Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime hösten 2010


wilfried
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jag vet inte, jag tycker inte en radda serier baserade på videospel skulle vara mycket mer intressanta än en radda serier baserade på strippserier. Och varför Mystiska flickvännen X, efter vad man gjorde med Yumetsukai?

 

Fast jag skulle nog se på en hel Tokyo Babylon-serie, oavsett vad dom gjort av den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grejen med Mys lista är att den vid första anblick verkar lovande. Vem skulle inte vilja se en animerad Tomas hjärta? Men sen infinner sig den bistra verkligheten: Ingen har någonsin kunnat animera något av Keiko Takemiya på ett vettigt sätt, än mindre Moto Hagio. Och dagens animéskapare är såna patetiska klåpare att de serier vi faktiskt får är höjden av deras förmåga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, dagens industri ger jag minimalt förtroende, vare sig det gäller Den mystiska flickvännen X, Tomas hjärta eller en ny Gegege no Kitarô.

 

Fast om jag fick bestämma hela animesäsongen skulle nog hela animebranschen gå i konkurs för att ingen ville se så obskyra projekt.
Då skulle den i alla fall dö med något enda mått av heder, istället för att som nu vara ett lik utsatt för en konstant kampanj av sadomasochistiskt orienterad nekrofili.

 

Men allvarligt, en Superboy-serie i något slags japansk-amerikanskt samarbete skulle jag inte se som helt orealistiskt. Fast risken är förstås att det skulle bli en om möjligt ännu sämre animerad andlig uppföljare till James Bond, Jr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast jag skulle nog se på en hel Tokyo Babylon-serie, oavsett vad dom gjort av den.

Exakt, det känns som om de verkligen slösade bort chansen när de bara gjorde två avsnitt, även om det var lite extra bonus eftersom det var helt nytt material i dessa.

 

Grejen med Mys lista är att den vid första anblick verkar lovande. Vem skulle inte vilja se en animerad Tomas hjärta? Men sen infinner sig den bistra verkligheten: Ingen har någonsin kunnat animera något av Keiko Takemiya på ett vettigt sätt, än mindre Moto Hagio. Och dagens animéskapare är såna patetiska klåpare att de serier vi faktiskt får är höjden av deras förmåga.

Eftersom det är min drömsäsong kommer alla projekt förstås bli perfekt hanterade. ;) Men jag förstår vad du menar. Tyckte att det lilla jag orkade se av Blade of the Immortal-animen verkade vara skit, så drömprojekt på pappret är väl inte alltid det i verkligheten.

 

Men allvarligt, en Superboy-serie i något slags japansk-amerikanskt samarbete skulle jag inte se som helt orealistiskt.

Jag tycker att de ska satsa på sina yngre superhjältar. Jag valde Superboy som exempel, men det finns även gott om andra serier som skulle passa i just animestil. Varför gör de inte anime av Runaways, som specialskrevs för att fånga in just mangaläsarna? Nej, jag förstår inte hur DC och Marvel tänker riktigt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Star Driver -- Bones gör en Gurren Lagann?

Hoppsan! Det var en tvättäkta Sailor Moon-förvandling i den trailern! :P

Precis vad jag satt och tänkte.

 

Vet inte vad jag ska tycka om den serien egentligen om jag ska utgå från trailern. Att jag är mindre intresserad av att se denna än Heroman säger nog det mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Panty & Stocking trailer:

 

Jag blir gladare och gladare ju närmre den här kommer :)

Om det är något jag lärt mig med åren är att man inte ska döma en animé efter dess teckarstil men just i det här fallet ser stilen verkligen Cartoon Network-vidrig ut. Fanns väl inget annat i trailern som direkt lockade mig heller, särskilt inte "låten" (a.k.a. kvinnostönandet) så det blir nog att avvakta lite med denna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte en höstserie, men jag läser att Hourou Musuko (Vandrande son) ska bli Noitamina-serie i januari tillsammans med Fractale.

 

Jag hade inte hört talas om Hourou Musuko, så jag kollade in mangan. Det handlar om en kille och en tjej kring 10-11 år med könstillhörighetssvårigheter. Killen vill bli tjej, och tjejen vill bli kille. Än så länge ser det bra ut, som drama med medkänsla, utan att det blir konservativt eller exploativt. Mari Okada ska stå för manus och sammansättning, hon har ju tidigare skrivit en del uppskattade dramaserier. Regissör blir Ei Aoki som bara ansvarat för Girls Bravo och Ga-Rei: Zero, men har uppskattats som delregissör i andra verk.

 

Fractale är den andra samtidiga Noitamina-serien, något slags scifi-fantasy med manus av ovanstående Okada, regi av Kannagi-Yutaka Yamamoto (som har en del... intressanta idéer) och berättelse av Hiroki Azuma, en kulturkritiker som studerar japansk popkultur med fokus på otaku. En av hans teser är, och nu citerar jag mig själv, "att otaku har byggt upp ett slags 'databas' av element relaterat till berättelser, utseende, arketyper och så vidare -- som ett slags undermedveten samling klyschor, ungefär -- och att otaku bedömer moderna verk utifrån hur de följer databasen". Som jag har sagt annorstädes är jag nyfiken på vad för slags berättelse en sån kulturkritiker har att komma med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Panty & Stocking trailer:

 

Jag blir gladare och gladare ju närmre den här kommer :)

Om det är något jag lärt mig med åren är att man inte ska döma en animé efter dess teckarstil men just i det här fallet ser stilen verkligen Cartoon Network-vidrig ut. Fanns väl inget annat i trailern som direkt lockade mig heller, särskilt inte "låten" (a.k.a. kvinnostönandet) så det blir nog att avvakta lite med denna.

Jag kunde inte hålla med mindre. Både tecknarstilen och en låt gjord på stön tycker jag är roligt i sig. Det är precis den galenskap som jag gillar hos Gainax.

 

Eller jo, jag kunde hålla med dig mindre för jag håller med om att man kan döma den här efter tecknarstilen i större mån än annat. Det lär inte vara någon djup story direkt icon_cool.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hourou Musuko är väldigt, väldigt bra. Mangan kommer på engelska snart, med titeln Wandering Son. En av få genuint respektfulla och seriösa skildringar av transpersoner i japansk manga. Samma mangatecknare som gjorde Aoi Hana - Sweet Blue Flowers. Om animeversionen blir ens hälften så bra som mangan kommer den att bli fullkomligt fantastisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hourou Musuko är väldigt, väldigt bra. Mangan kommer på engelska snart, med titeln Wandering Son. En av få genuint respektfulla och seriösa skildringar av transpersoner i japansk manga. Samma mangatecknare som gjorde Aoi Hana - Sweet Blue Flowers. Om animeversionen blir ens hälften så bra som mangan kommer den att bli fullkomligt fantastisk.

Det var den bästa sporren för att se Aoi Hana jag hört, för Hourou Musuko-mangan är verkligen fin och respektfull. Jag har höga förväntningar inför TV-serien. Aoki får nog inte för sig att göra något jättedumt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skall försöka titta på Iron Man, försöka...

Jag är i valet och kvalet, men jag vet inte om jag orkar bry mig utan RDJ som Tony, och han lär väl knappast vara så pengadesperat att han ställer upp som röstskådis ens i den amerikanska utgåvan...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...