Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad skulle du göra om...


Olji
 Share

Rekommenderade inlägg

simpel lek, en person frågar någonting som börjar med: "Vad skulle du göra om..."

 

t.ex: "Vad skulle du göra om en ekorre sa hej till dig?" (tråkigt exempel, jag vet >.<)

 

nästa person svarar, och ställer en fråga med samma start

 

 

Vad skulle du göra om dina ögon kunde skjuta glasspinnar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jag skulle bara stanna hemma och leka med mina bröst hela dan. [*]

 

Vad skulle du göra om alla, inklusive din familj, började insistera att du har, och har växt upp med, ett syskon som du aldrig har hört talas om (men som är en existerande person)?

 

Denna känns som jag måste ta ;D ... nämligen det som hände mig förra sommaren.. hela min familj förutom jag visste om det.. jag har en halv bror.. och.. det har inte påverkat mig så mycket faktist..

 

Vad skulle du göra om... du fick gen manupulera något så fall vad och hur skulle du manupulera den/det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast jag menade mer specifikt att du ska ha växt upp med syskonet. Ungefär som att du vaknar upp en morgon och hittar en hund i huset, och du frågar "vems hund är det här?" och alla säger "det är ju din hund, du har ju haft den i två år" och du ba' "O_o". Har du minnesförlust? Har du blivit galen? Har du hamnat i en parallell dimension där du har en hund? IT'S A MYSTERY!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

eftersom ingen verkar svara så tar jag den här :P

 

jag skulle nog bli ganska fundersam, sitta och stirra ut i intet samtidigt som jag funderar på vad som har hänt.

Hände en liknande sak förut, satt och tittade på the disappearance of haruhi suzumiya, och nån minut efter att problemet hänt så loggade en kompis in på steam, jag skrev tja till honom, han svarade med "fu", så man satt där under resten av filmen med tanken att samma sak hänt i verkligheten... efter att allt löst sig så var han tillbaka, glad som tusan, han hade tydligen varit irriterad på ett spel, extrem tillfällighet ftw!

 

Vad skulle du göra om anime upphörde att existera en dag?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte mycket antar jag? Se en amerikansk serie ist antar jag, eller läsa manga eller ngt ;p

kul svar, jag vet x)

 

Vad skulle du göra om du fick vara din favorit anime/manga karaktär för en dag? (skriv vem och från vart också :p)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle nog va.. Toph Bei Fong från Avatar

hehe jag skulle nog gå omkring och hämnas på folk jag inte tyckte om genom att få dom att trilla i en stentrappa eller nåt x'D

Vad skulle du göra om du fick röntgensyn som superkraft?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle plågas, på allvar. Jag förmodar att min röntgensyn inte går att "stänga av" eller "sätta på", utan att mina ögon helt enkelt får möjligheten att se igenom saker och ting...

 

Först och främst, alla har vi väl sätt röntgenbilder? Jag hade inte varit jättesugen på att se en massa blå-nyanserade objekt som reflekterar röntgenstrålningen mina ögon genererar, alla människor skulle se ut som ett par halvgenomskinliga spöken med skelett, jag har ingen aning om hur det skulle vara mer väggar och byggnader, kanske skulle jag riskera att promenera in i tunna saker, skiljeväggar och sånt. Jag skulle förmodligen också ha grova problem att göra grundläggande grejer om att läsa tidningar, för den ser jag ju igenom, eller ens sitta vid datorn eller kolla på tv... för att istället för att se vad som visas på skärmen är oddsen höga att jag istället kommer sitta och kolla rätt in i ett bildrör eller andra tekniska prylar.

 

Detta förutsätter ju i och för sig att jag bara kan se den reflekterande röntgenstrålningen och inget mer, kanske om "bilden" från röntgenstrålarna visades tillsammans med allt vanligt synbart ljus, det kanske hade varit mer intressant, men förmodligen bara i ett par timmar, sedan skulle jag irritera mig.

 

Det värsta med det hela skulle nog vara att jag riskerar att vara cancerframkallande. Skulle jag gå omkring och spy otroliga mängder röntgenstrålning omkring mig skulle människor som jag umgås med på vardagsbasis bli tvungna att klä sig i bly eller skyddsdräkter för att inte riskera hälsan när de är nära mig. Så vitt jag kan minnas att röntgen är skadligt om man utsätts för strålningen i för höga mängder under för långa tider (långt längre och högre än i en röntgenmaskin).

 

Så vara bli en nästan blind människa med förmågan att bara se skelett och metall med en cancerframkallande blick är inte något jag skulle uppskatta en längre tid, och jag vet inte riktigt vad jag skull göra med den... kanske kolla på lite människor på stan och lite tekniska prylar, så som pennor och annat skoj för att se hur innanmätet rör sig :D

 

 

 

 

Okej! Världen går under, bara du har möjligheten att sätta dig i rymdskeppet och krascha in i den komet som störtar mot oss för att förstöra den och rädda oss alla. Problemet är bara det att du, och hela ditt rymdskepp, förgörs i samma stund som du kolliderar med kometen, dessutom är det inte garanterat att din uppoffring räddar planeten, utan risken finns att du dör och kometen fortsätter med sin ursprungliga plan att förgöra mänskligheten. Vilket val hade du gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

wow..... jag tror du tänker för mycket Klibbnisse xD

 

Hmm.... skulle nog packa på mig det jag tyckte var nödvändigt att ha och sen dissa jorden helt... ja mig ska man inte lita på ;D

 

vad skulle du göra om du öppnade din garderob och såg en hög med dvärgar...som gör tröjor?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Neh säger du det <.<'

Hmm jag skulle nog starta ett företag som säljer dvärgvirkade tröjor :D och tjäna miljoner för vem vill inte ha en tröja stickad av en livslevande snövitdvärg?

Vad skulle du göra om du kunde prata med djur? *idetorka*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Prata med dom? x) (ha ha, j ä t t e k u l)

men typ prata med någon viktig persons husdjur och pumpa info och sedan sälja ... och bli rik ... C:

 

Vad skulle du göra om du vaknade en dag och var en dvärg? (kunde inte komma på ngt xD)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle bli jätteledsen. D:

 

Jag skulle nog ta paus från allt som har med datorer att göra, ett halvår eller ett år eller så. Börja läsa fler böcker. Gå ut ur huset ibland. Prata med levande människor. Det skulle bli det värsta och bästa som någonsin hänt mig. :(

 

 

 

 

 

Vad skulle du göra om du vann 30 000 kr?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppa till troligen, jag menar, tänk dig att vakna och se någon stå lutad över dig... inget man kan direkt förbereda sig på >.>;; Och sedan skulle det nog bli något sorts derp-face och ett "wait a minute..." moment

 

Vad skulle du göra om du vaknade och var fast inne på/i internet? (luddigt jag vet, tolka det som du vill~)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

hehehe, jadu, lite intrång här och där, läsa andras mail, lite ren jävelskap bara :jhappy:

 

vad skulle du göra om drogad och halvrutten hamster med down-syndrom och aids kom och ville ha en puss? (idetorka slutade med extremt konstig fantasi :happydrop: )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...