Hoppa till innehåll
Anime.se

UppCon: 10


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Allt beror på vad som kommer hända. Efter förra året (som även var mitt första besök) så kände jag inte någon direkt önskan om att åka tillbaka. Trevligt givetvis med att träffa en del folk från forumet, så skulle fler här ifrån bestämma sig igen för att dra dit så kanske. Annars måste de nog locka med några speciella filmvisningar eller något annat för att jag ska ta mig dit igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag känner mig intresserad, eftersom jag aldrig varit där. Kommer förmodligen åka upp som reporter, så om det är någon som ska dit från som "är duktig på anime" så kan jag även ta och intervjua denne person. Tycker också det hade varit kul att träffa andra från forumet där :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag känner mig intresserad, eftersom jag aldrig varit där. Kommer förmodligen åka upp som reporter, så om det är någon som ska dit från som "är duktig på anime" så kan jag även ta och intervjua denne person. Tycker också det hade varit kul att träffa andra från forumet där :)

 

Reporter? Får du välja själv vad du skall skriva om på Bohuslänningen? Det känns inte riktigt som att ett uppsalaevent är tillräckligt relevant för en lokaltidning på västkusten? Om annat så är det ett helschysst jobb du har! Hur fick det det?

 

 

--

 

För att utveckla varför jag tycker nej. Först och främst har jag aldrig gillat evenemanget... faktum är att jag inte varit någon älskare av de flesta anime- & mangakonvent som man hört om. Det kan vara något traumatiskt från min sida, men det jag sett och hört från dessa event är halvdana och halvhjärtade cosplayare, fejkade falsettröster, slumpmässig användning av japanska ord utan anledning, och en sjuhelsikes massa Caramelldansen.

 

Nu drar jag alla över en kam, jag är medveten om det. Trots min vridna bild av evenemangen måste jag väl ändå erkänna att det ändå är ganska kul att man ändå försöker få fler att intressera sig, vilket jag inte alls har några problem med. Snarare känner jag inte något sug av att träffa en stor samling människor som är så ytligt bekanta med det land de faktiskt påstår sig vara intresserade av. Det är klart att det skulle vara roligt att kika runt i lokalerna, men eftersom jag personligen inte är speciellt sugen att titta på tämligen dålig cosplay eller kika på aningen suspekta filmvisningar ställer jag mig själv frågan... vad skulle jag göra där hela evenemanget?

 

Hade jag bott i närheten hade det varit en sak, att ta tåget dit och promenera omkring en dag eller två, men att sätta sig på ett tåg (eller eventuellt flyg) från Göteborg och spendera X antal nätter på ett kallt skolsalsgolv i Uppsala bland den stereotypiskt falska samling människor jag inte alls gillar. Nej, det är jag inte alls speciellt sugen på.

 

Jag är dock fullt medveten om att jag någon dag måste åka dit för att antingen verifiera mina värsta fantasier, alternativt avfärda dem. Det enda som känns lockade i dagsläget är som sagt att träffa de som åtminstone kanske skulle kunna anses tämligen genuint intresserade och som INTE är sugna på att mäta e-penisar.... alternativt om På Minuten hade spelats in, då hade jag kunnat kila in till Stockholm någon dag och vara med under inspelningen. =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade varit roligt att åka dit och se hur konventet är då jag aldrig har varit där men också för att träffa medlemmarna från anime.se som åker dit.

 

I nuläget är det lite osäkert i och med att det ändå kostar en lite slant men om man kollar på avståndet så är det inge problem. Nej det här får helt enkelt betänkas mer innan jag kan ge ett svar än om jag ska åka dit eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tur och retur till Uppsala med SJ kostar 2000:-, 500:- för biljetten, 500:- för boendet.

 

Alltså ett baspris på 3000:- för tre dagar bland en massa jobbigt folk. Min hyra är 2300:-

 

Alternativt finns Swebuss för 800:- ToR men 12 timmar i bussen verkar inte så lockande.

 

Jag sparar hellre de pengarna och åker till Japan för 5000:- ToR två månader senare.

 

 

Men sista ordet är inte sagt, det är länge till april.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag sparar hellre de pengarna och åker till Japan för 5000:- ToR två månader senare.

Det är i och för sig sant... :o~ Men om man inte kan få ihop en redig summa till en japanresa så blir väl en billigare tur till Uppsala en tröst. En klen tröst, förvisso, men ändock en tröst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När kostade en resa till japan 5000? Är det något flygbolag jag har missat nu?

http://resor.pricerunner.com/se/pricerunner/

 

wqWGpMgkB.jpg

 

Åhå, visste inte att Pricerunner hade en sajt för flyg och resor =D

 

Btw, för de som är intresserade, Trans-sibiriska järnvägen är också ganska billig, har planer på att rulla med den ner till östra delen av världen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.pici.se/pictures/WVStpLGCi.png

 

Jag vet inte, självklart kan det bli strul när man reser världen runt, men jag tror inte att de säljer biljetter som inte finns.

Jag talar av erfarenhet. För oss såg det också frid och fröjd ut, även efter allt strul med priser/tider som inte stämde med pricerunner.. tills resebolaget ringde och sa att de fått fel info från Lufthansa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...