Hoppa till innehåll
Anime.se

Ståuppkomik


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

stand-up-comedy1.jpg

Här i tråden är det tänkt att tipsa och kanske visa roliga klipp från någon ståuppare.

 

Jag har sen några år tillbaka gått och snöat in mig på denna speciella humorattraktion och söker nu ståuppkomiker att se på. Kan säga så här att jag har väl sett det mest vanliga som dykt upp från USA och England så som Pablo Francisco, Jeff Dunham, Eddie Murphy, Eddie Izzard osv. Svensk komik är väl sisådär i min mening och det finns tyvärr inte alltför många bra ståuppare här i vårat avlånga land och har väl sett det mesta som har erbjudits här. Den ända som jag själv skulle kunna rekommendera är Johan Glans och till viss del David Batra och Magnus Betnér, Jag tänkte själv dra igång med ett klipp från en utav mina favorit ståuppare, Gilbert Gottfried.

 

http://www.youtube.com/watch?v=-gulqnL0u1I

Låt skratten börja!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här kommer några förslag ifrån mig! =)

 

Latino komiker :

 

Carlos Mencia - han drar lite rasbaserade och allmäna skämt (2st filmer va jag sett)

Gabriel Iglesias - Tjock komiker som drar polis och tjock skämt och så har han roliga ljud för sig (1 film jag sett)

 

Amerikanska komiker:

 

Dane Cook - Ganska stirrig men rolig komiker som pratar ganska random (2 filmer jag sett)

Stephen Lynch - komiker som sjunger roliga texter (2 filmer jag sett)

Kyle Cease - Kille som är ganska random men drar med ungdomsskämt (1 film och en Audio skiva)

Brian Regan - Awesome kul kille som gör roliga retard skämt med underbara minspel till (3 filmer en av dom finns på audio skiva)

Mitch Fatel - en handikappad komiker som drar många sex skämt (1 audio skiva har jag hört kommer även en DVD snart)

Tony Woods - en svart man som låter som han är HÖG hela tiden men skön som fan =) (1 comedy Special)

 

Indisk komiker:

 

Russel Peters - dock från canada men han har ursprung ifrån Indien och han drar många rasskämt =) helt underbar kille dock för han kör det så sådan varmt sätt ändå (3 filmer jag sett)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...