Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime hösten 2010


wilfried
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

En annan chartgörande sida med ett par kommentarer om ovanstående chart i kommentarfältet.

 

Men det ser ju ut som en trevlig säsong. Nästan allt låter som nåt jag i alla fall vill ta en titt på. Väntar och ser hur mycket anime diverse omständigheter låter mig att se på, men en jag definitivt kommer att se är Panty & Stocking.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ska nog kolla in några serier. Ska försöka att se färre redan färdiga serier, så att jag inte faller i frestelse och ser dem i sträck (och därmed försummar viktigt skolarbete och annat som måste göras).

 

Titel: Star Driver

Varför: Från Bones (Eureka Seven, Soul Eater, Darker than Black, Sword of the Stranger, Xam'd, Heroman) väntar jag mig hyfsat animerade actionscener med skön figurdesign. Regi av Igarashi som gjorde Soul Eater (bra timing i action och humor) med manus av mini-pretto-Yoji Enokido (FLCL, Melody of Oblivion, Diebuster) som inte sällan smyger in sexuella motiv i sina manus.

 

Titel: MM!

Varför: Ser ut som en dålig lättroman-animé. Med de låga förväntningar som det för med sig så finns det en liten, liten chans att jag kan bli glatt överraskad.

 

Titel: Togainu no Chi

Varför: Slagsmålsserie? Inte att missa!

 

Titel: Kami Nomi zo Shiru Sekai

Varför: Följer mangan, som är småsöt och kul på ett ytligt sätt.

 

Titel: Soredemo Machi wa Mawatteiru

Varför: Shaft. Shafts idiosynkrasi börjar bli väldigt uttjatad, men serien kanske har en käck öppningslåt om inte annat.

 

Titel: Ore no Imouto ga Konna ni Kawaii Wake ga Nai

Varför: Med en titel som en porrdoujin har jag inte råd att missa det. Jag väntar mig en imoutocon-serie.

 

Titel: Panty & Stocking with Garterbelt

Varför: Arbetslaget bakom Gurren Lagann är tillbaka för att göra en stiliserad actionserie full med sex och våld, med TV-sändning på en kanal med utlovad frihet från censur!

 

Titel: Kuragehime

Varför: Baserad på en prisvinnande jousei-manga! (För vuxna kvinnor, alltså.) Durarara-regissörens nästa serie, fast manusförfattaren hade ingen imponerande meritförteckning.

 

Titel: Bakuman

Varför: Baserad på Death Note-skaparna Ohba och Obatas senaste succémanga. Den väldigt verksamma manusförfattaren Reiko Yoshida har medverkat i serier av väldigt varierande kvalitet, så jag tror att det hänger på regissörerna här: Kasai (Major, Honey & Clover, Nodame Cantabile, Aoi Hana) har väl varit hyfsad, men Akitaya, den andra halvan i duon, har inte varit serieregissör.

 

Titel: Tantei Opera Milky Holmes

Varför: Om jag inte ser den så kanske idrougge dödar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag som fått intrycket att Bakuman bara var halvbra.

 

Titel: Ore no Imouto ga Konna ni Kawaii Wake ga Nai

Varför: Med en titel som en porrdoujin har jag inte råd att missa det. Jag väntar mig en imoutocon-serie.

Väntar mig att lillaystern drar in sin bror i en massa galenheter han inte vill vara med i. Låter inte lika kul som imoutocon :/

 

Hur är det med Hakuouki förresten? Var första säsongen nåt å ha?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag som fått intrycket att Bakuman bara var halvbra.

Jag ser skrämmande mycket fram emot Bakuman.

 

Hur är det med Hakuouki förresten? Var första säsongen nåt å ha?

Första säsongen var helt OK och jag ser lite fram emot hur det kommer att utspelas. Men du klarar dig lika bra att inte ha sett den. Inget banbrytande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Ore no Imouto ga Konnani Kawaii Wake ga nai" blir det till 100% säkerhet.

Den handlar ju om #ähum..host host...# spel...

Kort namn också, blir enkelt att säga till polarna.

"Vad ser du för animé nurå ?"

"ehh..ore nnomotgakawaiibakka eller så "

Fortune Arterial, är inte det ett spel ?

MM! verkar man kunna identifiera sig med huvudkaraktären.

Ger nog Tantei Opera Milky Holmes en chans också

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag ser på denna höstsäsong kommer nog helt bero på vad som dyker upp på Crunchyroll. Förrutom diverse uppföljare till storbystserier kommer jag nog ge det mesta jag har tillgång till utan fansubbar en chans. Annars har jag länge sett fram emot Iron Man-animen, och Bakuman verkar också intressant.

 

Dock flyttar jag hellre till den dimension där listorna som Sceleris länkade till gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...