Hoppa till innehåll
Anime.se

Final Fantasy 7


ThoseN
 Share

Rekommenderade inlägg

Vad kallar vi dessa dårar aSet?

 

Just det, Konsolkramare.... >:D

 

------

 

okej jag erkänner... final fantasy serien är bra...

speciellt ff8

 

 

 

 

 

 

 

Tips:

Kolla upp Black Isle's underbara spel... det är RPG's på hög nivå.

Baldur's Gate, Baldur's Gate II, Icewind Dale, Icewind Dale II och Planescape Torment....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo det kan man ju kalla dom... men efter som jag är föredetta konsolkramare så förstår jag.... men en sak jag inte förstår är hur man kan tycka att FF7 är kass... det är lungt det bästa ff spelet

 

aja smaken är som baken..... Spräckt >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

som aSet och Kanaljen sa så är FF7 det bästa i serien och är helt klart värt att köpa.

 

Det enda som är jobbigt är att vänja sig med hur personerna ser ut när man går på stan i spelet. De är fruktansvärt fula men det är ett gammalt spel....

Det som är bra är bakgrunderna de är riktigt bra och några filmer som är halvbra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Av de senaste Final Fantasy-spelen, alltså sjuan och framåt så tycker jag nian är klart snyggast, men jag gillar faktist grafiken mer i sjuan än i tian.

 

Snyggast:

 

Final Fantasy 9

Final Fantasy 7

Final Fantasy 10

Final Fantasy 8

 

Märk väl att jag rankar dem på estetisk "snygghet" och inte teknisk sådan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker att FF10 är bland de sämre spelen i serien.

 

det har inte det som gjorde de tidigare spelen bra. Spheer griden gjorde det bara jobbigare och det där som dom sa att det skulle gå att forma sin karaktär lite som dom ville var bara BS.

Om man vill går man runt den rätt så lätt. Jag blev även besviken på att den svarta magin var så svag. Mina favorit magier blev fjompiga och dev var inga problem att göra skada över 9 999.

 

9 är rätt så dåligt men tack vare karaktärerna (särskilt vivi) gjorde spelet spelbart åtminstånde.

 

8 var det näst bästa spelet i FF historien (obs jag har inte spelat FF6 än) det hade en bra story liksom del 7. Samt att jag älskade junktion funktionen som vissa hatade fattar inte varför.

 

7 är det bästa spelet i serien för det har en underbar story karaktärerna är bra. Särskilt Yuffie som gör att man bara vill dra ur henne ur TVn och mörbulta henne när hon snor ens dyrt förvärvade materia. Det är det osm gjorde spelet bra. Det finns karaktärer som man gillar och de som man hatar.

Inte som i övriga delar då man hatar ex Matser Seymore pga att han är så grymt ful. Samma med Kuja (tror han hette så) FF9's sista boss som också var ful. FF8 hade en sista boss är helt okey, Greiver räddar ultimecias former och gör spelet till det näst bästa i serien.

Sedan har vi Sephrioth den solkart grymmaste sista bossen i FinalFantasys historia. Vissa säger att Kefka är grymmare men som sagt så har jag inte spelat FF6

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Faktum är att det aldrig har känts så skönt att spöa en boss någon gång som i FFVII. Åtminstone i mitt fall hade det mycket att göra med en viss händelse i slutet av disc 1. Sephirots största synd.

Håller med om att det är det bästa spelet i serien. FFVI är också jäkligt bra men kommer inte riktigt upp i samma klass. Spelvärlden är ju iofs väldigt splittrad i frågan. De flesta tycker att FFVI och FFVII är de bästa spelen men det verkar vara 50/50 i frågan om vilket av dem som ligger i täten.

 

Håller helt klart med om att FFX är det sämsta hitills, med undantag för FFX-2. Fast för mig var det karaktärerna och storyn, som dessutom är väldigt lik den i Grandia 2 av någon anledning, som gjorde spelet dåligt. Och varför plockade de bort den traditionella världskartan? Det är ju en av anledningarna till att spelet känns superlinjärt.

Förutom Star Ocean III har det inte kommit ett enda rpg till PS2 som har varit över medel. Förbaskat tråkigt. Hoppas verkligen att de skärper till sig lite och gör FFXII bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Håller med om både materiasytemet och handlingen även om det är en relativt vanlig "rädda-världen" handling. Men sen är det även spelkänslan och att det finns så sjukt mycket grejer att göra vid sidan om att klara spelet. Även friheten i spelet, att man kan flyga vart man vill(förutom round-island), även karaktärerna är nåt att älska. Jag gillar nog det mesta med spelat faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag älskar karaktärerna, storyn, miljöerna, den mörka stämningen och naturligtvis musiken. Det enda rollspelet som ens kommer upp i närheten av FF7 nivå av superbra är nog Suikoden 2.

 

Fast det är en del saker som inte är så bra med spelet.. Jag tycker många av ljudeffekterna är helt bedrövliga, speciellt när man brassar på med en mäktig Aeon tex Bahamut. Då låter det som helvetets egna TVbrus försöker ta sig ut ur högtalarna. Annat som är dåligt med spelet är... hmm.. är.. nä det var nog bara det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man kollar på vilka kåtar som har blivit mest kända så är det just som från FF7, kanske just för att det är det bästa spelet genom tiderna!

 

Men som jag ser det, så kommer det vara jäkligt kul att se vad det blir av den lilla spinn-off:en.

 

 

Med stor väntan väntar jag på den!

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII kommer inte att bli ett rpg spel, utan det kommer att bli ett action-äventyr a la tredjepersonsperspektiv.

 

 

"DIRGE of CERBERUS begins with the sudden appearance of a mysterious group raiding local towns. They are known as the Deep Ground Soldiers (DG Soldiers), a band of warriors driven to hide underground because of the disastrous Meteor. Our hero, Vincent Valentine, is somehow connected with these events, yet in what way remains unclear. And when the world is veiled in darkness, it is his revolver that will ring out the dirge ... But Vincent won't be alone -- he'll be joined by other characters from FINAL FANTASY VII."

 

Under årets E3 så Square-Enix passade på att förklara lite kort om ett ( i detta fallet Dirge of Cerberus) av de tre nya FFVII spin-off spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En sak jag har märkt är att PC versionen inte alls har samma känsla som när man spelar på konsol, orkar knappt spela en halvtimme på pc medans jag kan sitta flera timmar på konsol versionen utan att tröttna.

F.ö är PC versionen baserad på platinum versionen, personligen gillar jag den första versionen bäst (inte så mycket skillnad, mest text skillnader).

 

Så ja, bästa spelet någonsin absolut värt till konsol, pc vet jag inte dock om jag är så förtjust i.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah, har börjat spela FFVII igen, är vid savepointen precis före man faller ner genom taket i kyrkan, där man träffar Aeris andra gången.

Många trevliga timmar kvar med andra ord..

 

man tänkte inte på det då, men man märker det nu, grafiken är lite daterad.

Fast tack vare allt förrenderat så ser det lika vackert ut som jag minns det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...