat snabbt (CoH, SWG, UO, DAoC).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Diablo II är inget MMORPG, så självklart går det mycket snabbare att gå upp nivåer där.

Att spel med trög expkurva har mycket subscribers är inte av den anledningen. Lineage2 var ett väldigt roligt och snyggt spel. Grejen med att det tog väldigt lång tid att gå upp en level har inte att göra med hur populärt det är. Innehållet är snarare "boven".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...