Hoppa till innehåll
Anime.se

Full Moon o Sagashite någon?


SkuttyWan
 Share

Rekommenderade inlägg

Finns det någon annan FMoS-fanatiker där ute i det avlånga landet? De jag känner som kollar på anime vägrar se serien då de anser att den är för tjejig, okej, den är tjejig men.. äh.. :P Vill i alla fall ha någon att prata med om den, så, finns det någon där ute? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att du ska säga till dina vänner att dem går miste om ngt riktigt bra.

Jag älskar serien och rankar den lätt bland de bästa jag har sett. Jag grät också rätt mkt när jag såg den...

Det tar emot så jävla hårt när man ser... Ja, ska inte spoila nu, men det är mkt feelings iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Underbar serie. Så många känslor som kom över mig då jag tittade på denna serie är inte sant. Många minnen också.

 

framför allt musiken gör denna serie värt att titta på.

Sedan hela storyn med Ödet, att bekämpa sitt öde är underbart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åhhh! Två personer! Och dessutom killar! ^^

Jag kände också otroligt mycket känslor när jag såg serien, den är underbar. Ah.. klart att man tappar orden nu när man för en gångs skull kan prata ut om vad man tyckte om serien. :rolleyes:

Jag skulle i alla fall gärna se en sässong 2 (stavade säkert fel där..), eller något liknande. Kanske inte blir så bra egentligen, då den egentligen slutar rätt så bra, men jag skulle nog sitta lika klistrad vid en ny sässong som vid den första. :)

Fast, mangan är kanske slut? Har inte läst eller kollat upp den alls..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En av anledningarna till att serien är så pass bra är slutet.

Jag tror inte alls på en Sesong2. Fast jag förstår din "eager" ;). Man vill ju alltid ha mer av det goda :)

 

Shit... Jag lyssnar lite på Fullmoons OST just nu. Shit asså vilka ryck man får... Rysningar asså :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Slutet är på sitt vis mycket bra.

 

Jag skulle dock inte ha något emot en pre-season där man får följa med någon som hade liknande problem som Mitsuki, fast innan hennes tid.

För en uppföljare med samma karaktärer skulle inte riktigt funka. Även fast jag skulle vilja se Mitsuki och Takuto växa upp...

 

Eternal Snow, Smile och Love Chronicle är totallt underbara.

 

säsong tror jag det stavas =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Basara: Jag förstår vad du menar. Jag vet inte, men det första som ploppa upp i huvet är Onegai Twins...

 

Jag kom att tänka på pre-queal (Vet inte hur det stavas) när du nämde pre-season.

Jag skulle kunna tänka mig att se hur livet var för Mitsukis mamma, pappa, takto, wakaouji etc... Skulle vara rätt häftigt.

 

Jag tycker endå att det är bra som det är. Helt underbar serie i vilket fall :)

 

Btw gome nasai för mitt lilla stavfel där ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaa, att följa Mitsukis föräldrar skulle nog inte vara så dumt. Men någon sådan serie kommer det väl aldrig bli.. :(

Jag är en riktig sucker för kärlekshistorier, därför jag skulle vilja se en ren uppföljare, hehe.. :)

 

Måste också sätta mig och lyssna på musiken nu. Får bli lite Myself.. ^^

 

Vanilla: Ohh.. du har mycket av det "goda" kvar att se då, är lite avundsjuk.. :) Minns inte riktigt vad som hänt vid avsnitt 34, men nästan hela serien är ju som sagt en snyftare rakt igenom..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, det vore en idé ElgeN. Något sådant skulle funka. Men som sagt lär det nog aldrig bli av.

 

Ska vi se om SPOILER MARKERING FUNKAR!! ALLTSÅ TÄNKBAR SPOILER NEDANFÖR!!

Eller att man får följa med Mitsuki då hon verkligen är 16år gammal och ska försöka att göra sin return som Fullmoon.

 

Naturligtvis med Takuto med i bandet som sångare tillsammans med henne. För utav någon anledning känns Love Chronicle som att hon sjunger en duett med någon. Kanske Takuto?

 

Annars så att få följa med hennes mor och så skulle också vara en underbar idé

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

spoilertagen fungerade som sagt inte. Men det var värt ett försök, uppmärksamhet fick den i alla fall. Vilket var meningen då alla inte ska läsa det som står efter den...

 

det finns ett par olika fortsättningar ja. Men det är nog över. Det finns åtminstone 5volymer av FMWS som jag vet om, vet ej om det slutar där eller om det fortsätter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Basara:

Det där med Mitsuki som 16åring skulle nog inte vara helt fel heller. Dock finns det lite "Flaws" där. Mitsuki vill ju sjunga. Och jag tvivlar på att hon slutar sjunga bara för att hon inte kan bli "16" igen på ett tag ;)

 

Fan måste säga igen att jag älskar denna anime =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitsuki skulle ju naturligtvis fortsätta sjunga, förfina och återhämta sin röst, men det är först efter 4 år som den på riktigt har kommit tillbaka, alltså då hon ska göra come-back som Fullmoon...

 

så jag menade, eller något liknande i alla fall...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SkuttyWan, i jpeg form, tror inte det har släppts några böcker i närheten, finns att få tag på tyska men annars vet jag inte =( Tyvärr. Om du inte vill importera ifrån USA, finns säkerligen där. Någonstans.

 

ElgeN? För mycket? Av vad? FMWS? Går det inte att få för mycket av =)

Hellst både en pre-season med takuto och de andra och en sequel med mitsuki då hon kämpar för att återfå rösten och en sequel-sequel där man får följa med henne i hennes återtåg =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag menade att det skulle vara för mkt frågetecken kring mitsukis 4års frånvarå, men aja :)

 

Jag tror nog att man kan få för mkt. Jag vill inte att serien ska försämras... Jag menar om den försämras så skulle säkert hela serien få ett lägre värde... Det gillar vi inte =)

 

Men man kan alltid önska att dem skulle lyckas göra ngt prequeal aktigt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...