Hoppa till innehåll
Anime.se

UppCon: 10


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Minnas? Vadå minnas?

Spoiler

Förstår du inte att det är något jag bär i mitt hjärta varje timme av varje dag?

Spoiler

Så som vi Pictochattade ömsinta meddelanden åt varandra. Hur du generat vände bort blicken när våra ögon möttes i mörkret. De små orden jag viskade i ditt öra...

Spoiler

Ai...

Spoiler
Shi...
Spoiler
Te...
Spoiler
Ru...!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Hotell, någon?

 

Ja tack!

Vilka fler då? flaskis vill väl säkert jobba, Scab vill väl säkert snåla, och Kenzoku vill väl säkert sova med^H^H^H^H hos Nihon.

 

Inget säkert än, men antagligen blir det så. Du får skylla dig själv som velade så länge, jag tjatade i flera veckor ;) När hade du tänkt beställa?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Någon som har lust att förklara vad som brukar hända på denna typ av konvent för någon som 0-koll på UppCon o.dyl.?

De brukar hyra stora byggnader med många rum där det är en massa olika aktiviteter i varje rum. TV-spel och arkadspel som man får spela (gratis) i tävlingar eller ensam/med vänner (eller främlingar). Karaoke för skoj och för tävling. Teckningskurser och -tävlingar. Dansuppvisningar. Visning av animé (förstås), kan vara i biograf. Cosplayuppvisningar och -tävlingar. Modeuppvisningar. Butiker som säljer grejer. Mingel med andra besökare. Det brukar uppstå spontana lekar här och varstans, och ljudnivån är ganska hög.

 

Konvent är inte för alla. De flesta besökarna är ju omkring 14-18 år, och... på ett "speciellt sätt". Det är mycket Naruto-cosplay. Mycket trängsel. Mycket stoj och stim. (Lyckligtvis kan man ju gå ut i stan också... fast man kommer inte in om man har druckit alkohol.)

 

Du kan ju titta på konventsbilder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...