Hoppa till innehåll
Anime.se

Om du fick välja mellan...


Voffe
 Share

Rekommenderade inlägg

 

Finns något som heter vitaminer och kosttillskott? Sen så är grönsaker inte samma sak som frukt heller, som jag äter rätt mycket av. Grönsaker äter jag kanske högst en gång i månaden, då de enda grönsakerna jag äter är gurka eller morötter. Sallad kan gå bra också.

 

Borsta tänderna före eller efter frukost?

 

Efter frukost. Dock så brukar jag inte göra det om jag inte ska iväg någonstans eller träffa någon, blir bara kvällar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Power Up-svampen.

 

Borsta tänderna före eller efter frukost?

Vad är det med detta egentligen? På TV så borstar folk ALLTID tänderna före frukost, och med halva frukosten i munnen ropar de "itte kimasu!" och går hemifrån. Men alla jag känner borstar efter frukost, som det sista de gör innan de går hemifrån. Är det ena bättre eller sämre än det andra?

 

 

Sova länge och vara seg-trött resten av dan, eller sova för lite och vara utsliten-trött resten av dan?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Power Up-svampen.

 

Borsta tänderna före eller efter frukost?

Vad är det med detta egentligen? På TV så borstar folk ALLTID tänderna före frukost, och med halva frukosten i munnen ropar de "itte kimasu!" och går hemifrån. Men alla jag känner borstar efter frukost, som det sista de gör innan de går hemifrån. Är det ena bättre eller sämre än det andra?

 

 

Sova länge och vara seg-trött resten av dan, eller sova för lite och vara utsliten-trött resten av dan?

Jag sover alltid lagom mycket, men jag skulle nog hellre sova för länge eftersom kroppen ändå får sin vila då :3

 

Sen angående borsta tänderna-grejen; Jag har alltid själv borstat tänderna som det första jag gör när jag vaknar. Det känns som ett svenskt/nordiskt fenomen att man borstar tänderna efter frukost.

Själv tycker jag att det är lagom "gross" att man går och käkar frukost samtidigt som munnen är övergödd med bakterier som har härjat under natten :S

 

 

För att fortsätta på morgontemat: Ta det lugnt på morgonen och sen kuta för att hinna med bussen/tåget eller stressa som fan på morgonen och sen ta en lugn promenad till bussen/tåget?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

A: Ta't lugnt på morgonen. Mer specifikt: snooza några minuter till... ;3

 

Q: För att fortsätta på stresstemat -- genomföra ett stort projekt (t.ex. i skolan) under lång tid innan deadline, eller skjuta upp det till sista stund?

 

 

 

Ang. tandborstning: Att få bort plack är bara en liten del av det. Bakterierna i munnen omvandlar sockerarter i födan till syror som avmineraliserar tänderna. Tandborstning och fluor hjälper däremot återmineraliseringen av tänderna. Man ska borsta efter maten för att minska den tid som avmineraliseringen hinner verka samtidigt som man ökar tiden som återmineraliseringen får verka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja bli klar med projektet en bra bit innan deadlinen men om jag känner mig rätt så blir det ändå klart i sista stund. Det andra alternativet väljer jag alltså.

 

Det var bättre förr eller det är bättre nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Fender

 

En sån kan man ju inte spela på! (Aaaaahahahahaha~)

 

Är väldigt svårt att avgöra, men om vi jämför en enorm tornado och en enorm tsunami så skulle jag välja tsunamin, då jag tror det är större chans att kanske kunna greppa tag i något... fast å andra sidan är vattennivån kanske så hög så du drunknar i vilket fall som helst. Men om jag byter till tornadon. Då kan jag ju gömma mig i en källare. Men å andra sidan kan ju den rycka upp mitt hus, plocka upp mig i luften och krossa mig mellan huset och mig som faller ner flera hundra meter ner. Äsch, jag dör i vilket fall som helst, så varför välja?

 

Apelsin eller Clementin?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...