Hoppa till innehåll
Anime.se

WoW


aSet
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 166
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Diablo II är inget MMORPG, så självklart går det mycket snabbare att gå upp nivåer där.

Att spel med trög expkurva har mycket subscribers är inte av den anledningen. Lineage2 var ett väldigt roligt och snyggt spel. Grejen med att det tog väldigt lång tid att gå upp en level har inte att göra med hur populärt det är. Innehållet är snarare "boven".

 

Och du menar att det är ett sammanträffande att spel med lite content låter en levla snabbt? Jag tror snarare det är så att man levlar snabbt för att man inte ska bli irriterad på hur lite content det finns för varje specifik level-range.

 

Alcarcalimo: Leveling-takten i dagsläget är på tok för hög, om du spelade innan Shadows of Luclin släpptes så vet du vad jag anser är en bra leveling-rate. Eller innan Kunark kom kanske, då var det riktigt svårt att levla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp varje level ska vara en unik uplevelse inte bara typ lvl 1-40 powerlevlar vi sedan kan jag cowa själv...

 

 

 

 

Man ska upleva världen som en alternativ värld det är det som var grundtanken med mmorpgs, kolla in ultima online... de var undebart att bara försvinna in i en annan värld....... ah

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp varje level skall vara en unik uplevelse inte bara typ lvl 1-40 powerlevlar vi sedan kan jag cowa själv...

 

 

 

 

Man skall upleva världen som en alternativ värld det är det som var grundtanken med mmorpgs, kolla in ultima online... de var undebart att bara försvinna in i en annan värld....... ah

 

Huruvida varje level måste vara unik vet jag inte, men jag föredrar spel där leveling tar tid och combat är något långsammare än vad man satsar på idag. Detta då det går att föra konversationer inom grupperna istället för att alla måste sitta helt tysta för att kunna trycka på sina hotkeys var tredje sekund.

 

Ja, UO var riktigt nice ett tag. Förvisso tyckte jag att det gick konstant utför på det hela sett men vissa saker var ju också bra (som att man kunde låsa skills, fast det tog ju en himla tid innan det lades till. Allt började gå utför när de införde reputation system och statloss för PKs T_T).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alcarcalimo: Leveling-takten i dagsläget är på tok för hög, om du spelade innan Shadows of Luclin släpptes så vet du vad jag anser är en bra leveling-rate. Eller innan Kunark kom kanske, då var det riktigt svårt att levla.

 

Började spela Everquest rund den tid då Scars of Velious släpptes. På den tiden var levelingen bra tycker jag, vet inte riktigt hur den är idagsläget efter som jag la av för några månader sen. Och innan dess så dödade jag bara såkallat "uber content". Så inte särskilt insatt i dagens låg level Everquest :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är ganska säker på att jag väljer en normal server.

PvP kan vara roligt ibland, men jag gillar inte att man när som helst kan bli påhoppad av någon character som är flera levels högre än vad jag själv är.

På normala servern får man välja om man ska spela PvP eller inte, man kan både utmana personer vid speciella områden(eller kanske överallt?), samt att det finns zoner man teleporteras till där det enbart är PvP(två baser, man bara springer på och dödar så mycket man kan, och ska förska ta över den andra fästningen. Senare ska det även komma katapulter och annat gott).

 

Sedan finns även möjligheten att jag väljer en rollspels server, om det kommer upp någon. Vi får se, det lutar starkt åt normal iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Tja, här är en till som ska börja lira WoW. Mitt första MMORPG =)

 

Det finns en positiv förtitt på WoW i nya Player1 om någon är intresserad.

 

Jag kommer att lira som en Night Elf > Rogue med mycket på Assasination.

 

För dem som inte vet riktigt vilken ras eller klass dem vill lira så är denna sidan väldigt bra : http://www.worldofwar.net

 

Alla dem andra sidorna är bra också men jag har fastnat för denna iaf.

 

Där finns även enskilda sidor och forum för alla klasser.

Som denna tex : http://rogue.worldofwar.net/ <--- Där håller jag till =)

 

Ni kan också prova på "Talent Tool". Där ni kan bolla med "talents" för den klass ni har valt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I Open beta som kommer "snart" ska jag testa med en Undead Rogue. Av anledningen att jag inte tänkt spela som Warrior förrän när spelet släpps, och då är Rogue en annan intressant karaktär. Undeads startzon och allt i närheten(Lordareon, människornas gamla stad tex) ser väldigt bra ut, så jag tänkte testa hur det är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

WoW Coming Nov. 22? Yes? No ? Maybe So! (PC)

 

Earlier today the gaming community got a little bit excited over an article in the Detroit Free Press which quoted Vivendi's North American President, Phil O'Neil, giving a definite release date for Blizzard's MMORPG World Of Warcraft.

 

http://pc.gamespy.com/pc/world-of-warcr ... 052p1.html

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Notably, Blizzard's email did not comment on World of Warcraft's official release. Earlier this week, Blizzard told GameSpot, "We haven't announced the release date yet," and that "what you're seeing on retailer sites right now is still just speculation." However, the conclusion of the beta program is ostensibly an important step leading up to the long-awaited release of this highly anticipated game."

 

 

http://www.gamespot.com/news/2004/10/28 ... 11812.html

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Intressant, senaste jag hörde var att Europa skulle få vänta kanske en fyra månader på en release för att man skulle prioritera Korea och US releaserna. Föga troligt att europeer får delta i US Open betan när de inte fick delta i stresstestet som de höll tidigare (även om det var fullt möjligt att delta iaf).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De har inte sagt någon releasedatum nej, enbart att deras mål är att försöka få klart spelet innan Jul i USA(och till vintern i Europa).

 

 

Det är väl den amerikanska open beta som startar, vet inte om europeer är tillåtna där?

 

Troligtvis inte nej, men det förhindrar inte att jag kommer spela Open beta ändå... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...