Hoppa till innehåll
Anime.se

hjälp med CSN formulär


Igyou_Hime
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag ska ansöka om studiebidrag till i höst, och jag fick deras formulär nu i veckan, saken är den att jag helst skulle behöva gå en kurs i hur man läser av det för att förstå exakt vad jag ska göra....

Det jag blev total förvirrad av var punkten "bilagor", som jag förstår det så ska jag inte skicka emd några sådana eftersom att jag bara ska ta en kurs på SU, men jag skulle uppskatta om någon som fyllt i en sådan blankett skulle kunna styrka mitt antagande...

Det känns lite konstigt att jag i princip bara fyllt i att jag vill ha bidrag alla veckor... är det verkligen allt som behövs?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På blanketten nämns en massa bilagor som kan behövas. Jag har aldrig någonsin behövt skicka med några bilagor vid ansökan om studier vid SU, så jag ser inte varför du skulle behöva någon. Om du är utländsk medborgare kanske du måste styrka din rätt att få studiemedel på något sätt. Fyll i och skicka in, är det något som saknas ber CSN bara om ytterligare uppgifter och så kan du skicka in dem i efterskott.

 

CSN har tillgång till registret på alla SU-studenter och deras studier och studieresultat, så du behöver inte skaffa något intyg från SU om att du studerar där. Glöm dock inte att lämna studieanmälan till CSN, annars får du inga pengar.

 

Om du har e-legitimation kan du ansöka via det där webbformuläret istället för att använda dig av pappersblanketten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...