Hoppa till innehåll
Anime.se

Tänker anordna konvent som gymnasieprojektarbete.


Jonti
 Share

Vad tycker ni?  

6 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad tycker ni.

    • Oj, vad bra initiativ! Jättekul!
      0
    • Haha, det där kommer aldrig gå att genomföra ändå.
      1
    • Hoppas det kommer gå bra, men är inte själv intresserad/bor för långt bort
      5
    • Awesome! Jag skulle komma!
      0
    • Jag är neutral/bryr mig inte
      0
    • Kasst förslag.
      0


Rekommenderade inlägg

Då alla treor på vår skola ska ha valfritt projektarbete så har jag valt att försöka anordna ett Japankonvent på skolan. Detta skulle mig veterligen bli det första liknande konventet någonsin i Kalmar/Kalmar län och detta är verkligen något jag vill göra..Plus att det är alldeles för lite konvent här nere i södra Sverige anyway. Hoppas därför verkligen att detta kommer att gå att genomföra. Dock är det ju mycket som behövs göras. Ska först nu ansöka om ekonomiskt stöd från skolan för projektarbete och sen tänkte väl försöka anordna någon förening som kan hålla i det här (vet dock inte riktigt hur det går till med att starta en förening, så måste kolla upp det), fixa medarrangörer och dessutom sponsorer (vilket jag fick höra skulle vara lättare med en förening så..) Det verkar som att flera av de som läser japanska på vår skola är positivt inställda och kan tänka sig att hjälpa till en del också.

Preliminärt datum är sista helgen i mars eftersom att i april så sker utbytesresan till Japan för japanskläraren plus några få elever (vet inte vilka som får åka än), så då kan det uppstå problem, plus att i maj så ska vi ha projektredovisning plus att det verkar som att Ichicon i Växjö kommer att ha sitt konvent i maj. I juni är ju dessutom Uppcon också så..

 

Men ja, bara jag kan få ekonomiskt stöd, plus en del annan väl behövd hjälp, så tror jag absolut det ska gå att genomföra det här och ge denna region sitt troligen första Japankonvent någonsin.

 

Återkommer när jag vet mer, läsåret har ju bara börjat..

Postade även det här på Animecka och fick lite tips så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...