Hoppa till innehåll

Om du vill men inte kan posta statusuppdateringar, gå till din profil, tryck på ”Redigera profil”, och på ”Aktivera statusuppdateringar?”.

kanaljen

Blade of The Immortal

Rekommenderade inlägg

Hmmm.. tror att den finns som anime.... men man kan lika gärna läsa mangan... fan va bra den är

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Nä, den finns inte som anime och det är nog lika så bra det eftersom en stor del av vad som gör den mangan så bra är den utsökta tecknarstilen som nog kan vara ganska så omöjlig att föra över till anime.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

mmmm... den har en riktigt fin stil... lite mer vild och oren än det så kallade vanliga stilen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Mjo, det skulle nog vara svårt att överföra, men om nån skulle göra det så skulle nog Studio Deen göra den bäst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
mmmm... den har en riktigt fin stil... lite mer vild och oren än det så kallade vanliga stilen

Ja, de där som tror att manga=gulliga figurer med stora ögon, borde titta på BotI och inse att manga inte betyder vad de tror att det betyder...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

erm.... det va inte det jag menade.......geez.. :| jag menar hur den är tecknad inte hur blodig eller hur gullig den är... vad jag menar är att den tecknas lite mer som om den vore skissad typ.... inga jämna linjer direkt ( riktigt snyggt stil tycker jag )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Oj :blush:

sorry

tyckte att det stod: Ja, de där som du tror att manga=gulliga figurer med stora ögon, du borde titta på BotI och inse att manga inte betyder vad de tror att det betyder

antar att jag var trött då :|

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Det lär nog aldrig bli någon BotI anime heller då Hiroaki Samura har sagt att han aldrig kommer att låta serien animeras. Han tycker helt enkelt att den inte hade passat som Anime.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Den kanske passar som ganimé. (För alla de som var och hörde på Toei Animations symposium på Tokyo Style)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Den kanske passar som ganimé. (För alla de som var och hörde på Toei Animations symposium på Tokyo Style)

En liten fråga från oss som inte var där...

Va e de för nåt??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

ouch, var där, men missade det :sleep:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

En liten fråga från oss som inte var där...

Va e de för nåt??

Det är i princip att man använder sig av stillbilder och ljud för att berätta storyn. Iom detta kan man kosta på sig mycket mer per stillbild eftersom man inte behöver animera lika mycket. Det blir mer som en bok där man lämnar mycket åt åskådarens egen fantasi.

Utav det som visades upp tyckte jag det verkade som att det skulle kunna bli riktigt bra för skräck iaf.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Blade of the immortal är en underbar manga men jag tror inte att den skulle funka som anime.

om den skulle göras i ganimé tror jag att den skulle bli obotligt tråkig

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Tvärtom tror jag att Blade skulle funka skitbra som ganimé. Det som Toei visade upp var förvisso mer "berättarröst till bilder", men jag tror nog att det skulle funka att göra det lite mer actionbetonat också.

Fast... mankan ju också fråga sig "varför"? Blade of the Immortal är så otroligt snygg i serieform att det nästan känns dumt att översätta det till någon annan form.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jamen man kan ju i princip bara ta bilderna direkt från mangan, kanske addera lite stämningsfull färg (gärna monokromt eller i jordfärger om jag finge bestämma) och så berättarröst, tal istf pratbubblor, smaskiga ljudeffekter och så. Det skulle knappast bli dåligt!

(Tillägg):

Personligen ser jag det här med "Ganime" ungefär som motsvarigheten till en talbok. Det är mer än en vanlig bok, men inte lika omfattande som en filmatisering av en bok.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu