Hoppa till innehåll

Om du vill men inte kan posta statusuppdateringar, gå till din profil, tryck på ”Redigera profil”, och på ”Aktivera statusuppdateringar?”.

Tomtebo

interstella 5555

Rekommenderade inlägg

För något år sedan så blev ja ganska chockad när jag såg Daft punk's video. Det var anime ja såg då, Tyckte verkligen om det.

jag fått reda på att det är en serie som heter interstella 5555 och som är runt 60 min långt ungefär. vet någon mer om filmen, serien ?

Man fick se lite av de i video'na

One more time

Aerodynamic

digital love

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Det är en film, Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem,

http://www.imdb.com/title/tt0368667/

Skaplig att titta på, den har lite "old school look" över sig, precis som videona.

Det som är speciellt med filmen är att dom bara spelar musik, det är inga dialoger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Interstella 5555 är ritigt skön i min mening.. Har daftpunks album också.. Gillar den lite äldre stilen.. den är så.. "Fluffig"? Afro och fluff åt folket!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Okej ska nog inskaffa den :)

Fluffigt är ju fräsigt .. som hel, om de va nu han med fluff håret ;)

Daft punk är ganska bra och deras videor specielt med interstella är jävligt bra, any way jag tackar :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Interstella 5555 är ritigt skön i min mening.. Har daftpunks album också.. Gillar den lite äldre stilen..

Jepp, härlig stil a'la Mäster Leiji Matsumoto.

Man får en CD till DVD'n också med remixar på låtarna från Discovery skivan, alltså låtarna i musikalen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Var ett Daft-Punk freak innan och gillade deras musik videor mycket och såg att det var anime men jag visste inte att det var en riktig anime serie, tack!.

Det är ingen serie utan en långfilm.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jag började gilla Daft Punk efter att ha fastnat framför MTV i hopp om att se deras videor och köpte även tidigare skivor av gruppen. Men jag får inte spela deras skivor i butiken för Glenn hatar dem. :(

Tycker musiken på Aerodynamic (har jag för mig den heter) är väldigt avslappnande och att den lyckas ha en berättelse genom hela skivan, trots att det nästan inte hörs någon sång alls. Som ett konceptalbum om rymdresor ungefär. Det påminner mig lite om känslan jag får när jag lyssnar på U.F.Orb.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu