Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad skulle du göra om...


Olji
 Share

Rekommenderade inlägg

Det beror på; begränsas man av de fysiska lagarna? Jag kommer inte speciellt långt på en dag med dagens teknologi tyvärr. Men ptja, jag hade nog åkt runt bland grannsystemen och kanske besökt Andromeda eller någon annan intressant galax.

Vid närmare eftertanke hade jag nog åkt till universums eventuella slut/kant för att se vad som finns där.

 

Vad skulle du göra om du hittade en tia på gatan?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

  • 3 months later...

Svar:

Skulle faktiskt inte kunna sätta mig in i en sådan sitvertion tyvärr, låter hel vansinigt jobbigt att tänka tanken.

Men om min famil riagerade så en morgon så skulle jag väl börja med att säga, "Jag är er son" ni ser det rummet

där -->... Det är där jag bor för nuvarandet.

 

Och om ni inte tror på det så kan ni ju besvar min fråga, vem brukar använda det rummet annars?

(Skulle inte det funka i längden så ja då drar jag väll iväg och skaffer ett liv för en gång skull)

 

Min tur:

Vad skulle du göra om du kunde hoppa in i en anime/manga och leva i den? (Vilken anime?)

 

Mvh Schiffer

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

Skulle promenera mer medan jag surfade webben skulle jag tro, och om jag inte hade tillgång till trådlöst så hade jag smällt in en dongel i örat och hoppas på det bästa.

 

Vad skulle du göra om du hade möjlighet att göra vilket hyss som helst (Tänk att inget är omöjligt), mot vilken/vilka person(er) som helst?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle börja ett av dem sämsta banden som finns och, för att jag är biljonär, spela upp den på radio, tv och ha ads på hela internet (som inte blir påverkad av adblock) över hela världen, hela tiden. På TV och radio så är det antingen nyheter eller mitt band. Bandet kommer vara igång i 5 år. Alla kommer hata mig, men det kan jag ta.

 

 

Ifall du kunde gå tillbaka i tiden och ändra vad som helst, vad skulle det vara? Det behöver inte vara inom ditt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 11 months later...
  • 1 month later...

Ingen som kan svenska? Skulle bara finnas en sak att göra: lära mig deras språk, vinna deras förtroende, och para mig med deras kvinnor. Och med tiden kommer våra olikheter att glömmas bort.

 

 

 

Vad skulle du göra om det kom obestridliga bevis på att det inte finns en eller flera gudar, att det inte finns något liv efter döden, och att människan är helt ensam i universum?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Svårt val, man borde inte vara låst till en sorts magi. Det vore bra att kunna lite grundläggande allmän magi utöver sitt valda område, ska man bli en riktigt duktig magier måste både kunna sitt område, allmän områdesfri magi och ha kunskaper om de andra områdena. De första två är viktigast.

Diskret magi, magi som inte är så lätt att upptäcka, identifiera andras magi för att kunna avgöra vad de skulle tänkas kunna göra om de fick reda på att jag är magiker. Är det säkert eller kommer de försöka döda mig? Om jag kan använda magi är det fel att tro att jag är den ända och vet jag inte hur dom andra magiutövarna är riskerar jag som nybörjare att få stora problem.

 

Vilken typ av magiker skulle du minst av allt stå öga mot öga mot. (Du vet inte om han/hon vill dig illa eller ej så du är rädd förr att denne vill döda dig.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm.... Antingen en shapeshifter eller en illusions magiker, för det enda jag kan komma på att jag verkligen inte klarar av är spindlar, och enligt mig är rädsla de största vapnet mot alla sorters typer :3 Om shapeshiftern blev till en jättestor spindel eller om illusionsmagikern hade fått mig att se och höra spindlar överallt, så hade jag bara satt mig ner och drömt mig bort någonstans långt, långt, lååååååångt bort. x) 

Vad skulle du göra om du fick EN önskan? ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänka såhär: Vem ger mig önskningen? Vad är priset för önskningen? (Man ger inte bort önskningar hursomhelst.) Kan jag lita på den som ger mig önskningen och i så fall vad går inte att önska, finns det något man inte får önska?
När jag vet lite mer bestämmer jag mig för om det går att lita på den jag får önskningen av eller inte.

tankegångens ursprung

Jag kom in på denna tankebanan lite tack vare en anime jag nyligen såg klart på crunchyroll. Puella magi madoka magica.
http://www.crunchyroll.com/puella-magi-madoka-magica


Vad skulle du vara redo att ge upp i utbyte mot att bli magiker eller få någon annan form av superkraft?

 

Redigering: Byte till datorversionen för att få länk och döljfunktionen rätt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...