Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime våren 2010


wilfried
 Share

Rekommenderade inlägg

läste att dom skulle göra D.C. da capo III

EDIT: Da Capo III and a new Da Capo anime series have been confirmed during an event by Circus, the developer behind the Da Capo series. The anime will get a Spring 2010 release while no tentative date was mentioned for the visual novel, perhaps a Fall ‘10 ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Passar väl på att skriva det här eftersom det var en del som skulle se den. Läste precis att det visst inte blir någon Saki Fujita som Miku i Blackrock Shooter utan Kana Hanazawa som tydligen ska göra allt nu för tiden...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Passar väl på att skriva det här eftersom det var en del som skulle se den. Läste precis att det visst inte blir någon Saki Fujita som Miku i Blackrock Shooter utan Kana Hanazawa som tydligen ska göra allt nu för tiden...

Jag har inget emot bytet då jag verkligen gillar Kana Hanazawa's mjuka och lena röst ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Så, vad tycker folk om vårens serier? Jag har bara sett en handfull, men House of Five Leaves är nog den som imponerar mest hittills. Oerhört tjusig animation av det avskalade slaget, och rösterna är precis som jag hade föreställt mig när jag provläste mangan för ett tag sen. Jag är grymt imponerad över att Manglobe faktiskt lyckades behålla mangans karaktärsdesign, precis som de lovade. Däremot tycker jag att det är en miss att de inte har försökt vara lite mer kreativa vad gäller musiken till inlednings- och slutanimation. Något i stil med Natsume Yuujinchous "outro" hade varit förträffligt... Eller åtminstone något med lite mer samurajfilmskänsla.

 

Den nya omgången av Ookiku Furikabutte är riktigt bra den med, så gillade man den förra serien blir man inte besviken.

 

Jag har även sett ett halvt avsnitt av Arakawa Under the Bridge, men jag har svårt att skaka känslan av att den nog är roligare som manga. Det är möjligt att jag ger den en andra chans, men det får tiden utvisa.

 

I övrigt så väntar jag på Yuasas nya...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pjaa. Vad har man sett på? B Gata H Kei är rätt rolig. Håller bara tummarna för att dom faktiskt har sex senare i serien, men jag brukar inte få det jag önskar efter i anime så är inte direkt hoppfull.

 

K-On tycker jag är skittråkig än så länge, fast to be fair så spoilade jag halva andra avsnittet för mig genom att läsa mangan, så får se om den artar sig. Inte för att första säsongen var något att jubla högt över heller, men den här gillar jag inte alls.

 

Working är kul. Känns dock som att den kan bli enformig om den inte kryddar till humorn lite. Fast när det gäller den här är jag hoppfull. Kan bli en solid komedi.

 

Såg precis det som kommit av Angel Beats. Har inte riktigt hänt så mycket än och första avsnittet var nästan bara ointressanta förklaringar. Gillade hur tredje slutade dock. Verkligen inget jag hade förutsett. Den har potential.

 

Arakawa är mest konstig. Ska väl fortsätta se på den, men jag har inte riktigt fått grepp om vad den vill vara.

 

Dåligt nog av mig har jag inte än sett dom serier jag mest sett fram emot, nämligen Senko no Night Raid och Rainbow. Får ta mig i kragen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angel Beats - Vet inte riktigt vad jag tycker, verkar vara något intressant bakom hela den här "eftervärlden" och senaste slutet var ju intresseväckande. Spoiler?

Vad som får mig att tveka är den här råa tragedin som dem verkar ha upplevt i livet och serien verkar vara något seriös för att sedan visa ett klipp där någon krossas av ett enormt klot, men det gör ju inget för man dör ju inte....

Arakawa Under the Bridge - Mystisk tjej, konstigt folk och en kille med sjuk uppväxt. Hitintills har jag varken skrattat eller gråtit men jag ger det mer tid och ser vad som händer, om inte annat så är ju karaktärerna upplagda för lite konstiga saker i framtiden.

B Gata H Kei - Hoppas som Volbla att dem verkligen tar steget i serien och inte slutar halvvägs som ofta händer. Allt som allt så är den väll lagom komisk och man förstår ju redan nu hur det hela antagligen kommer sluta mellan de två.

Kaichou wa Maid-sama! - Blir nog en dropp för att trotts att jag såg de 3 avsnitten som finns senast igår så kommer jag inte ihåg något alls, vilket inte bådar gott för fortsättningen.

 

Kiss x Sis - Får hoppas på polygamiskt förhållande och trevlig syskonkärlek. ^^

Mayoi Neko Overrun! - Inte mycket att säga här heller med så få avsnitt men dem fångade mitt intresse tillräckligt för att fortsätta. Kattflickor liksom, kan man motstå?

Working!! - Jag gillar vad jag sett hitintills och hoppas den fortsätter leverera manshat och chibicon humor.

 

Kanske skulle satt en hide på allt? För mycket avslöjande ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår inte varför ni inte tittar på shoujoserier istället, för där slutar det ju nästan alltid med att huvudparet både får ha sex med varandra och mestadels även gifta sig. Romantiska shonenserier däremot kretsar ju ofta kring just det faktum att killen inte får till det, så chansen är ju betydligt mindre att det slutar som ni vill. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen riktig aning om vad tråden handlar om, men jag gissar på att det är en "jag kollar på det här den här säsongen"-tråd. Så varför inte?

 

- Angel Beats - Underhållande och lite mystisk. Värd halvtimmen som man lägger ner. Förväntar mig inget djup direkt, även om det skulle vara kul om det kommer något ^^

 

- K-On!! - Mer av samma! Musik med vrickade titlar och rapp komik slår sällan fel!

 

- Major 6 - Tungviktaren, nu jäklar blir det åka av! Major har alltid varit bra, och den kommer garanterat att fortsätta vara det! Nu blir det till att slåss på den riktiga scenen och man vrider ju sig av härlighet i stolen när alla (ännu en gång) blir förbluffade över hur otroligt ball Goro är när han överträffar deras förväntningar, yeeeeaaaaahhh!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just nu ser jag på:

K-ON!! Som förra säsongen, drog lite på smilbandet någon gång men inte mycket mer, bra att se på efter en tung arbetsdag.

 

Angel beats Kanske bara är jag men jag kan inte ta den här serien på allvar, vad de än gör så känns det bara fånigt för mig. Det kanske blir bättre, vad vet jag.

 

Sen hade jag tänkt att titta på House of Five Leaves, Rainbow och eventuellt Senko no night raid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Working: Håller hyfsad klass och levererar det man förväntat sig, en komedi som kommer följas

Rainbow: 2 avsnitt in och den ger verkligen mersmak, en av de klart bättre serierna denna vår av vad jag har kollat på.

 

Night raid: 1 avsnitt in och den har fått mig att se fram emot nästa, första avsnitten gav vad man hoppades på, intressanta karaktärer, lite specialpowers och explosioner :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

B Gata H Kei 5

Fortsätter skratta gott åt den här serien. Jag gillade hur den pekade ut att den blivit mer vanlig romans för att sedan styra tillbaks till sin dumma plot. Vad som kommer hända i alla scenarier är inte så svårt att lista ut, men jag skrattar ofta åt karaktärernas reaktioner till det. Den verkar ju också gå någorlunda framåt istället för att vela runt, så kanske får vi ett ligg i slutet.

 

Drömslut: Yamada och Kosuda har sex. Yamada inser (eller övertalar sig själv) att hon inte direkt är kär i Kosuda. Kosuda och Miyano blir tillsammans (möjligen efter lite klychig drama). Alla är lyckliga.

 

Hur det kommer sluta: Yamada och Kosuda blir tillsammans. Miyano bryr sig inte för hon är en bikaraktär och kommer av fysiska lagar därför aldrig få huvudkillen. Alla är lyckliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I Mayoi Neko Overrun avsnitt 5 var det Michio Fukuda som stod för manus, bildmanus och regi. Hon är väldigt erfaren vad gäller bildmanus, och det var faktiskt lite hyfsad kinematografi (he he he) i avsnittet. (Bildmanus är när man tar ett manus och bestämmer kameravinklar, hur figurer och saker ska placeras i bild, o.s.v., så det kräver ett sinne för hur olika grejer funkar rent visuellt.) Hennes enda stora regissörsroll har varit Hyakko, och den har man ju inte direkt hört goda grejer om, men efter det här avsnittet blir jag faktiskt lite nyfiken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill slå ett slag för B Gata H Kei! Ganska rolig komedi och inlednings- och avslutningslåten är båda riktigt bra. Kondomjingeln är också trevlig.

 

Ser även på kiss x sis som tyvärr inte verkar ha några speciella kvaliteter förutom trosorna så jag kanske släpper den. De hemska cel-shadingen i slutet är väldigt avtändande. Om de inte har råd/ork att animera dansen på riktigt så kan de väl strunta i det och bara visa bilder från avsnittet istället?

 

K-on!! är bara mer av samma sak. De senaste två avsnitten var riktigt bra, speciellt det senaste med Ui, Azusa och den andra tjejen.

 

Ska även kolla in Angel Beats och Working!! när jag får tid. Såg första avsnittet av Working!! när de förhandsvisade det och jag har för mig att det verkade bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jadu. tittar på allt ^^ haha! jag är ingen expertittar på serier och tittar efter FEL och vad som är dåligt. jag njuter av det istället och dom nya serier är verkligen bra tycker jag speciellt KISS x SIS + Kaicho Waid-sama. älskar dom. sitter och väntar glatt på nya avsnitt varje torsdag-fredag.

 

GIMME Friday nu tack :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jajuste!

 

jag är ingen expertittar på serier och tittar efter FEL och vad som är dåligt. jag njuter av det istället

Åh, vi kollar nog inte bara efter vad som är fel utan också efter vad som är rätt. Om jag gilllar en serie tycker i alla fall jag om att veta varför, och inte bara 'att'. Och om man kollar noga kan man hitta bra saker som man inte alls märkte från början och gilla serien ännu mer.

 

Om man har tur :)

Så sitter det förstås aldrig fel med lite hjärngympa.

 

Um... updates! Förutom Angel Beats som jag skrivit i tråden.

 

B Gata (smärre spoiler)

fortsätter vara rolig. Har gett upp hoppet om ett bra slut, speciellt när jag fick höra att animen är tamare än mangan, men det verkar bli en rätt stabil komedi. Kan bara hoppas att det inte offrar humor för drama i sista avsnittet som allt för många serier gör.

K-ON är som sagt droppad. Det är inte ens roligt 'bara för att' längre.

 

Working verkar stå rätt stilla. Det händer inte så mycket längre. Är inte mycket mer än 'så där'.

 

Jäkla utropstecken i titlarna. Jag blir förvirrad :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Major följs med stort intresse även om jag vid det här laget börjat tröttna på de vedermödor Goro ställs inför. Har nämnt det i någon annan tråd men tror serien skulle må väldigt bra av att Goro skaffar sig lite kompisar.

 

Ichiban Ushiro No Dai Maou har börjat lovande. Tyvärr har jag väldigt svårt för ecchi (stavning?) relaterade animes men humorn håller mig kvari ett järngrepp.

 

Arakawa under the bridge försöker enligt mig lite för mycket med att sticka ut. Upplevs bara som underlig och ostrukturerad och inte på ett bra sätt. Kanske sågar lite för tidigt men har svårt att se mig själv se klart den serien tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag är ingen expertittar på serier och tittar efter FEL och vad som är dåligt. jag njuter av det istället

Du vet, att analysera är ju också ett sätt att få ut nöje av det man ser. B)

Håller med Er båda, analysera är ok, bara njuta är också ok.

Jag gillar att läsa saker som "analytikerna" skriver även om jag inte direkt ser på saker på det sättet själv.

Man får ofta nya infallsvinklar som gör att man kan njuta mer av en serie/film/animé/manga/osv osv

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag är ingen expertittar på serier och tittar efter FEL och vad som är dåligt. jag njuter av det istället

Du vet, att analysera är ju också ett sätt att få ut nöje av det man ser. ;)

Håller med Er båda, analysera är ok, bara njuta är också ok.

Jag gillar att läsa saker som "analytikerna" skriver även om jag inte direkt ser på saker på det sättet själv.

Man får ofta nya infallsvinklar som gör att man kan njuta mer av en serie/film/animé/manga/osv osv

 

Självklart ska man Anylysera. Händer i vissa serier så jag ska kunna FATTA vad som händer / hände under vissa episoder. Men oftast så tittar jag och njuter av serien för det mesta. men lite tänkande iaf ^^ Försöker MEMORERA namnen men jag glömmer fan bort dom lika fort haha! så måste tänka om lite ofta så jag ska komma ihåg :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Ichiban Ushiro no Daimaou

Vad hände med den här? Det har varit så mycket buzz om den men jag hajar inte vad den egentligen är om. Ge mig expertinsikter, tack. Var den värd att se?

Harem-äventyr. Världen är "magisk scifi", skådeplatsen är en skola. Det är mycket tal om religion (mer katolska kyrkan än shintoism). Huvudpersonen är Sai Akuto, en föräldralös kille som börjar på en magisk gymnasieskola. Han stiftar bekantskap med en massa tjejer och får höra av en siande papegoja (eller nåt, jag minns inte vad det var) att han är djävulen reinkarnerad, och får hela skolan emot sig. Men han är schysst och stark och vill bara göra världen till en bättre plats, så tjejerna blir ju förstås kära. Det är en del magiskt mumbo-jumbo, nakna bröst, och Sai är stark. (Lite kul att se vad som i haremserier brukar vara en vekling istället spöa folk genom att knäcka av deras ben med telepati.)

 

I sedvanligt manér bygger den på en icke-avslutad lättromanserie. Inget att höja ögonbrynen åt, men kanske något att se om man är väldigt sugen på den sortens serie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan tillägga att jag tycker huvudpersonen förändrades lite väl snabbt, kändes som om han blev en helt annan person mellan vissa avsnitt, följden blev att serien inte riktigt kändes sammanhängande. Men som Sceleris skrev så gillar man harem, panty-shots och bröst så javisst då går den alldeles utmärkt att se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...