Hoppa till innehåll
Anime.se

Strömmande anime


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej!

 

Jag ursäktar mig ifall jag missat ngt i denna tråd då jag är lite ny och bara skummade alla länkar.

 

Den sidan jag brukar använda för streaming som har haft nästan allt jag velat se, med engelska subs, är masteranime.

 

Eller är detta en tråd dedicerad till crunchyroll?

 

ah tack för tipset om [piratsajt] får kolla lite där :)

 

Btw slänger ut lite Gästpass till er ;)

http://www.crunchyroll.com/guest_pass?code=FE5SKMYUBHH

http://www.crunchyroll.com/guest_pass?code=9WYEUUGWTEN

http://www.crunchyroll.com/guest_pass?code=A7CGQ44SF56

http://www.crunchyroll.com/guest_pass?code=X6AYDN55FKE

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snabb fråga till alla crunchyrollsveteraner med premium membership och liknande men jag bara undrar om det är värt det, speciellt som svensk så en del anime inte är tillgängliga i vår avlägsna region. Finns det förmåner och i så fall vilka? Får man mer anime och snabbare? Eller är det bara för att bli av med ads?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag använder Crunchyroll för det mesta, bra kvalitet och snabb stream. Dock så finns det en jätte smidig app till chrome, "Crunchyroll Unblocker". Gratis, laglig att använda  (vad jag vet, annars borde det vara det för det är inte mer än rätt att vi borde få samma utbud!), så ligger denna appen som en ikon i webbläsaren som du bara klickar så tar den dig till crunchyroll med hela deras utbud! (gissar det är det amerikanska) :reallyhappy:   

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej!

 

Jag ursäktar mig ifall jag missat ngt i denna tråd då jag är lite ny och bara skummade alla länkar.

 

Den sidan jag brukar använda för streaming som har haft nästan allt jag velat se, med engelska subs, är [piratsajt].

 

Eller är detta en tråd dedicerad till crunchyroll?

 

Det är en tråd om all strömmande anime som vi kan se lagligt i Sverige. Sajten du nämnde var dock en piratsajt med illegala uppladdningar.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snabb fråga till alla crunchyrollsveteraner med premium membership och liknande men jag bara undrar om det är värt det, speciellt som svensk så en del anime inte är tillgängliga i vår avlägsna region. Finns det förmåner och i så fall vilka? Får man mer anime och snabbare? Eller är det bara för att bli av med ads?

 

Att slippa reklam är ett extremt gott skäl enligt mig. :happy: Men förutom det så har jag personligen några ytterligare anledningar till varför jag varit betalande CR-medlem sedan 2009.

  • Gratismedlemmar måste vänta en vecka på nya avsnitt (och mangakapitel).
  • Det finns anime som gratismedlemmar inte får se alls, med eller utan reklam.
  • Även om vi inte får se precis allt som de har köpt in, så är det mycket som vi får se.
  • Crunchyroll är precis den sortens tjänst som jag (bildligt talat) hade dödat för när jag var yngre! (Alltså tiden före ens Youtube fanns.) Att den finns känns fortfarande mirakulöst. Jag vill stödja den.
  • Jag har piratkopierat massor -- och gör det ännu -- så jag vill, enligt förmåga, ge tillbaka till branchen som producerar det material som jag älskar, även när jag inte tycker om det så mycket att jag vill köpa det och stoppa i min Blu-ray-hylla.
  • 10 dollar i månaden är en struntsumma. Även när jag varit utan pengar, och även under perioder när jag inte använt sajten, så har det varit en så obetydlig summa att jag inte brytt mig om att säga upp medlemskapet.

Med det sagt så finns det nackdelar. Dels att jag upplever att sajten laggar ibland, på ett sätt som Netflix inte gör, och dels att mangaappen till Android är buggig och laddar bilder långsamt.

 

Jag använder Crunchyroll för det mesta, bra kvalitet och snabb stream. Dock så finns det en jätte smidig app till chrome, "Crunchyroll Unblocker". Gratis, laglig att använda  (vad jag vet, annars borde det vara det för det är inte mer än rätt att vi borde få samma utbud!), så ligger denna appen som en ikon i webbläsaren som du bara klickar så tar den dig till crunchyroll med hela deras utbud! (gissar det är det amerikanska) :reallyhappy:   

 

Det är inte olagligt, men väldigt oönskat. Fast frågan är väl om det är mer eller mindre oönskat än piratkopiering. :happydrop:

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ser det ur en betalande kunds synvinkel (min egen då alltså), jag betalar samma pris som andra men får mindre innehåll för att jag bor i fel land... Jag kan inte tänka mig att det är mer oönskat än ren piratkopiering där skaparna inte får ett öre, nu får de ändå mina pengar och jag får min underhållning, båda parter vinner på det!

Sen är jag fortfarande en hycklare som RATAR allt med piratkopiering gällande spel men som kollar anime på piratsajter för att jag har svårt att antingen få tag i dem lagligt elr vet inte om jag kommer tycka om dem..   

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en tråd om all strömmande anime som vi kan se lagligt i Sverige. Sajten du nämnde var dock en piratsajt med illegala uppladdningar.

 

Oj!

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, jag var slarvig när jag läste igenom tråden. Det var verkligen inte min mening att dela något otillåtet!

 

Angående betaltjänster:

 

I min mening så tycker jag att det är superbra att crunchyroll finns, men jag tycker ännu inte att den har tillräckligt starkt utbud för att jag ska vilja betala för den.

Jag lutar mer emot ex funimations egen tjänst eller mot MusAnis tjänst.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Nu har jag prövat att använda mig av Funimations strömtjänst, men hjälp av Hola Unblocker, och det gick relativt skapligt, om än inte helt perfekt; jag var tvingen att använda Chrome i stället för Firefox, till exempel. Tjänsten i sig har faktiskt rätt så bra utbud, inklusive en del gamla serier--jag fick syn på både .hack//SIGN och Hellsing--men min stora biff med tjänsten är avsaknaden av möjlighet att stänga av undertexten. Ett krav från de japanska företagen, står det på FAQen; de är väl rädd för att japanska kunder ska få tag på rå anime billigt. Egentligen är det väl ett icke-problem för de flesta, men jag blir bara så less på principen. Bort med de japanska kunderna; pengar ska tjänas på DERAS vilkor, oavsett hur mycket eller lite det handlar om.

 

Hola Unblocker funkar även utmärkt på Crunchyroll. Till skillnad från Netflix, som tycks ha täppt igen den hålet. Synd, för det var deras utbud av äldre serier som fick mig att börja kolla på mer anime igen.

 

Nåväl, Crunchyroll har åtminstone Fushigi Yugi nuförtiden.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Är det någon som sitter och trycker på en invite till Crunchyrolls premiumtjänst? Jag tror att det har delats ut sådana tidigare i tråden och jag är rätt säker på att jag utnyttjade en sådan innan jag sedan blev en betalande medlem där. Sedan uppenbarade sig en ekonomisk svacka och den typen av lyx fick stryka på foten. Tills nu, för jag är extremt sugen på att se nya Berserk och jag vill också gärna se hur Crunchyroll har utvecklats under min frånvaro. Hojta till här i tråden eller skicka ett PM om ni vill bjussa på en invite. Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det någon som sitter och trycker på en invite till Crunchyrolls premiumtjänst? Jag tror att det har delats ut sådana tidigare i tråden och jag är rätt säker på att jag utnyttjade en sådan innan jag sedan blev en betalande medlem där. Sedan uppenbarade sig en ekonomisk svacka och den typen av lyx fick stryka på foten. Tills nu, för jag är extremt sugen på att se nya Berserk och jag vill också gärna se hur Crunchyroll har utvecklats under min frånvaro. Hojta till här i tråden eller skicka ett PM om ni vill bjussa på en invite. Tack på förhand!

 

http://www.crunchyroll.com/guest_pass?code=4XFLWJHDLSX

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 7 months later...
  • 1 year later...

Wakanim Nordic, den nordeuropeiska avdelningen av franska animestreamingtjänsten Wakanim, ska strömma Fate: Stay Night: Heaven's Feel I: Presage Flower den 10 maj, en dag efter filmen släpps på japansk Blu-ray 9 maj. Medlemskap kostar 5 euro/månad (ingen bindningstid), så det är ju billigare än att importera en Blu-ray för 800 spänn exklusive frakt och moms och tull och moms på tull och straffavgift och moms på straffavgift och……

https://www.wakanim.tv/sc/v2/catalogue/show/301/fatestay-night-heavens-feel-i-presage-flower

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
Den 2014-09-01 vid 08:55 sa Stekeblad:

Har sett 3/4 av nichijou och kommer inte kunna se resten. Som crunchyroll också skrev så är det synd att det kommer bara några dagar innan serierna tas bort.

Nyligen kom Nichijou / My ordinary life tillbaka till Crunchyroll, det tog nästan fyra år. Har precis kollat alla avsnitt från början, riktigt rolig serie!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Det har börjat ramla in rätt mycket schysst anime på Netflix nu. 😊 Både gammalt och nytt. Jag har gott om saker att titta på där och på CR så det lär fylla ut min tid. 

Det roliga är att de försöker hävda att det är "Netflix original Series" vilket ju är ett stort skämt. Hehe... 

De har ju bara köpt streamingrätten till serierna, de är inte inblandade i någon del av produktionen. 😆 

Nåja, de kanske lurar nån amerikan möjligen... 😁 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 11 months later...
38 minuter sedan sa Hikikomori:

Var kan jag se EVA i sin helhet, gärna med möjlighet att se Director's Cut-versionerna av avsnitt 21-24.

Netflix. Jag har inte kontrollerat att det är DC-avsnitten, men jag tror inte att Khara skulle skicka ut OA-avsnitten. De har även recapfilmen Death, samt End of Evangelion.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...