Hoppa till innehåll
Anime.se

Läsa manga på E-bokläsare


Largo
 Share

Rekommenderade inlägg

Då är det ju det, vilket som skulle vara bäst att använda? XD

Själv läser jag manga gratis utan att behöva registrera sig på en hemsida... För mig är det de bästa alternativet, vet inte vad ni tycker...

Va? Du konstaterar saker som inte direkt är relevant för vad tråden handlar om och som dessutom är rätt uppenbara. Förstår inte var du vill komma.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade helt glömt bort den här tråden (satt just och läste mina gamla kommentarer och minns inte alls att jag har skrivit dem).

 

Hur som helst har jag skaffat mig en iPad nu. Att köpa och läsa serier på den funkar än så länge bra. Jag har mest provat på olika gratiskapitel som finns i de olika serieapparna, men några av dem har varit så lovande att jag sannolikt kommer att köpa åtminstone några nummer av serierna i fråga. Jag misstänker dock att det jag läser som e-serie snarare kommer att leda till att jag köper serierna som album, än att jag köper fortsättningen som e-serier, men det får tiden utvisa.

 

Än så länge har jag inte provat någon app för manga (det finns bara ett fåtal än så länge), så det får jag återkomma till. Men för vanliga serier och böcker går det utmärkt att läsa dem på paddan. Det är bekvämt och smidigt. Zoomningsfunktionen fungerar utmärkt och den "guidade läsningen" (som isolerar den serieruta/del av serieruta/replik man ska läsa härnäst) är smidig när man inte orkar tänka utan bara vill slöläsa.

 

Än så länge har jag inte stött på några direkta nackdelar med min iPad, utöver att det är lite småsegt att skriva på tangentbordet direkt på skärmen. Kanske att den är lite tung fortfarande. Man blir snabbt trött i händerna om man inte kan luta den mot knäna eller en kudde eller liknande.

 

Som avrundning kan jag konstatera att det jag mest har använt min iPad till hittills är att spela äventyrsspel. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...