Hoppa till innehåll
Anime.se

Bakemonogatari


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

aRYlaFdtu.pngrKduDYlyX.pngzOEOxzkQC.pngaTXcPQTho.pngqrNMvcPQT.pnghItFUpEoa.png

Bakemonogatari

 

Anime.se Anime Awards 2009:

 

SfQKVJnWg.png

 

Anime.se Anime Awards 2010:

 

nNhmT.png 9jyq4.png

YEEGH.png XijGm.png

70wB8.png SMKDV.png

Fqt2o.png

 

Dags att berätta spökhistorier med SHAFT. Deras nya serie Bakemonogatari är ett lekord av Bakemono (monster/spöke/väsen) samt Monogatari (en traditionsenlig berättar konst, typ). Alla som sett något av SHAFTs tidigare serier vet att de kan konsten att berätta historier genom sin unika visuella konst. Och de är inga undantag här heller. Serien ser ut att hålla lika hög klass som ef - A Tale of Memories samt ef - a tale of melodies i det avseendet.

 

Serien är byggd på (än så länge) fem stycken mindre romaner och kretsar kring

Koyomi Araragi

saPUhFtjG.pngLskcbneWS.png

Araragi fångar upp flickan Hitagi Senjogahara och upptäcker att något inte är som det ska. Araragi blir påkommen av Senjogahara att ha frågat runt om henne vilket inte är speciellt uppskattat.

TzGIHDCCo.png

Jag vill helst inte skriva mer än så om handlingen men kan säga att den som ser på första avsnittet kommer troligtvis vilja ha mera. Serien är något av en som sticker ut i mängden just nu bland de som går. Inte bara just för det visuella utan även för sin mörka ton i historian. Vilket uppskattas av mig då det känns som var och varannan serie just nu är romantiska komedier eller någon annan slags klychig serie som man sett hur många gånger av som helst. Så om ni saknar något av de lite mörkare slaget så ge Bakemonogatari chansen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag klickade in i tråden utan en aning om vad det var.

Har inte ens kollat vad som sänds nu för tiden.

Ögnade igenom de första radenra du skrev...

sen fick jag rysningar.

 

 

 

Vem var det som sade att sommaren är en svag tid för animé?

Umineko och dethär på samma gång?

Jag är lycklig. :D

 

 

Jag tror min animé passion börjar vakna till liv igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skall också ge denna serie en chans när jag hamnar i fas med allt annat jag tittar på. Det ser tämligen lovande ut må jag säga.

Var det inte du som ser på ungefär ALLT denhär säsongen? XD

 

Det var förra, den har hoppat in på sommar säsongen nu. Än så länge ligger det låst för max 6 st serier under denna sommarsäsongen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillade första avsnittet. Tycker nästan att Shaft ska hålla sig till lite mörkare/mystiska serier som denna, Tsukuyomi Moon Phase etc, även om de alltid tenderar att göra om även de mest normala serierna till mystiska (läs Negima!?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Efter fem avsnitt och trotts att serien är väldigt dialog tung så underhåller den för det riktigt mycket. Intressanta karaktärer och handling. Men min uppfattning om hur serien skulle vara vände något efter avsnitt två. Trodde på mindre dialog och mera handlingar som första avsnittet enligt mig hade att bjuda på. Men som sagt, det här fungerar förunderligt nog riktigt bra.

 

Krabban och snigeln

De två första arcen/delarna har varit mer underhållande än vad jag hade hoppats på. Araragi och Senjogaharas bildar ett perfekt par och hoppas att de kan hålla ihop ett bra tag till. Men det mest intressanta så här långt var delen med Hitagi och hur allting tillslut hängde ihop. Hoppas på mer av denna vara i fortsättningen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SHAFT är bäst som vanligt, riktigt nice att både den här och Zan Sayonara Zetsubou Sensei sänds samtidigt!

Har sett 3-4 avsnitt hittills och den har definitivt fångat mitt intresse (inte konstigt eftersom det är SHAFT).

Speciellt avsnitt 3 tycker jag var vädligt coolt vad gäller det visuella, med tanke på att dom faktiskt aldrig lämnade lekparken under hela avsnittet och ändå kunde få det att se så snyggt ut som bara SHAFT kan.

Både Araragi och Senjougahara är intressanta karaktärer som jag tror kommer kunna bära upp serien bra vare sig den skall bli 13 eller 26 avsnitt.

Jag gillar när dom lägger in korta sekvenser sedda ur Araragis ögon, för det stämmer bra överens med hur det är på riktigt :3

SHAFT är bra på att göra bra serier, that is all.

 

Nämnde jag SHAFT?

 

(Senjougahara + ponytail = yeeeeees!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

12 och reflekteringar

Vägde lite mellan en 7a och 8a efter elfte avsnittet för mig. Jag hajade inte vad katten hade för syfte egentligen, och i allmänhet tycker jag serien saknade någon övergripande röd tråd, förutom typ romansen vilket inte räcker jättelångt i mina ögon.

 

Men trots allt tycker jag den var jävligt bra gjord, och avsnitt 12 fick jag en väldigt skön känsla av. Kanske för att jag avgudar natthimlen.

 

Kan hända en svag 8a, men en 8a inte desto mindre. Det skulle kunna hända en hel del i dom sista avsnitten dock. Får se om betyget flyttar på sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
However, much of the episode is “removed due to certain circumstances,” as above – only the voicing remains; in fact these scenes are thought not to have been finished in time.

 

[...]

 

Fans are hoping the missing scenes and incomplete animation will be restored/finished in the DVD version

Så... gjorde dom faktiskt det? Är dom svarta/röda scenerna med i dvd/bd-släpp? Jag hittar ingen klar info om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

However, much of the episode is “removed due to certain circumstances,” as above – only the voicing remains; in fact these scenes are thought not to have been finished in time.

 

[...]

 

Fans are hoping the missing scenes and incomplete animation will be restored/finished in the DVD version

Så... gjorde dom faktiskt det? Är dom svarta/röda scenerna med i dvd/bd-släpp? Jag hittar ingen klar info om det.

Jag tyckte att det var lite väl mycket av det, Shaft till trots. Jag trodde först att det var något stämningsskapande, men det låter ju mer korrekt att de bara inte hann med allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Uppföljaren Nisemonogatari som TV-animé januari 2012, och förelöparen Kizumonogatari som långfilm alltså. De är då inte rädda att ta sig vatten över huvudet, med tanke på deras nyliga Negima-film. Om jag inte missförstår så kunde de inte riktigt hålla produktionsschemat ens för en biofilm -- den ska visst vara halvproducerad. Typ som Bakemonogatori på TV alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...