Hoppa till innehåll
Anime.se

Highschool of the Dead


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

GqyOtDTMQ.png

 

Startdatum: 5 Juli

Studio: Madhouse

Genre: Action, Ecchi

Trailer:

 

Snart har vi den här, anime världens svar på

, Highschool of the Dead. Serien är en adaption på mangan med samma namn, och ska man utgå från just mangan så kommer vi få se en hel del blod blandat med en hel del ecchi. Man skulle nästan kunna jämföra serien med Ikkitousen, jag hoppas dock på att serien inte blir lika ecchibetonad som nämnda serie utan kan hålla en bra balans hela tiden där. Men att lägga några större förhoppningar om att det här kommer bli en serie med kvalité är bara att glömma. Här gäller det helt enkelt att man har en slags förkärlek för de levande döda och går in med inställningen att det är bara försöka njuta av det som bjuds på. För det som trailern visar är nog exakt vad vi kommer att få. Varken mer eller mindre.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag överväger faktiskt också att avvakta innan jag börjar se den, mest för att slippa all förfärlig censur. Jag har läst en del av mangan och den tycker jag är helt ok, så förhoppningsvis så misslyckas de inte helt med animen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Första avsnittet följde mangan så gott som och gjorde en bra introduktion till serien. Kan den fortsätta att vara mangan trogen så kommer det här bli skoj att följa om man inte har så höga förväntningar utan tar den som den serveras, med lite ecchi, action och massa blod.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(förvänta er inget djupt skrivet av mig XD )

Tittade precis nyligen på avsnittet, och approve~ Dock gillar jag inte alls Rei's personlighet då hon bara (ursäkta språket) verkar vara en bitch. En whiny sådan. Vissa av ecchi scenerna kändes rätt onödiga, fast för att jag är tjej :rolleyes: Inget boing-ljudeffekt iaf o/

 

Hoppas att det blir fortsatt mycket blod och stuff, alltid lika trevligt =3

och nej, jag har inte läst mangan för dom som kanske undrar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men att lägga några större förhoppningar om att det här kommer bli en serie med kvalité är bara att glömma.

 

:|

 

Sänds det NÅGOT bra i år så skicka mig gärna ett PM och tala om vad.

 

Ska nog dock prova något avsnitt av denhär för lite splatter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar mangan såpass mycket att jag nog skall hålla mig borta från animen. Jag får kännslan av att det inte kommer bli bra, eller att jag kommer irritera mig på något.

 

Sämre anime kan man hitta B)

 

jag ser allt som har ecchi och boing oavsett hur dålig kritik den ha fått. >:D

 

men känner lite besviken att det kommer bara bli 12-13 episoder :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är lite det som är problemet. Även om det är lättklätt i mangan och kvinnorna har minst sagt rejäla tuttar som flyger omkring. Känns det inte speciellt 'forcerat' i mangan. Jag såg en rad screenshots från avsnittet och de alla kändes som typiska panty-flashes som finns i så många serier.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hahahahahahaha! vilken hård serie! denna må man ju faktiskt se! xD

 

 

liten spoiler kanske

jag höll seriöst på dö av skratt då dom här 2 brudarna kom spingandes hand i hand och säger:

-we'll be ok if we run together!

- of course! we'll be BFF!

*hugg, släpa*

-help me!

-let go! i said let go! *sparka*

-om nom nom

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

liten spoiler kanske

jag höll seriöst på dö av skratt då dom här 2 brudarna kom spingandes hand i hand och säger:

-we'll be ok if we run together!

- of course! we'll be BFF!

*hugg, släpa*

-help me!

-let go! i said let go! *sparka*

-om nom nom

 

Dialogen går garanterat inte så egentligen. Utan att veta vilka grupper som fansubbar serien vet jag vem som ligger bakom "översättningen" du har sett på. Då diskussioner om fansubgrupper undanbedes här på anime.se kan jag inte nämna gruppens namn. Men, om du vill se serier med undertexter som visar vad karaktärerna egentligen säger bör du rata "hans" översättningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vissa av ecchi scenerna kändes rätt onödiga, fast för att jag är tjej :blush:Inget boing-ljudeffekt iaf o/

 

HOTD avsnitt 2

Jag skrattade gott åt avsnitt två då jag kom ihåg just den kommentaren. Men jag gillar faktiskt serien efter bara två avsnitt så har de haft ett bra tempo och de lyckades på ett smidigt sätt få in de flesta av huvudpersonerna här. Tycker också att de lyckas ha en bra standard där de inte behöver visa de mest brutala slagen och ihjälsågningarna utan lämnar det åt fantasin, ljudet hjälper även det till och förstärker den känslan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Phantom F4 som ses i avsnittet är byggt av USA under tidigt 60-tal och deltog under Vietnam samt Gulfkriget, numera utdaterat och även om F4E, som är en uppdaterad version finns så är det gammal skit jämfört med F-18 m.m

 

Jag såg planet i avsnittet och blev lite fundersam men det visar sig alltså att Japan använder dem aktivt fortfarande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Första avsnittet sett. Okej idé -- det har ju trots allt inte gjorts speciellt många zombie-animéer --, men jag ser på horisonten redan två ganska stora problem för att detta ska bli en bra actionskräckis. Dels ser det ut att bli en överanvändning av brudar, vilket alltid får mig att reagera eftersom det känns oövertygande och fjäskande för manlig (nördlig) sexualitet, och dels är det snusket i brutala scener. Det är både osmakligt (är det erotiskt att se trosorna på en brud som blir ihjälbiten?) och tar ifrån actionmomentet. När en tjej slåss med en zombie så vill jag inte se hennes hoppande bröst mer än jag ser själva striden.

 

liten spoiler kanske

Spoiler
jag höll seriöst på dö av skratt då dom här 2 brudarna kom spingandes hand i hand och säger:

-we'll be ok if we run together!

- of course! we'll be BFF!

*hugg, släpa*

-help me!

-let go! i said let go! *sparka*

-om nom nom

 

Dialogen går garanterat inte så egentligen. Utan att veta vilka grupper som fansubbar serien vet jag vem som ligger bakom "översättningen" du har sett på. Då diskussioner om fansubgrupper undanbedes här på anime.se kan jag inte nämna gruppens namn. Men, om du vill se serier med undertexter som visar vad karaktärerna egentligen säger bör du rata "hans" översättningar.

Uh, det var ju ganska precis så dialogen gick (plus namn). :x

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att animen i sig än så länge håller sig relativt bra i förhållande till mangan. Så som Sceleris skrev så är det lite väll mycket åt ecchi hållet för att bli en riktigt bra zombieanime. Problemet kan ligga i att flera scener som den Sceleris nämnde med trosorna är att de är inriktade mot guro hållet vilket jag personligen inte har problem med även om jag tycker att det inte passar till animen att blanda in det så som den gör.

 

Utöver det tycker jag att det är en serie som är värd att vänta tills den släpps på DVD och Blu-Ray då bland annat avsnitt två innehåller rätt grova censureringar på våldet, vilket kan tyckas vara ganska märkligt för en zombieanime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HOTD 5

Fem avsnitt avverkade och man har redan hunnit med ett recap-avsnitt... Okej, ett halvt sådant, men det känns ändå rätt så bortkastat på tiden man kan använda på annat. Förresten, någon annan som kände RE2 vibbar när bussen kom kraschande och att de sedan skulle mötas upp vid polisstationen? Nåja, serien är så här långt underhållande och gör inga överraskningar i handlingen eller i sitt utförande. Jag håller med dock om att mindre ecchi-vinklar inte skulle skada serien. Avsnitt fyra som fö var ett halvt recap-avsnitt som sagt var riktigt bra annars och situationen som uppstod kändes jobbig men nödvändig.

 

Nästa avsnitt blir nog kanske en stor besvikelse för många, även jag tycker det kommer kännas onödig. Men om jag minns rätt så hoppas jag att inte all tid kommer att läggas på deras duschande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...