Hoppa till innehåll
Anime.se

Svansång


Najica
 Share

Rekommenderade inlägg

SS_cutin.jpg

"Det var en snöig julafton. Allt var fridfullt fram till att en stor jordbävning inträffade. Jordbävningen raserade staden, och de överlevande fann sig tvungna att arbeta för att hålla sig vid liv. Vissa blev galna och började råna andra, vissa klamrade sig fast vid Gud, medan vissa samlades för att leva ihop. De sex huvudpersonerna träffar varandra i en kyrka när de försöker finna skydd från snön. Vad kommer de att se och erfara i denna extrema situation...?" [Från VNDB, eventuella spoilers i screenshots där.]

 

Det är (till största delen) en berörande historia om hur människor kan bete sig och förändras när det normala försvinner och man konfronteras med något man inte kunde tänka sig innan. Det är ingen ljus eller glad historia, utan en rätt mörk sådan.

 

Det är lite svårt att sätta fingret på vad jag tyckte om den egentligen. Jag ogillade de delar som strider mot all moral (så som våldtäkt), men jag fortsatte ändå att läsa den.

 

Swan Song skulle funka mycket bra som en vanlig roman, då den är väldigt rik på text. Musiken som finns i den bidrar självklart till atmosfären. Det är intressant/bra att man får läsa ur de olika karaktärerna perspektiv, då det ger en större bild av "livet". De erotiska delarna av spelet är inte stora, och i min åsikt skulle man kunna skippa dem helt; det handlar mest om 2-3 bildrutor och är precis som resten av spelet mestadels text. Röstskådespelarna gör sitt jobb bra tycker jag.

 

TLDR-version:

Ett berörande spel om människor i en extrem situation som man ska undvika om man inte klarar av våld, våldtäkt och annat "mörker". Skulle jag sätta betyg på den så skulle den nog få en 8,5/10 av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...