Hoppa till innehåll
riyu

Körsbärsblommningen i Kungsträdgården

Rekommenderade inlägg

Någon som vet när det planerats aktiviteter och evenemang under blommningen i år? Någon som varit där på siståne och och kan berätta hur det ser ut just nu?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Ingen aning, men jag vill minnas att japanska ambassaden brukar fixa ihop någonting varje år därborta, har dock inte hört något från deras nyhetsbrev, men det kommer väl.

Jag kan ju ha fel, har minnen av att Mangakai haft ett finger med i spelet, men samtidigt vill jag också minnas att jag ätit blå apor, så ta mig inte på mitt ord...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Inte visste jag att de hade ett nyhetsbrev. Jag har letat och letat på deras hemsida, men hittar inget sånt. Kan du länka?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Mangakai meddelar att de kommer att vara på plats den 24:e april. På scenen blir det bl.a. taikotrummor, operasång, haiku, kendo, körsång, aikido, kyudo, syodo och origami.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

13.00 Trummor: Taiko-kai

13.20 Välkomsttal: Sam Carlquist(Kungsträdgården)

13.25 Tal av Japans Ambassadör, Akira Nakajima 

13.30 Kyogen-komai: Yuu Komaki  

13.35 Operasång

13.55 Haiku: Lars Göran Carlson

14.15 Ken-do: Järfälla Aikidoklubb

14.30 Kimono-show: JFiS

14.50 Sakurakören: JFiS

15.10 Barnkör: JFiS

15.20 Cosplay-show: Manga-kai

15.35 Allsång: Raison D'être

15.50 Aikido: Järfälla Aikidoklubb

16.00-16.30 Kyu-do / Syo-do: Hisayo Oki / Origami: Norio Torimoto

16.30 Avslutning

Ärligt talat tycker jag inte att man bör blanda in en massa saker som inte har med körsbärsblomningen att göra. Kampsport, cosplay (ahaha) och opera (?) vore skäl nog för mig att inte gå dit, om jag nu hade bott i närheten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Kom just ihåg att jag ska ut på den årliga tältningen med några av mina kompisar på samma dag, får se hur jag gör..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Kom just ihåg att jag ska ut på den årliga tältningen med några av mina kompisar på samma dag, får se hur jag gör..

Tälta i kungsträdgården =D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

SPX – Sveriges svar på Comiket – hålls några kvarter bort samtidigt, så det är bara att komma och gå som man känner för.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
SPX – Sveriges svar på Comiket

Har aldrig varit på SPX förut, så det slog mig idag att det verkligen är ett Comiket.

För övrigt var väl dagen sådär. Inga blommor som väntat, men bra mycket mer folk än senast jag var där, 2006 tror jag. Många japaner också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Har SPX någon hemsida eller så? Upptäckte att det finns många saker världen över som heter "SPX" när man frågar Google =D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Har SPX någon hemsida eller så? Upptäckte att det finns många saker världen över som heter "SPX" när man frågar Google =D

Jodå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu