Hoppa till innehåll
Anime.se

30 dagar i animens tecken (2010)


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Mjo, det är sant, fast min tanke med tråden var att varje (huvudsakligt) inlägg skulle skrivas med en utgångspunkt i stil med "du har fått plats i en animétidning att skriva en krönika; detta är ämnet". Alltså en mer personlig och referensbefriad liten historia. Som sådant blir det mindre diskussionsämne och mer... monologämne?

Det var det jag menade, även om jag uttryckte mig illa.

 

(Om det ska få bli en återkommande grej så bör inte heller ämnena bli för generella, typ "skriv om moé", för då blir det ännu svårare att komma på nya -- samt att lite inramning och begränsning ofta gör det lättare att komma på en vinkel att skriva ur.)

Det funkade bra att vara generell första gången, men jag håller med, mer specifika frågeställningar kan säkert vara en bra idé nästa år.

 

Skulle 15 ämnen på en månad istället för 30 vara bättre?

Nej, ett ämne/dag är helt okej. Men man kan ju ta varannan dag "favoritblablabla", varannan dag "monologämne".

 

På så sätt hinner man ta igen sig. Och de tyngsta/intressantaste ämnena under först veckan, då flest är aktiva i tråden och folk har mycket ork kvar att skriva. Så tar man lättare ämnen som "favoritintro" eller liknande mot slutet och ett stort, maffigt ämne sista dagen som du gjorde i år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...