Hoppa till innehåll
Anime.se

Final Fantasy 7


ThoseN
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 3 years later...

Final Fantasy VII är och förblir en måttstock i alla kommande RPG'er för mig personligen. När det kom 97 så var det grymt snyggt, det kan ju tyvärr inte mäta sig med dagens grafiska prestationer, det har ju trots allt 10 år på nacken. Men, faktum kvarstår, storyn är helt otrolig karaktärer är skitbra placerade i den värld som Square skapat. Denna future-realistiska värld ger en perfekt bild av spelet.

 

Storyn är engagerande och tar upp några av dagens viktiga frågor. Shinra, det stora onda företaget som genmanipulerar folk och suger ur livs energi ur jorden känns igen likså den allt så underbara huvudpersonen Clouds personlighet som den mörka emo karaktären med ett dolt förflutet. Detta är lika klassiskt som rollspellshjälten som i början av spelet sprang omkring och kastar krukor.

 

Dom som inte kan erkänna FF7 som ett bra spel för tidsåldern '97 måste vara lika djupa som en vatten pöl, som tur är så finns det spel för er med, detta kallas CS.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah, är det tio år gammalt nu.

Dock spelade man spelet för första gången runt när denna tråd skapades.

 

Det är inte CS som gäller för oss andra, det kallas För Final Fantasy VIII.

det är nyare men lirade man inte ff7 då så

 

:|

 

Redan då var det på tal om en FF7 remake men har vi sett någon sådan nej...

Jag vill se en sådan fortfarande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yepp, ff7 släpptes hösten 97 så det är ganksa precis 10 år sedan ;)

 

Personligen så vill jag inte se någon remake.. hade varit sjukt kul att få se allt i en snyggare förpackning men, om dom skulle misslyckas med det så skulle ett av världens bästa spel gå förstört och bli bortglömt. Det är mycket känslan som vilar över dom fyrkantiga kropparna som springer omkring på skärmen :P

 

Men visst, vore kul att få se göra Square göra en snygg remake på det men, jag ser fram mer mot Crisis Core som kommer snart ;)

 

Föresten så tankade jag ner PC versionen av spelet (eftersom min ps1 inte är användbar tackvare kaffe i maskineriet). Den första bombnings sekvensen som man såväl känner igen känns mysigt nostalgiskt. Sjukt kul är även att första bossen som man möter finns det en förklaring på hur man ska döda i handboken på PS versionen :D

Har precis kommit till Savepointen i Shinras huvudkvarter där man om en stund tar sig ut ur midgar för första gången ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
...

 

Gjorde faktiskt detsamma nyligen, då jag fick suget efter FF7 igen, och vad ska man säga... Spelet håller fortfarande. Jag kan än idag inte hitta något dåligt i det spelet. Visst grafiken är kanske inte den bästa NUMERA, men det gör ju att man fokuserar mer på storyn och hur karaktärerna i spelet utvecklas på ett personligt plan.

 

Angående Crisis Core så, det kommer väl bara till PSP? Lite synd men jag har faktiskt seriöst övervägt om det är värt 1500+ kr för att inhandla den konsolen, mer eller mindre enbart för att kunna spela Crisis Core.

 

Lite synd att det tog så lång tid att få med Zack som huvudperson i ett spel, med tanke på att han är förmodligen Clouds, huvudpersonen i världens genom tiderna bästa spel, största förebild.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Det har ju redan släppt första klippet på hur det kommer se ut i den nya versonen av ff7. Det ser ju riktigt snyggt ut.

Det var bara ett tech-demo villket tydligt sägs i videon, alltså inget spel eller något och endast gjort för att visa upp PS3s kapacitet. Visserligen tror jag att det kommer förr eller senare då det skulle vara en bra avslutning på "The Compaliation of FFVII".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag spelar detta roliga spel men sitter fast. Jag hoppas någon här kan hjälpa mig med dessa fyra problem.

 

1; Vad ska man göra i Wutai? Och hur träffar man Yuffie?

 

2; Var någonstans får man tag på en keystone? Och hur tar man sig då dit?

 

3; Hur tar man sig igenom Sleeping forest?

 

4; hur öppnar man kassaskåpet i mansionet i nebilheim? Jag har koden och går i rätt riktning men det säger ändå fail. Är någon av dessa koder fel?

h36 v10 h59 h97

 

Jag har suttit i evigheter och åkt runt med Cid´s trasiga flygplan utan att finna något

Tack på förhand//X-Milla

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Angående Crisis Core så, det kommer väl bara till PSP? Lite synd men jag har faktiskt seriöst övervägt om det är värt 1500+ kr för att inhandla den konsolen, mer eller mindre enbart för att kunna spela Crisis Core.

 

Lite synd att det tog så lång tid att få med Zack som huvudperson i ett spel, med tanke på att han är förmodligen Clouds, huvudpersonen i världens genom tiderna bästa spel, största förebild.

 

Det var ju på planer att CC skulle släppas till Wii ett tag. Alla rasade.

Men det är ute på japanska nu. US releasen är palnerad till i mars så man får väll hålla i tassarna ett tag. Som ATT man skulle lyckas. Har tankat JP versionen men fattar inte ett skit. Ser grymt coolt ut dock :P

 

Skapade dessutom en annan tråd för just Crisis Core:

http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=6075

 

Sen så om du ska köpa en PSP idag så kan jag verkligen tipsa om PSXcare i Sthlm, en PSP med custom FW för 2000kr. Då är det bara att tanka ner o köra spelen. Det har ju kommit sjukt mycket bra titlar till PSP på sista tiden så för mig var det ett värt inköp ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Halloj!!

 

Nu har jag gått vilse!!

 

Jag söker efter platsen där solen aldrig lyser. Jag vet att det är Midgar men vart hittar man nyckeln?

 

Och vart hittar man stället där Bugenhagen säger att man ska finna, medan han står och läser ancientspråk??

 

Ledsen för sent svar men här kommer det i alla fall:

Nej, det är bra tänkt med tanke på vad Cloud säger i början av spelet men det är faktiskt fel.

Om du tar ubåten och åker under ytan något varv runt northern continent så kommer du hitta ett litet hål som du kan åka in i, där inne hittar du nyckeln.

Det är väldigt fattigt med ledtrådar vart den är i spelet, första gången som jag körde igenom det så letade jag igenom hela spelet innan jag hittade vart den j**vla nyckeln var.

Där har du det i alla fall B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej, jag älskar alla FF spelen, min rankning är som följer:

 

1. FF6 (ja jag vet det var tufft men jag älskar det)

2. FF7 (bra story, underbara karaktärer, älskar allt med det helt enkelt)

3. FF8/FF10 (kunde inte dela på dem, dem är underbara på sitt sätt fast jag gillade inte spheregriden, men den vägdes upp av en underbar story)

 

resten kommer efter här orkade inte ta med alla. MEN Chrono Trigger måste alla spela FF i all ära men det är ett underbart RPG spel som faktiskt i jämnförelse med FF så delar det första platsen med lätthet. och då menar jag SNES versionen, letar fortfarande fram den gamla konsolen på vinden med converter och allt och börjar spela FF6 (vi kallar det så här för att alla ska fatta) och chrono trigger. <3<3<3<3<3<3<3<3<3 man kan inte annat än att älska gamla NINTENDO okej kalla mig vad ni vill jag tar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med, men eftersom du nämde Chrono Trigger så kommer man ju att tänka på Chrono Cross, det är ju en titel som man kan kolla upp om man inte känner att gå tillbaka så långt som till 16 bitars. Bra story och har till idag ett av dom mest (av mig) älskade strids system.

 

Lite off topic dock ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...
  • 3 weeks later...

FFVII är underbart! De är de första rollspelet jag någonsin spelade och har varit ett troget fan enda sen dess. Fast nu så har ju de kommit en hel del spinnoffs vilket jag tycker både är bra och dåligt. Square enix skulle ha slutat med fler spinnoffs efter Advent children och Crisis core. Jag tyckte tyvärr att Dirge of cerberus bara var ett onödigt tillägg av spelets story.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...