Hoppa till innehåll
Anime.se

Aria - en pilgrimsfärd till Venedig


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Aria the Animation och dess följande två säsonger Aria the Natural och Aria the Origination är något få på detta forum har sett eller känner till. Detta stämmer inte för Blå, Boda och mig. Vi tre tyckte att serien var så bra att vi bestämde oss för att resa till staden där skaparna fick sin inspiration från, både mangaförfattaren och skaparen av tv-serierna. (Samtidigt som vi tre alla kände att vi skulle bli galna om vi inte åkte utomlands denna sommar.) :)

 

Den 17-20 september 2009 var vi på besök i denna fantastiska stad. Till våran hjälpa använde vi oss av denna blogg där länk finns till Google Maps med ett femtiotal koordinater. Vi tog många bilder, och jag har nu lyckats knåpa ihop dessa med skärmdumpar tagna ur de olika Aria-serierna. Utöver dessa finns en hel del andra bilder. För att ta dig till dessa bilder, klicka här.

 

Aria utspelar sig på planeten mars ca 200 år i framtiden, mer korrekt år 2301, på planeten Mars. Efter att planeten gått igenom terraformning som orsakat att större delen av planeten nu är täckt av hav. Planeten fick på grund av detta ett nytt namn - Aqua. Passande nog skapades en exakt kopia av jordens Venedig på en av de beboeliga platserna på Aqua. Denna stad döptes till Neo-Venezia. Akari är en ung flicka som lämnade jorden för att starta ett liv på Aqua som Undine - ett namn som gondoljärer i Neo-Venezia använder. Vi får under seriens gång följa Akari och de vänner hon skaffar under sin resa till att bli en fullfjädrad Undine. Denna serie är väldigt lugn och magisk samt riktigt rörande på många sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh, Aria <3

 

Jag tycker att det är synd att såpass få känner till detta mästerverk!

Blir lycklig bara av att tänka på den ^___^

 

Det är nästan så att jag, precis som ni, vill åka till Venedig bara därför :D

 

Fint att se att det är fler än bara jag som uppskattar Aria!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...