Hoppa till innehåll
Anime.se

Bakemonogatari


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

Det här var mitt första möte med SHAFT-serier och gissa om jag satt ett tag och funderade på vad fan de hade rökt på! :D Men sen efter ep 2 så blev jag mer och mer fascinerad och körde sen hela serien på en kväll. Klart bra och ep. 12 var verkligen den känslomässigt bästa av dem alla. Musiken ska vi inte ens tala om! :D Lysande.

Ser fram emot att se vad mer de har producerat det här gänget. Kul att det verkar vara fortsättning på gång också!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 10 months later...
  • 3 months later...

http://www.youtube.com/watch?v=H199z42YuQ4

 

Rykande färska nyheter från Twitter, när nu Nekomonogatari Kuro har sänts (sänds?):

 

Monogatari-seriens andra säsong ska sändas 2013!

 

"Men vänta nu", tänker någon. "Den har ju redan sänts? Nisemonogatari alltså?" Jo, fast inte säsong på det sättet. Berättelsen är nämligen indelad på detta sätt:

 

Första säsongen:

  1. Kizumonogatari ("defekta varor")
  2. Nekomonogatari Kuro ("katt; svart")
  3. Bakemonogatari ("spöken")
  4. Nisemonogatari ("bedragare")

Andra säsongen:

  1. Nekomonogatari Shiro ("katt; vit")
  2. Kabukimonogatari ("sluttning")
  3. Hanamonogatari ("blomma")
  4. Otorimonogatari ("lockbete")
  5. Onimonogatari ("oni", en japansk trolliknande demon)
  6. Koimonogatari ("kärlek")

Sista säsongen är inte färdig:

  1. Tsukimonogatari ("demon/ond ande")
  2. Owarimonogatari ("slut"; kommer ut i april 2013)
  3. Zokuowarimonogatari ("uppföljarslut"?)

Teaserbilder inför andra säsongen här.

Redigerad av Sceleris
  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Åhå, vad tur att jag hållit mig från att importera amerikanska Bakemonogatari och Nisemonogatari från USA för dryga tusenlappen styck -- brittiska MVM ska ge ut dem på DVD och Blu-ray i september!

 

Med lite tur har de det amerikanska extramaterialet från Bakemono-boxen: översatta "in character"-kommentarspår med röstskådisarna. (De hade inte med det på Nisemono-, tråkigt nog.) Men ärligt talat så är jag mer intresserad av en rejäl prisreduktion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...
  • 3 months later...

Tror inte Kizumonogatari kommer ut i år, de har nog fullt upp med Monogatari Series: Second Season, som redan har nått 18 avsnitt! Kul att den här säsongen blir så mycket längre än sina föregångare, dubbel glädje =w=

Trots det står fortfarande på MAL att den ska komma ut 2013, men jag tvivlar på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 7 years later...
Den 2009-07-12 vid 18:24 sa Ashaz:

1a avsnittet

Intressant men, mycke snack och lite blodbad.

Jäkligt mycke snack.

Nästan för mycket snack.

 

Ge mig creepy stämning och dramatik tack.

Drygt 11 år senare har jag slutligen sett hela Bakemonogatari. Jag kom aldrig förbi 1a avsnittet där 2009. Jag tror jag förväntade mig något helt annat då.

Det här var något av det bästa jag har sett på väldigt väldigt länge. Komplexa icke-perfekta karaktärer, rappa kvasipoetiska dialoger med trovärdiga resonemang och interaktioner. Det är något väldigt speciellt när man ett par avsnitt in fortfarande inte vet vart serien är på väg eller vad den egentligen handlar om, men att det samtidigt inte spelar någon roll för resan är så väldigt bra. Det var inte förutsägbart. På ett bra sätt.

 

Nisemonogatari lämnade dock mycket att önska, så jag hoppas verkligen att någon av uppföljarna kommer ens i närheten av samma kvalité.

tIrwm0n.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...