Hoppa till innehåll
Anime.se

Shinryaku! Ika Musume säsong 2 på ingång


Meatrose
 Share

Rekommenderade inlägg

IfDFo.jpg

-Invasion nummer två inleds snart-de geso!

 

En av förra animesäsongens största framgångar var onekligen Shinryaku! Ika Musume som för de flesta kom lite som en blixt från klar himmel. Seriens upplägg och karaktärer var allt annat än nyskapande men utförandet i kombination med en väldigt charmigt regisserad och väldigt charmigt spelad huvudroll lyfte serien på ett sätt som gjorde den till en av säsongens stora animesnackisar. Hade det inte varit för Ore no Imouto (som onekligen blev den absolut största snackisen) så skulle jag vilja hävda att Shinryaku! Ika Musume hade varit den definierande serien för fjolårets fjärde kvartal.

 

Nu är det alltså dags för en fortsättning. Den andra säsongen är "bekräftad" men man vet än så länge ganska lite om den. När den är tänkt att visas i TV återstår att se. En lite lustig detalj är att Tanaka Rie, röstskådisen som spelar en av seriens huvudroller, blev gratulerad (med anledning av nyheten om den kommande andra säsongen) via Twitter under måndagen. Hon blev förvånad och undrade varifrån den här personen hade fått informationen. Om man ska tolka det som att hon inte ens var medveten om att en andra säsong låg på planeringsbordet låter jag vara osagt.

 

Officiella bekräftelsen kommer i tidningen Shounen Champion som ges ut imorgon men ett premiärdatum kommer vi nog få vänta på ett tag.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bläcktastiska nyheter! Så länge den inte kör en Hidamari Sketch (alt. Strike Witches) och skruvar upp moe-klychorna och ner manuskvaliteten. Första säsongen var i min mening något så ovanligt som en "moéserie" gjort rätt, och jag hoppas innerligt att de lägger ner lika mycket möda och bläck på det här. Andrasäsonger har gjort mig besviken förr, så jag reserverar lite av jublet tills jag fått se det själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bläcktastiska nyheter! Så länge den inte kör en Hidamari Sketch (alt. Strike Witches) och skruvar upp moe-klychorna och ner manuskvaliteten. Första säsongen var i min mening något så ovanligt som en "moéserie" gjort rätt, och jag hoppas innerligt att de lägger ner lika mycket möda och bläck på det här. Andrasäsonger har gjort mig besviken förr, så jag reserverar lite av jublet tills jag fått se det själv.

 

Jo, andra-säsonger har en förmåga att göra en besviken. Skillnaden inför den här säsongen är även att man nu har vissa förväntningar, vilket jag absolut inte kan säga att jag hade när jag satte mig för att börja titta på den första säsongen i höstas.

 

Men, jag förväntar mig inga underverk från säsong 2. Jag förväntar mig egentligen bara mer av samma lättsmälta vara och det tror jag nästan att man kan våga hoppas på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...