Hoppa till innehåll
Anime.se

Kommer det mer Gundam?


bonum22
 Share

Rekommenderade inlägg

kommer det komma nån ny Gundam serie eller var gundam 00 sista?

 

De släpper Gundam Unicorn med ett par månaders mellan rum, sen ska gundam 00 filmen komma och gundam seed filmen. Och oddsen att det inte kommer fler gundam-serier efter dem är väldigt låga, gundam är ett alldeles för stort, känt och inkomstdrivande märke.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

k

 

 

har en annan fråga också om nån som kan nån hört mer om macross om det kommer mer eller var frontier sista

Förutom den andra Frontier-filmen finns det inga tecken på att det ska komma något mer. Dock så vet man aldrig om det är den defenitivt sista, mellan Zero och Frontier var det 4 år precis som det var mellan Macross 7 Dynamite och Zero. Så, med tidigare dessa som måttstock så kanske vi kommer se en ny Macross år 2014.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 9 months later...

På Crunchyroll står att läsa att Bandai ska introducera nästa Gundam-serie: miljö, handling, mecha, karaktärer och så vidare. Så det låter ju som att det blir en ny "franchise", med ny tidräkning och allt sånt: den senaste var AD-tidräkningens Gundam 00.

 

Regissören av Gundam 00 säger för övrigt att flera ur arbetslaget, dock inte han själv, arbetar på det nya verket.

 

 

 

Vad skulle ni vilja se i en ny Gundam-serie?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och då var det sagt: i höst kommer Brave Mobile Soldier Gund-

 

Förlåt, Gundam AGE. Verkar bli en barnserie: kolla bilderna (bild 1, bild 2, bild 3). Mangaversionen kommer att gå i tidningen CoroCoro Comic, som haft/har serier som Beyblade, Pokemon, Duel Masters, Mushiking och andra varumärken som lanserats i en drös format för barn.

 

Hoppas att seriens första slutlåt går typ "Anime da! Anime da! Honto no koto sa!"

 

Källa och bilder: dtshyk på MAL.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror mitt största problem med Gundam AGE är nog att franchisen hamnat i en ond cirkel av att "sälja gunplas". Sedan SEED har det varit väldigt populärt att köra flera olika Gundams i sin line-up. 00 hade fyra olika gundams i sina ledande roller, som sedan blev ännu fler när de uppgraderades och gav Sunrise/Bandai ännu större chans att sälja ännu fler modeller!

 

I slutändan ser det dock ut som en serie för "tweens" som en twittrare sa. Men i samma veva förklarade han sina tankar på följande sätt också;

"There's disappointment, yes. But I want to look on the brighter side in that it's an attempt to diversify revenue sources and ensure the continued longevity of the franchise. & if it survives, the wants of traditionalists like us will be met."

 

Om sådant är fallet kan jag förstå Sunrise.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv tyckte jag att redan Z Gundam var en rätt dum (men välgenomförd) idé. Vissa kanske tycker att en ny kalkon-Gundam är bra för att det ger pengar till en eventuell ny UC-Gundam, men redan UC-universat är onödigt överlastat.

 

Varför inte en ny Ideon eller Xabungle, bortsett från att det också vore en dum idé?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förlåt' date=' Gundam AGE. Verkar bli en barnserie: kolla bilderna (bild 1, bild 2, bild 3). Mangaversionen kommer att gå i tidningen CoroCoro Comic, som haft/har serier som Beyblade, Pokemon, Duel Masters, Mushiking och andra varumärken som lanserats i en drös format för barn.[/quote']

Oh herregud...seriöst? Göra gundam till en barn anime, nu är jag besviken på Sunrise

 

Nåja posivtiv sak är att... gundamen ser..okey ut, ser ut som en mix mellan Gundam rx-78 och Gundam Exia och den röd versionen påminner mig lite om Gundam Maxter från G Gundam, men förutom det så har jag verkligen inget hopp om detta...Dem ska visst till och med göra så att model kiten kan bli ihopsatta av barn :tireddrop:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Fråga mig inte hur, fråga mig inte varför, men Mobile Suit Gundam: The Origin ska få en animéversion.

 

För den som inte vet är Gundam: The Origin en manga som gått från 2002 till nu, tecknad av Yoshikazu Yasuhiko, karaktärsdesigner och animationschef på original-Gundam från 1979. Det knasiga är att Gundam: The Origin, så vitt jag vet, är en ganska rak mangaversion av just original-Gundam från 1979, så då innebär det väl i praktiken en remake? :blank:

 

idrougge om 3... 2... 1...

Spoiler
KG4rL.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ser ett stort problem med det här, och det är budgeten. YAS tecknade nästan ihjäl sig på original-Gundam, och sedan dess har han mig veterligen gjort en (1) tv-serie samt några filmer. Utan Yasuhikos teckningar blir en filmatisering helt meningslös, och frågan är om produktionen håller en takt där han kan medverka på ett meningsfullt sätt.

 

Sen kommer den nog att se rätt äcklig ut ändå, tack vare alla tekniska framsteg som vietnamesiska bakgrundstecknare och koreansk genga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ställer mig positiv. Med tanke på hur bra Unicorn nu varit, och med ett antagande att det troligtvis kommer bli en OVA och inte en serie, så kan det här bli hur bra som helst. Jag har inget emot att se en remake av originalet, då den fortfarande står mig kärt om hjärtat. Som jag förstått skiljer ju sig The Origin från originalet också, så jag ser fram emot att se skillnaderna!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
Denna information som jag hittade om Ring of Gundam får det att låta ännu mer som att G Reko och Ring of Gundam kan vara besläktade: Ring of Gundam utspelar sig långt efter UC-tiden och innehåller rymdhissar. Dessutom har ju Tomino pratat om att göra Ring of Gundam till en film, om han hittar sponsorer.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...
Fråga mig inte hur, fråga mig inte varför, men Mobile Suit Gundam: The Origin ska få en animéversion.

 

För den som inte vet är Gundam: The Origin en manga som gått från 2002 till nu, tecknad av Yoshikazu Yasuhiko, karaktärsdesigner och animationschef på original-Gundam från 1979. Det knasiga är att Gundam: The Origin, så vitt jag vet, är en ganska rak mangaversion av just original-Gundam från 1979, så då innebär det väl i praktiken en remake? :blank:

Det tog oväntat länge, men nu har den äntligen fått ett datum. Eller snarare ett år: 2014 ska The Origin komma.

 

Datumet (året) visade sig vara falskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

Gundam Creator Yoshiyuki Tomino's Newest Series Slated for 2014-2015 skriver Crunchyroll. G Reko? (Red.: en liten bild på ANN.)

 

Den som är otålig kanske, kanske, kan ge sig till tåls med Gundam Build Fighters, en anime om att bygga plastmodeller av Gundam-robotar. Typ som Model Suit Gunpla Builders Beginning G.

Redigerad av Sceleris
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Sunrise har ansökt om ett varumärke, "Gのレコンギスタ", G no Reconquista. (Troligtvis G-Reco.) "Reconquista" är de europeiska kungarnas återerövring av Ibiriska halvön (Spanien, Portugal etc) från muslimerna under medeltiden, och som källan säger så står det för att vinna tillbaka mark och ära. Tolka titeln som ni vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

Det hölls ett Gundam-evenemang där de pratade om nya projekt.

 

Gundam Reconguista of G / G-Reco: Tomino regisserar, det utspelar sig efter UC-tidslinjen, kommer hösten 2014.

 

Gundam the Origin: Animeversionen kommer inte att återberätta mangaversionen, som i sin tur var ett återberättande av original-TV-serien från 1979; animerade Gundam the Origin kommer att behandla berättelsen om Chars ursprung i form liknande den som Gundam Unicorn. Fyra delar, första delen ute våren 2015.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oho, Origin kommer förhoppningsvis bli intressant, kommer den vara i OVA form precis som Unicorn (med andra ord hur lång tid som helst mellan delarna)?

Tv-seriens stil påminner på något vänster mig om Eureka seven och den verkar vara lite mer i stil med de "vanliga" gundamseriena till skillnad från build fighter och förhoppningsvis bättre än gundam age. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...