Hoppa till innehåll
Anime.se

WoW


aSet
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 166
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

dem har sagt att dem sattsar på att släppa spelet en vecka efter hl2, och att europa versionen skall komma nåra veckor efter USA releasen. det är vad jag läste i en artikel. men det var ju inget fast datum. :(

 

Det var inget de sa, Vivendi påstod det, men det är inte Vivendi som gör spelet... Blizzard skrev senare att de fortfarande inte har något releasedatum(de försöker få klart det innan jul). Såvida inte Blizzard säger releasedatum så är det inget som är riktigt.

 

För den delen är det inte Open beta som finns som nedladdning hos fileplanet, det är ett till stresstest(efter det kommer den öppna betan).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För den delen är det inte Open beta som finns som nedladdning hos fileplanet, det är ett till stresstest(efter det kommer den öppna betan).

 

Blizzard Entertainment and FilePlanet present you with the World of Warcraft Final Stress Test. What does this mean you ask? That our loyal FilePlanet Subscribers get to play in the Open Beta one FULL WEEK EARLY.

 

Dessutom vore det helt idiotiskt att ge stresstest till endast fileplanet subscribers då man vill ha så många som möjligt på servrarna... Tror själv på att de kombinerar det hela iaf, men vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är ganska säker på att den stresstestet och open beta inte är samma sak... Jag tror det står så på worldofwarcraft.com också, fast eftersom att sidan är nere för tillfället kan jag inte länka, så jag tar denna sida istället:

 

 

WorldOfWarcraft.se Nyheter

 

US stressbeta har börjat - 02/11-2004 00:10 - Madoor

Den slutliga stressbetan innan den amerikanska öppna betan har nu börjat. Som den förra stressbetan är alla som vill vara med tvungna att ladda ner den från fileplanet.com. Lägg märke till att detta är för amerikanare och inte för européer! Den stängda europeiska betan håller alltså på fortfarande och kommer senare i höst (ingen vet när) också den gå över till öppen beta.

 

Vidare säger de att en patch snart kommer att släppas med uppdateringar så som paladins och hunters talents.

 

Hela nyheten läser ni på Blizzards officiella WoW-sida.

 

 

Om stresstestet skulle vara detsamma som open beta, varför kan då inte alla i USA som vill få den?. Stresstestet är till för att testa serverkapaciteten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

varför har alla så stora förhoppningar på WoW för? det kommer blir precis som alla andra blizzard spel. efter 1 år skiter blizzard i det och fuskarna härjar fritt.

 

jag säger att det kommer ta minst 2-4veckor innan någon kommer ut med nått slags fusk till spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det sker alltid, så är det med onlinespel.

Ok, inte bara onlinespel utan även "vanliga" spel.

Visst men det är bara att undvika det så bra som möjligt.

finns det något säkert releasdatum än?

 

 

Petus, vissa gillar att fuska, det är kankse därför som köper spelet.

men jag har aldrig sett ett onlinespel utan fusk, ta tex PSO,WC III,DC,ja, här kan jag sitta hur länge som helst...(faktum är att jag inte kan göra det alls).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är ganska säker på att den stresstestet och open beta inte är samma sak... Jag tror det står så på worldofwarcraft.com också, fast eftersom att sidan är nere för tillfället kan jag inte länka, så jag tar denna sida istället:

 

Om stresstestet skulle vara detsamma som open beta, varför kan då inte alla i USA som vill få den?. Stresstestet är till för att testa serverkapaciteten.

 

Att de kallar det för två olika saker tycker jag bara är dumt av Blizzard, antar att det är för att folk inte vill känna att fileplanet subscribers favoriseras. Låt oss se, FP subscribers får spela en vecka tidigare, är garanterade en plats i open-betan och får sina ha kvar sina characters i open-betan. Jag ser inte varför man kallar det två olika test.

 

Det är just det jag menar också, om detta var ett stresstest och inte open-beta, varför får inte alla som vill vara med? Det är ju just under stresstestet man vill ha maximalt deltagande, inte under open-betan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

varför har alla så stora förhoppningar på WoW för? det kommer blir precis som alla andra blizzard spel. efter 1 år skiter blizzard i det och fuskarna härjar fritt.

 

jag säger att det kommer ta minst 2-4veckor innan någon kommer ut med nått slags fusk till spelet.

 

 

Grejen är den att du kan inte jämföra ett MMORPG med ett actionRPG och strategispel, det är andra saker. För det första känner jag inte ens till att det finns något sorts fusk till något MMORPG(rätta mig om jag har fel), för det andra så betalar alla som spelar spelet en månadsavgift, just för att Blizzard ska kunna hålla servrarna uppe och fixa med grejer, så nej WoW kommer inte sluta jobbas med förrän varenda person slutat spela spelet...

De glömmer väl heller inte bort spel efter 1 år? För någon månad sedan släpptes en ny patch till det 7 år gamla spelet Starcraft... :rolleyes:

 

Angående fusken på andra Blizzardspel så jobbar de ständigt med att få bort fuskarna. För inte så länge sedan blev massvis med konton bannade i Wc3 och D2, så det du säger stämmer inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grejen är den att du kan inte jämföra ett MMORPG med ett actionRPG och strategispel, det är andra saker. För det första känner jag inte ens till att det finns något sorts fusk till något MMORPG(rätta mig om jag har fel), för det andra så betalar alla som spelar spelet en månadsavgift, just för att Blizzard skall kunna hålla servrarna uppe och fixa med grejer, så nej WoW kommer inte sluta jobbas med förrän varenda person slutat spela spelet...

De glömmer väl heller inte bort spel efter 1 år? För någon månad sedan släpptes en ny patch till det 7 år gamla spelet Starcraft... :rolleyes:

 

Beror iofs på vad du menar med fusk...

 

*Det finns t.ex. Radar till DAoC.

*Finns bottar till FF XI som bl.a. kan få upp ens fishing skill.

*Till Everquest fanns macroprogram som tillsammans med buggar i spelet kunde dra in några miljoner platinum i månaden in game. Idag tror jag man kan få ultravision, obegränsat med luft, ingen falling damage m.m. bara. Det gick också att få t.ex. warp så man kunde hoppa runt lite hur man ville i spelet.

* Fanns UOExtreme så man kunde göra autocast, always on night vision m.m. till Ultima Online

 

Fusk finns det oftast mer eller mindre, det är bara en fråga vad man ska räkna som fusk. Radarn i DAoC kan såklart ses som ett fusk då man ser motståndare på den också, medan UOExtreme som kunde låta en göra hotkeys inte är lika illa, även om även det ger en ett klart övertag över motståndaren.

 

När det gäller WoW tror jag att det omgående kommer komma ett sätt att se betydligt mer statistik om motståndare i PvP, vet ej hur mycket man ser i dagsläget dock så kan inte komma med exempel på vad som skulle kunna läggas till. Sen kommer det troligtvis tradeskill-bottar och kanske hunting-bottar/healer-bottar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

varför har alla så stora förhoppningar på WoW för? det kommer blir precis som alla andra blizzard spel. efter 1 år skiter blizzard i det och fuskarna härjar fritt.

 

jag säger att det kommer ta minst 2-4veckor innan någon kommer ut med nått slags fusk till spelet.

 

 

Grejen är den att du kan inte jämföra ett MMORPG med ett actionRPG och strategispel, det är andra saker. För det första känner jag inte ens till att det finns något sorts fusk till något MMORPG(rätta mig om jag har fel), för det andra så betalar alla som spelar spelet en månadsavgift, just för att Blizzard skall kunna hålla servrarna uppe och fixa med grejer, så nej WoW kommer inte sluta jobbas med förrän varenda person slutat spela spelet...

De glömmer väl heller inte bort spel efter 1 år? För någon månad sedan släpptes en ny patch till det 7 år gamla spelet Starcraft... :rolleyes:

 

Angående fusken på andra Blizzardspel så jobbar de ständigt med att få bort fuskarna. För inte så länge sedan blev massvis med konton bannade i Wc3 och D2, så det du säger stämmer inte.

 

och den patchen hade dom lovat spelare hmm låt säga hösten -02? det är så blizzard jobbar. de ger ut ett spel och fixar med det tills det inte finns buggar och sånt. sen låter dom det va ungefär nått år sen börjar spelarna klaga och då börjar dom röra sina rövar och fixar tills det blir "bra" sen struntar dom i det igen.

 

blizzard är: slö, försenade och allmänt ointresserade av vad majoriteren som spelarna tycker.

 

EDIT: Visst bannade dom massa konton. men vad gör det? dom kontona var det 1 gubbe på och det va den gubben som spelarna fuskade med sen gav dom över alla saker dom hittat till ett annat konto. sen efter dom vart bannade gjorde dom nytt konto och fortsatte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om Blizzard kan kallas slöa, vadska vi då ge för namn till de företag som inte enda patch till sina spel? Blizzard är nog ett av de spelföretag som bryr sig mest om sina spel och fans.

 

PS:

Officiellt release datum för WoW i N America, 23 november

 

Precis, jag har då inte sett något annat företag som verkligen lyssnar på vad folk skriver och faktist GÖR det, inte bara säga "ok" och sen strunta i det som de flesta andra.

 

Läste förresten på Fragzone att Vivendo påstår att alla inte kommer kunna spela World of warcraft(i Europa), pga serverbrist(de förväntade sig itne att så pass många i Europa skulle vara intresserade. Den 26 November kan vi européer därför börja förboka spelet om vi vill ha större chans att få "vara med"... Tror inte fullt ut på det förrän Blizzard säger något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte om det skrivits förut..

 

Men idag fick jag ett fint litet nyhetsbrev ifrån Bliiard där de bland annat skrev att man skall kunna förhandsboka WoW från den 26 november. Det är alltså på G, det händer, och snart händer det man längtat efter i flera år.. Vi får spela World of Warcraft!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

blizzard bry sig om spel? tillåt mig skratta.

 

att andra företag inte släpper patcher kan bero på

1. det behövs inte.

2. finns inget att patcha.

3. spelarna klagar inte.

 

Det finns alltid saker att patcha, dock orkar oftast inte många andra företag bry sig, då de rör sig om mindre buggar de itne tycker är "värda" att fixa.

Om du skulle hänga med lite skulle du se att de itne bara fixar buggar, Blizzard lägger alltid till nya funktioner, saker och balanseringar till spelen i varje patch.

Att de bryr sig om fansen menade jag för den delen att de lyssnar på spelarna och deras åsikter innan de gör ändringar, och ändrar efter vad som ofta önskas(nu pratar jag mestadels om betorna).

 

Om du har något emot Blizzard, så visst, ha det, men påstå inte falska saker du inte vet något om :/

 

Zaphod: Ja, visst är det härligt :)

Spelar US-stresstestet nu, och WoW är definitivt det bästa online-rollspelet jag testat. De har alla bra saker som andra spel har, men "silat bort" de dåliga sakerna :) Otroligt skön musik också.

Jag har haft det i 2 dagar, redan spelat i 25H :P Blir inte mycket animetittande dock :/ Tog mig en paus och såg 3 avsnitt bara för att inte tappa det helt :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

wilcon, ok jag vet inget om blizzard. jag har ju bara spelat VART ENDA SPEL DEM SLÄPPT ÖVER INTERNET.

 

jag har spelat warcraft 1,2,3 + expansionerna (har spelat alla dessa spel på internet ett par månader)

diablo 1,2 + expansionerna (sen jag fick 56k modem börja jag spela diablo1 på internet, och diablo2 efter att det kom)

starcraft + expanionen (ungefär 5 månader över internet)

 

men visst, jag spelar ju inte deras spel så mycket, deras spel är roliga, fast dom bryr sig mer om pengar än spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart bryr sig de om pengarna, hur ska de annars försörja sig?

Men om de inte skulle bry sig om spelarna så skulle pengarna inte heller rulla in som de gör(antar jag, med tanke på försäljningsframgångarna), de hör ihop de två sakerna.

Att de bryr sig mer om pengarna än spelarna tror jag nog också är sant, det gör väl garanterat varenda företag. Fast jag känner ingen på Blizzards, så vad vet jag :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...