Hoppa till innehåll
Anime.se

Musiklek !!


Meu
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...

Jag har sällan något emot gubbrock som sådan, men inte tillräckligt rytmiskt för fin del... även om jag förmodligen gärna lyssnar på den igen.

 

 

 

Minns ni fotbolls-vm -94? GES gjorde "När vi grävde guld i USA" och Sverige slutade med ett brons vilket är den största fotbollsframgången för Sverige i VM någonsin. Låten blev förbannat populär i Sverige och blev en tillfällig nationalsång.

 

Lite ironiskt misslyckas Sverige att kvala in i VMet därpå (-98) medan Norge (som ganska sällan är med) kommer med. Vilket resulterar till den här "officiella sympatilåten" av det norska bandet "Dusty Cowshit". Nämligen denna här:

 

 

Alltså en lite annorlunda touch på GES klassiker =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite ironiskt misslyckas Sverige att kvala in i VMet därpå (-98) medan Norge (som ganska sällan är med) kommer med. Vilket resulterar till den här "officiella sympatilåten" av det norska bandet "Dusty Cowshit". Nämligen denna här:

 

 

Alltså en lite annorlunda touch på GES klassiker =D

Haha. Den var ju riktigt trevlig. Åtminstone för en antisportare som jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag tyckte det var en bra låt. Melodisk Dödsmetal brukar för det mesta gå hem för mig.

 

Nu är det så att jag anser att Guitar Hero 4 har förstört lite för det här bandet, med att ta 3 stycken otroligt bra låtar, varav 2 är mina favoritlåtar. Men låt oss glömma att de ens är med i det där spelet, och lyssna istället på den fantastiskt bra musiken. Själv fick jag lyssna ett par gånger på repeat för att börja gilla bandet, och nu totalälskar jag det. Har du hört låten eller bandet innan så kanske det är bättre att någon som inte gjort det får komma med en åsikt.

 

 

Gåmänasaj för att den är lite lång, men den är som sagt fantastiskt i min mening!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Det var ju bra skit. Det var jävligt bra skit :surprised:

 

Den hade väl ett väl, ska vi säga, linjärt flöde, men det var ingen dålig sak. Snarare att man skulle kunna lyssna på den loopad hur länge som helst. Slutet var lite plötsligt, men annars var det en riktigt skön känsla genom det hela.

 

http://www.youtube.com/watch?v=5unW5DANwP8

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pink Floyd är bra skit :3

 

F.ö är den där Manowar-låten med i Brütal Legend. Bra skit det med :3

 

 

Denna är jag hooked på just nu. Huvudtemat i Forza 3-videosen och soundtrack i spelet: http://www.youtube.com/watch?v=mtbVdsYQ5FQ 2:50-3:20 är riktigt nice.

 

Kortare (mindre bra) version, fast musikvideo med.. ja småsexigt tema:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...